Honda konečně přijde s přeplňovanými motory VTEC

Autosalon v Detroitu je i místem slibů a několik jich dala i automobilka Honda. Jedním je třeba představení nových přeplňovaných čtyřválcových benzínových motorů VTEC Turbo. První se objeví pod kapotou ostrého modelu Honda Civic Type-R, ale následovat budou i menší a slabší jednotky. Vyrábět se budou v USA už tento rok a postupně se mají rozšířit napříč modelovou nabídkou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept FCV ukazuje možnosti vodíkového pohonu. Ale to je ještě hudba vzdálené budoucnosti. Mnohem současnější je řada přeplňovaných motorů VTEC Turbo

Ne snad, že by bylo na klasických atmosférických motorech něco špatného, ale Honda pomalu ztrácí krok s konkurencí především na evropském trhu, která sází na downsizované jednotky s přeplňováním a nízkými emisemi CO2. Posledním bojovníkem za atmosférické motory tak zřejmě zůstane Mazda.

Video | Sportovní auta | Autosalony | Honda | Hybridy

Sériová Acura NSX má premiéru za sebou. Detaily ale stále neznáme

Honda slibuje také plug—in hybridy, elektromobily a další vývoj vodíkového pohonu. V Detroitu ukázala koncept FCV. Má o třetinu menší palivový článek a pohonný systém než starší experimentální model FCX Clarity, přitom poskytuje větší výkon a dojezd skoro 500 km. Více informací o svých novinkách Honda uvádí v tiskové zprávě.

Zobrazit tiskovou zprávu
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků