Honda konečně odhalila kompletní technické detaily nového NSX

Novou generaci Hondy NSX jsme si mohli prohlédnout několikrát jako koncept a několikrát se už také vůz stihl představit ve své sériové podobě, o přesných technických údajích se ale dosud pouze spekulovalo. Nicméně tomu je konec, protože Honda dnes odhalila vše podstatné.

Retro | Sportovní auta | Honda

Honda NSX: japonské Ferrari

Jak bylo řečeno dříve, pohonné ústrojí je poměrně složité, protože dává dohromady hned čtyři motory. Základem je dvakrát přeplňovaný benzinový šestiválec, který z objemu 3,5 litru dává 373 kW (507 koní při 6500-7500 ot./min) a 550 Nm (2000-6000 ot./min). Ten pohání zadní nápravu, přičemž mu v tom pomáhá první elektromotor, který disponuje parametry 35 kW (48 koní) a 148 Nm. Vzadu je ještě devítistupňový dvouspojkový automat a samosvorný diferenciál.

Video | Autosalony | Sportovní auta | Hybridy | Honda

Sériová Acura NSX má premiéru za sebou. Detaily ale stále neznáme

Jenže to je teprve polovina celého ústrojí. Vpředu jsou ještě další dva elektromotory, kdy se každý stará o jedno kolo a každý má 27 kW (37 koní) a 73 Nm. Jedná se o takzvanou Twin Motor Unit (TMU), která pomáhá s brzděním a samozřejmě také s akcelerací. Při akceleraci její pomoc končí na rychlosti 200 km/h. Přední elektromotory suplují také aktivní diferenciál, takže pomáhají se zatáčením. Tuto svou funkci vykonávají při všech rychlostech. Celkový výkon celého systému je 427 kW (581 koní).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ačkoliv coby základ vozu slouží hliníkové slitiny a karoserie obsahuje karbonové panely, výsledná hmotnost automobilu dosahuje na 1725 kilogramů (rozložení je 42/58 %). Zrychlení z nuly na 100 km/h má být otázkou přibližně tří sekund a maximální rychlost činí 307 km/h.

Sportovní auta | Byznys | Hybridy | Honda

Acura NSX se představí také jako Type R. Budeme ale muset chvíli počkat

Nutno podotknout, že se nové NSX zatím představilo pod značkou Acura, tedy ve verzi určené pro Ameriku. Uvidíme, zda se evropská varianta nakonec nebude ještě výkonově lišit. Celkově japonský supersport měří na délku 4470 mm, široký je 2217 mm a na výšku měří 1214 mm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 100 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků