Honda Legend: elektronický cruiser

(představení, první dojmy) Legend je zpátky na českém trhu a už jen jeho cena a výbava je mimořádně zajímavá. Jaký je?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Pár slov k výbavě a ceně, Základní specifikace
  2. Elektronika, elektronika, elektronika, Design exteriéru a interiéru
  3. Jízdní dojmy, Zhodnocení, Cenové a technické parametry
  4. Kompletní fotogalerie vč. nepublikovaných snímků
  5. Kompletní tisková zpráva výrobce

Honda Legend je světově velice úspěšným vozem své třídy. Pod slovem svět si v tomto případě představte hlavně Spojené státy americké, právě zde se Legend prodává více než dobře a našel si zde drtivou většinu z dosavadních více než 800 tisíc zákazníků. Pokud ani nevíte, jak Honda Legend vlastně vypadá či se dokonce divíte, že se taková vůbec kdy vyráběla, ani se vám nedivím – v Evropě bylo všeho všudy prodáno pouhých 30 tisíc vozů, což je proklatě málo na to, aby se stala koloritem zdejších silnic. Pro neznalé tedy hned na úvod poznamenám, že je to takový velký sedan. Přesněji řečeno, vůz vyšší střední třídy, který přišel zčeřit stojaté vody evropského trhu opanovaného německými tahouny s různými kruhovými emblémy na kapotách.

Poslední věta zní jak z osvědčených časopisů, a tak raději hned podotknu: Takových už tu bylo... Možná se vám vzhledem k dosavadním evropským úspěchům Legendu zdá být pošetilé, že to tu s ním Honda zkouší znova. Jenže tentokrát se Japonci zdají být poučeni z předchozích nezdarů a Legend se, alespoň dle jejich slov, pokusili maximálně přizpůsobit potřebám evropského zákazníka. I proto je tu nový Legend s tak velkým zpožděním proti svému americkému bratříčkovi.

Pojďme si tedy vůz v krátkosti představit a trochu se mu podívat na zoubek.

Jeden Legend, prosím

Asi touto větou byste měli oslovit prodejce Hondy, pokud si k němu půjdete koupit nový Legend. Mnohokrát jsme dříve Hondě vyčítali, že má u některých modelů třeba jen dvě úrovně výbav omezeně kombinovatelné se dvěma či třemi motory a minimálními možnostmi příplatkové výbavy, což zhýčkaného evropského zákazníka neuspokojí. Naše slova zjevně padla na úrodnou půdu, a tak se u Legendu můžete radovat z celé škály možností: jeden motor, jedna převodovka, jedna výbava, jedna cena. V přehledu výbavy není symbolem „výbava na přání“ označeno vůbec nic. Když přemýšlím, jak u japonské automobilky došli k podobné nabídce, napadá mě, že zákazník Hondy je vítěz a ten zkrátka bere vše.

33.jpg 36.jpg 43.jpg

Pardon, opouštím svou jízlivou nadsázku a budu zase chvíli mluvit vážně. Výše uvedené je pravda (tedy skoro pravda, můžete si vybrat barvu karoserie a čalounění, různé podlahové koberce, provedení volantu, řadičky, na výběr jsou dvoje kola z lehkých slitin a další příslušenství), ale výbava na přání není u Legendu pustá proto, že v něm nic není a být nemůže, ale proto, že v něm už všechno je. A je toho opravdu hodně. Nebudeme zde probírat jednotlivé prvky výbavy, stačí nahlédnout do ceníku. Samozřejmě se nezdá být správné, že v autě opravdu musím mít aktivní tempomat (a platit za něj), když jej nepoužívám, faktem ale je, že díky několika málo vyráběným verzím (lze-li jiné barevné provedení vůbec považovat za verzi) dostala Honda cenu Legendu tak nízko, že konkurence může jen závidět. Pokud si chcete koupit oholené pětkové BMW, protože vám jeho nicotnost přijde být sexy, pak u Hondy ani nezastavujte, ale pokud chcete nějak podobně vybaevnou vyšší střední třídu, ušetříte u Hondy statisíce. Vše o čem budete dále číst, dostanete za 1 499 000 Kč, a to je proklatě dobrá cena.

Velký a vcelku schopný

Legend jsme vám již stručně představili dříve, ale byli jsme tak struční, že vás snad ani na předchozí článek nebudu odkazovat. Co je tedy tato Honda vlastně zač? Především ani na chvíli nepochybujte o tom, že Legend je pořádný kus auta. S délkou 4955 mm, šířkou 1845 mm, výškou 1450 mm, rozvorem 2800 mm a hmotností 1920 kg bude těžko přehlédnutelným atributem českých silnic a dálnic. Přesto je výrazně menší než jeho předchůdce, délka se zmenšila o zanedbatelné 4 cm, rozvor ale o celých jedenáct; přesto by měl být nový Legend uvnitř prostornější než předchozí generace.

01.jpg 03.jpg 04.jpg

Pod jeho kapotou tepe jediný motor, tříapůllitrový benzinový šestiválec s výkonem 217 kW (295 koní) v 6 200 ot. a nejvyšším točivým momentem 351 Nm v 5 000 ot. Výkon se to na téměř dvoutunový křižník nezdá být nijak úchvatný, ale vozu dodává velice solidní dynamiku – zrychlení na stovku za 7,3 s a maximání rychlost 250 km/h.

26.jpg 23.jpg 24.jpg

Pokud si vezmeme, že jsou to hodnoty dosahované s pětistupňovým automatem (opět jediná volba) a pohonem všech kol, není to nic, za co by se Legend musel stydět. Právě pohon všech kol SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive, no nezní to skvěle?) je jednou z chloub modelu a podrobněji se o něm zmíním v následující kapitole. Je totiž založený na elektronice, kterou vůz doslova překypuje.

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Honda FR-V 2.2
Rok výroby: 2008
Stav: 183 534 km
Cena: 135 000 Kč
Honda Civic 1.4
Rok výroby: 2006
Stav: 165 248 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 2
Rok výroby: 1998
Stav: 229 362 km
Cena: 53 000 Kč