Honda Jazz Hybrid: malý hybrid v detailech

Nejmenší z hybridních Hond, Jazzy Hybrid, byla v Paříži oficiálně představena se vším všudy. Pojďme si tedy napotřetí říci vše podstatné.

Upřimně řečeno nemáme příliš v lásce jakékoli formy postupného odhalování čehokoli. Informace o jediném voze se pak postupně objeví v několika různých článcích, které je obtížně smysluplně provázat. Pokud pak s jistým časovým odstupem narazíte na některý z těch starších, nedozvíte se vše. Bohužel právě Honda zvolila tu nejhorší možnou cestu při odhalování evropské verze Jazzu Hybrid, který nejprve odhalila trochu, pak trochu více a nakonec úplně, pokaždé navíc přidala další nové snímky. A my jsme vám při každé z těchto příležitostí nabídnuli článek shrnující vše v tu chvíli známé. Nyní jsme tu tedy snad napotřetí a naposledy se všemi informacemi, které vás o zřejmě nejmenším hybridu na současném trhu mohou zajímat.

Honda pochopitelně očekává velký zájem o tento stroj, který se na většině světových trhů bude prodávat pod tradičním označením Fit. Jak jsme předpokládali, nejmenší ze současných hybridů Honda skrývá pod konvenčně střiženou karoserií stejnou pohonnou jednotku IMA jako větší Insight, kombinující zážehový čtyřválec s objemem 1,3 l a elektromotor o výkonu 10 kW. Díky tomu lze během jízdy vybírat mezi benzínovým kombinovaným a čistě elektrickým pohonem. V modelu Jazz Hybrid se skrývají hlavní součásti soustavy IMA pod podlahou zavazadlového prostoru, který ve svém základním uspořádání přesto posádce nabízí solidní objem 300 litrů.

Zachován zůstal i systém snadného sklápění zadních sedadel Magic SEATO umožňující zvětšit prostor pro zavazadla až na 831 litrů. Honda slibuje, že její Jazz Hybrid vykáže v evropském kombinovaném cyklu průměrnou spotřebu benzínu ve výši 4,4 l/100 km, což je stejná hodnota jako u Insightu. Pro zajímavost, Civic Hybrid se vyznačuje průměrem 4,6 l/100 km a sportovně střižený CR-Z s uspořádáním sedadel 2+2 se může pochlubit hodnotou 5,0 l/100 km. Honda Jazz Hybrid vyprodukuje v průměru 104 gramů CO2 na kilogram jízdy, což je o 3 g/km více než u Insightu a továrna tento rozdíl vysvětluje „vyšší, praktičtější stavbou“ Jazzu.

Na první pohled se Hybrid od standardní Jazzu odlišuje pouze minimálně, všimneme si především nové masky chladiče, předních světlometů, zadních svítilen s čirými kryty, chromovaného lištování a signifikantního zeleného lakování Lime Green. Na palubě najdeme poněkud monotónní palubní desku s modře podsvícenými přístroji, připlatit si bude možno za vestavěnou navigaci, Bluetooth nebo zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech. Hybridní model Jazz Hybrid se začne v Evropě prodávat na počátku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Honda Jazz Hybrid
Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 66 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků