Automobilka Honda začala na americkém trhu oficiálně nabízet jako originální příslušenství kit na montáž kompresoru do hybridního kupé Honda CR-Z. Proč tak pozdě? Jak už asi víte, tento model se velmi špatně prodával a na našem trhu (i v celé Evropě) už definitivně skončil.
Možná právě absence výkonu stála za neúspěchem jinak zajímavého nápadu. Hybridní patnáctistovka o celkovém výkonu 97 kW (132 k) je prostě na sportovní kupé s pohonem předních kol málo. To teď ale může vyřešit oficiální kit od Honda Performance Development.
Za v přepočtu asi 110 000 korun dostanou zákazníci vedle mechanického kompresoru také vstřikovače s vyšším průtokem, mezichladič, filtr sání s vyšší propustností a upravenou řídící jednotku. Celý kit má zvednout výkon na mnohem zajímavějších 147 kW, tedy pěkně kulatých 200 koní.
Honda k tomu ještě nabízí poctivý samosvorný diferenciál a zesílenou spojku. Pokud tedy máte CR-Z s manuální převodovkou (pro automat CVT kit nelze objednat), přijde vám pomalé a chcete se ho zbavit, není nic jednoduššího než si prostě koupit tenhle originální kompresor. Rázem máte úplně nové auto.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E