Honda konečně odhalila kompletní technické detaily nového NSX

Novou generaci Hondy NSX jsme si mohli prohlédnout několikrát jako koncept a několikrát se už také vůz stihl představit ve své sériové podobě, o přesných technických údajích se ale dosud pouze spekulovalo. Nicméně tomu je konec, protože Honda dnes odhalila vše podstatné.

Retro | Sportovní auta | Honda

Honda NSX: japonské Ferrari

Jak bylo řečeno dříve, pohonné ústrojí je poměrně složité, protože dává dohromady hned čtyři motory. Základem je dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec, který z objemu 3,5 litru dává 373 kW (507 koní při 6500-7500 ot./min) a 550 Nm (2000-6000 ot./min). Ten pohání zadní nápravu, přičemž mu v tom pomáhá první elektromotor, který disponuje parametry 35 kW (48 koní) a 148 Nm. Vzadu je ještě devítistupňový dvouspojkový automat a samosvorný diferenciál.

Video | Autosalony | Sportovní auta | Hybridy | Honda

Sériová Acura NSX má premiéru za sebou. Detaily ale stále neznáme

Jenže to je teprve polovina celého ústrojí. Vpředu jsou ještě další dva elektromotory, kdy se každý stará o jedno kolo a každý má 27 kW (37 koní) a 73 Nm. Jedná se o takzvanou Twin Motor Unit (TMU), která pomáhá s brzděním a samozřejmě také s akcelerací. Při akceleraci její pomoc končí na rychlosti 200 km/h. Přední elektromotory suplují také aktivní diferenciál, takže pomáhají se zatáčením. Tuto svou funkci vykonávají při všech rychlostech. Celkový výkon celého systému je 427 kW (581 koní).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ačkoliv coby základ vozu slouží hliníkové slitiny a karoserie obsahuje karbonové panely, výsledná hmotnost automobilu dosahuje na 1725 kilogramů (rozložení je 42/58 %). Zrychlení z nuly na 100 km/h má být otázkou přibližně tří sekund a maximální rychlost činí 307 km/h.

Sportovní auta | Byznys | Hybridy | Honda

Acura NSX se představí také jako Type R. Budeme ale muset chvíli počkat

Nutno podotknout, že se nové NSX zatím představilo pod značkou Acura, tedy ve verzi určené pro Ameriku. Uvidíme, zda se evropská varianta nakonec nebude ještě výkonově lišit. Celkově japonský supersport měří na délku 4470 mm, široký je 2217 mm a na výšku měří 1214 mm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků