Honda kvůli airbagům Takata svolává dalších 21 milionů aut ke kontrole

Problémy se spolehlivostí airbagů Takata samozřejmě dopadají na výrobce aut, protože ti se musí postarat o to, aby se všechny postižené vozy dostaly do servisů ke kontrole a případné výměně dílů. Nejvíce se to dotkne Hondy, která musí do servisu poslat dalších 21 milionů aut po celém světě.

Nedávno jsme informovali o tom, že do servisů musí dalších 35 milionů aut s vadnými airbagy Takata. Dohromady tak svolávací akce dosahuje téměř na 70 milionů aut. Smutnou skutečností je, že úlomky z explodujících jednotek airbagů usmrtily minimálně 13 lidí a stovku dalších zranily.

Bezpečnost | Život řidiče | Příslušenství

Kauza Takata: Jak zjistit, jestli máte v autě nebezpečný airbag

Jednotkám airbagů Takata vadí vlhkost a kolísání teplot. Výrobci se prozatím snaží svolat především auta z oblastí s vyšší vlhkostí a pak se postupně zaměří na další. Předpokládá se, že celý proces hledání postižených aut bude trvat několik let.

Honda ještě nezná přesné číslo, kolik vozů má vadný modul airbagu Takata, ale dočasný odhad hovoří o celkovém počtu 51 milionů aut. Byla to také dopravní nehoda vozu Honda, která stála za celosvětovou medializací celého problému a poukázala, že i drobný ťukanec může být s vadným airbagem smrtelný.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků