Honda Jazz Hybrid: nejmenší neznamená nejhloupější

Honda svůj hybridní pohonným systém IMA neustále vylepšuje. Důkazem je i testovaný Jazz Hybrid.
Seznam kapitol
  1. Pohled zvenku... a zevnitř
  2. Srdce vozu; Jak to funguje
  3. Technické údaje; Kompletní fotogalerie

Pohled zvenku...

Nejmenší hybrid na trhu charakterizuje spojení dvou prvků v duchu současného módního trendu - na první pohled zářivá zelenkavá barva karosérie, vyhrazená v jazzové řadě hybridní verzi (má zřejmě navodit ekologický akcent). A dále modravě podsvícené lemy světlometů, ty jako by odkazovaly na příbuznost s mnohem dražšími vozy. Takovým, kterým pro zvýraznění v davu ostatních nestačí „jen“ obyčejně svítící světlomety.

Odpusťme Hondě módní zalíbení ve svítícím lemu hlavních světlometů. Snad chce jen naznačit, že i tenhle relativní prcek (kterému deset čísel schází na délku do čtyř metrů) se chce poměřovat právě svou nadstandardní technikou s vozy klasické koncepce prémiových značek.

Ostatně připusťme, že tohle jakoby „vánoční“ přizdobení jazzíkovi docela sluší. Stejně tak mu odpustíme i trochu té chromové parády vpředu a vzadu navíc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design vozu je líbivý, nezkušený řidič však může mít problém při parkování.

Vepředu nelze zaregistrovat z místa řidiče žádnou hranu vymezující při zajíždění do mezery mezi zaparkovanými vozy přední konec vozu a vzadu zase jazz končí s trochou nadsázky už stíračem zadního okna.

Pomineme-li jen a jen pozitivní aerodynamický efekt (u malých vozů tak citlivý) plynulé linie čelní části karosérie stoupající od předního nárazníku bez zlomu u čelního skla až ke střeše, pak je to i nanejvýš atraktivní na pohled.

Klepněte pro větší obrázek
Kam patří? Nejspíše mezi malé MPV.

A že vzadu zadní stěna vozu končí jen mírně vystupujícím nárazníkem?

Nevadí, docela přesně to charakterizuje škatulku, kam to auto zařadit. I když Honda Jazz Hybrid je typickým zástupcem segmentu B, třídy malých aut, mnohem více se přímo nabízí zaškatulkování mezi malá empívíčka.

... a zevnitř

K opodstatnění tohoto zařazení vydatně přispívá pojetí vnitřního prostoru. Stačí už první dojem při otevření dveří, který následně potvrdí usednutí za volant…

Sedíte totiž přece jen trochu jinak než v klasickém malém (nebo městském, jak je dnes modernější říkat) voze; periferně vnímané vymezení vnitřního prostoru a i více vzpřímený posaz skutečně připomíná situaci v MPV. Místa kolem vás je bohatě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér vozu je překvapivě prostorný.

A vzadu, kde už jsou samozřejmě sedadla podstatně méně anatomicky tvarovaná, se za to bez problému svezou i tři cestující. Díky slušnému rozvoru (2495 mm) je až nadbytek prostoru pro kolena, trpět nebude nikdo normálně vzrostlý ani v oblasti hlavy.

A i když to u hybridu je jakoby podružné, musíme připomenout ještě poslední věc, která zdobí interiér Hondy Jazz – a to právě magická sedadla (ostatně se chlubí tímto názvem), u kterých kromě toho, že je lze sklápět až do úplné roviny, lze i nadzdvihnout a k opěradlům překlopit pouze sedáky.

Mazané! Díky tomu můžete uvnitř na podlaze převážet třebas i větší dárky a prý i dokonce jízdní kolo (neověřili jsme).

Umístění Ni-MH akumulátorů v podlaze vozu, respektive pod zavazadlovým prostorem, se přece jen projeví. A to sice mírným zmenšením zavazadlového prostoru na úkor bočního vývodu chlazení těchto akumulátorů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ni-MH akumulátory jsou umístěny pod zavazadlovým prostorem. 

Přiměřeně vnějšímu vzhledu i interiér působí jakoby mírně futuristicky. Může za to především osvětlení přístrojové desky, které se mění barevným odstínem v závislosti na stylu jízdy. Svítí modře ve standardním režimu jízdy, plynule pak přes odstíny tyrkysové přejde na zelenou, pokud si počínáte za volantem ekologicky.

Většina použitých plastů v interiéru je sice tvrdá (svádí říci přiměřená malé třídě), avšak na druhé straně dílenské zpracování je přesné.

Ergonomickému rozmístění ovládacích prvků sotva co lze vytknout, příjemná jsou i velká tlačítka, jen si při kumulaci ovladačů po obou stranách věnce volantu nutno povzdechnout, není-li toho už příliš. (To pochopitelně ale už je problém nad rámec tohoto modelu, obecný.)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Netradiční volant a na něm množství ovládacích tlačítek.
 
Následující kapitola
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 210 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2010
Stav: 176 486 km
Cena: 209 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2007
Stav: 126 640 km
Cena: 175 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků