Honda Legend: elektronický cruiser

(představení, první dojmy) Legend je zpátky na českém trhu a už jen jeho cena a výbava je mimořádně zajímavá. Jaký je?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pár slov k výbavě a ceně, Základní specifikace
  2. Elektronika, elektronika, elektronika, Design exteriéru a interiéru
  3. Jízdní dojmy, Zhodnocení, Cenové a technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie vč. nepublikovaných snímků
  5. Kompletní tisková zpráva výrobce

Honda Legend je světově velice úspěšným vozem své třídy. Pod slovem svět si v tomto případě představte hlavně Spojené státy americké, právě zde se Legend prodává více než dobře a našel si zde drtivou většinu z dosavadních více než 800 tisíc zákazníků. Pokud ani nevíte, jak Honda Legend vlastně vypadá či se dokonce divíte, že se taková vůbec kdy vyráběla, ani se vám nedivím – v Evropě bylo všeho všudy prodáno pouhých 30 tisíc vozů, což je proklatě málo na to, aby se stala koloritem zdejších silnic. Pro neznalé tedy hned na úvod poznamenám, že je to takový velký sedan. Přesněji řečeno, vůz vyšší střední třídy, který přišel zčeřit stojaté vody evropského trhu opanovaného německými tahouny s různými kruhovými emblémy na kapotách.

Poslední věta zní jak z osvědčených časopisů, a tak raději hned podotknu: Takových už tu bylo... Možná se vám vzhledem k dosavadním evropským úspěchům Legendu zdá být pošetilé, že to tu s ním Honda zkouší znova. Jenže tentokrát se Japonci zdají být poučeni z předchozích nezdarů a Legend se, alespoň dle jejich slov, pokusili maximálně přizpůsobit potřebám evropského zákazníka. I proto je tu nový Legend s tak velkým zpožděním proti svému americkému bratříčkovi.

Pojďme si tedy vůz v krátkosti představit a trochu se mu podívat na zoubek.

Jeden Legend, prosím

Asi touto větou byste měli oslovit prodejce Hondy, pokud si k němu půjdete koupit nový Legend. Mnohokrát jsme dříve Hondě vyčítali, že má u některých modelů třeba jen dvě úrovně výbav omezeně kombinovatelné se dvěma či třemi motory a minimálními možnostmi příplatkové výbavy, což zhýčkaného evropského zákazníka neuspokojí. Naše slova zjevně padla na úrodnou půdu, a tak se u Legendu můžete radovat z celé škály možností: jeden motor, jedna převodovka, jedna výbava, jedna cena. V přehledu výbavy není symbolem „výbava na přání“ označeno vůbec nic. Když přemýšlím, jak u japonské automobilky došli k podobné nabídce, napadá mě, že zákazník Hondy je vítěz a ten zkrátka bere vše.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pardon, opouštím svou jízlivou nadsázku a budu zase chvíli mluvit vážně. Výše uvedené je pravda (tedy skoro pravda, můžete si vybrat barvu karoserie a čalounění, různé podlahové koberce, provedení volantu, řadičky, na výběr jsou dvoje kola z lehkých slitin a další příslušenství), ale výbava na přání není u Legendu pustá proto, že v něm nic není a být nemůže, ale proto, že v něm už všechno je. A je toho opravdu hodně. Nebudeme zde probírat jednotlivé prvky výbavy, stačí nahlédnout do ceníku. Samozřejmě se nezdá být správné, že v autě opravdu musím mít aktivní tempomat (a platit za něj), když jej nepoužívám, faktem ale je, že díky několika málo vyráběným verzím (lze-li jiné barevné provedení vůbec považovat za verzi) dostala Honda cenu Legendu tak nízko, že konkurence může jen závidět. Pokud si chcete koupit oholené pětkové BMW, protože vám jeho nicotnost přijde být sexy, pak u Hondy ani nezastavujte, ale pokud chcete nějak podobně vybaevnou vyšší střední třídu, ušetříte u Hondy statisíce. Vše o čem budete dále číst, dostanete za 1 499 000 Kč, a to je proklatě dobrá cena.

Velký a vcelku schopný

Legend jsme vám již stručně představili dříve, ale byli jsme tak struční, že vás snad ani na předchozí článek nebudu odkazovat. Co je tedy tato Honda vlastně zač? Především ani na chvíli nepochybujte o tom, že Legend je pořádný kus auta. S délkou 4955 mm, šířkou 1845 mm, výškou 1450 mm, rozvorem 2800 mm a hmotností 1920 kg bude těžko přehlédnutelným atributem českých silnic a dálnic. Přesto je výrazně menší než jeho předchůdce, délka se zmenšila o zanedbatelné 4 cm, rozvor ale o celých jedenáct; přesto by měl být nový Legend uvnitř prostornější než předchozí generace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod jeho kapotou tepe jediný motor, tříapůllitrový benzinový šestiválec s výkonem 217 kW (295 koní) v 6 200 ot. a nejvyšším točivým momentem 351 Nm v 5 000 ot. Výkon se to na téměř dvoutunový křižník nezdá být nijak úchvatný, ale vozu dodává velice solidní dynamiku – zrychlení na stovku za 7,3 s a maximání rychlost 250 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud si vezmeme, že jsou to hodnoty dosahované s pětistupňovým automatem (opět jediná volba) a pohonem všech kol, není to nic, za co by se Legend musel stydět. Právě pohon všech kol SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive, no nezní to skvěle?) je jednou z chloub modelu a podrobněji se o něm zmíním v následující kapitole. Je totiž založený na elektronice, kterou vůz doslova překypuje.

Následující kapitola
Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 100 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků