Honda Jazz Hybrid: malý hybrid v detailech

Nejmenší z hybridních Hond, Jazzy Hybrid, byla v Paříži oficiálně představena se vším všudy. Pojďme si tedy napotřetí říci vše podstatné.

Upřimně řečeno nemáme příliš v lásce jakékoli formy postupného odhalování čehokoli. Informace o jediném voze se pak postupně objeví v několika různých článcích, které je obtížně smysluplně provázat. Pokud pak s jistým časovým odstupem narazíte na některý z těch starších, nedozvíte se vše. Bohužel právě Honda zvolila tu nejhorší možnou cestu při odhalování evropské verze Jazzu Hybrid, který nejprve odhalila trochu, pak trochu více a nakonec úplně, pokaždé navíc přidala další nové snímky. A my jsme vám při každé z těchto příležitostí nabídnuli článek shrnující vše v tu chvíli známé. Nyní jsme tu tedy snad napotřetí a naposledy se všemi informacemi, které vás o zřejmě nejmenším hybridu na současném trhu mohou zajímat.

Honda pochopitelně očekává velký zájem o tento stroj, který se na většině světových trhů bude prodávat pod tradičním označením Fit. Jak jsme předpokládali, nejmenší ze současných hybridů Honda skrývá pod konvenčně střiženou karoserií stejnou pohonnou jednotku IMA jako větší Insight, kombinující zážehový čtyřválec s objemem 1,3 l a elektromotor o výkonu 10 kW. Díky tomu lze během jízdy vybírat mezi benzínovým kombinovaným a čistě elektrickým pohonem. V modelu Jazz Hybrid se skrývají hlavní součásti soustavy IMA pod podlahou zavazadlového prostoru, který ve svém základním uspořádání přesto posádce nabízí solidní objem 300 litrů.

Zachován zůstal i systém snadného sklápění zadních sedadel Magic SEATO umožňující zvětšit prostor pro zavazadla až na 831 litrů. Honda slibuje, že její Jazz Hybrid vykáže v evropském kombinovaném cyklu průměrnou spotřebu benzínu ve výši 4,4 l/100 km, což je stejná hodnota jako u Insightu. Pro zajímavost, Civic Hybrid se vyznačuje průměrem 4,6 l/100 km a sportovně střižený CR-Z s uspořádáním sedadel 2+2 se může pochlubit hodnotou 5,0 l/100 km. Honda Jazz Hybrid vyprodukuje v průměru 104 gramů CO2 na kilogram jízdy, což je o 3 g/km více než u Insightu a továrna tento rozdíl vysvětluje „vyšší, praktičtější stavbou“ Jazzu.

Na první pohled se Hybrid od standardní Jazzu odlišuje pouze minimálně, všimneme si především nové masky chladiče, předních světlometů, zadních svítilen s čirými kryty, chromovaného lištování a signifikantního zeleného lakování Lime Green. Na palubě najdeme poněkud monotónní palubní desku s modře podsvícenými přístroji, připlatit si bude možno za vestavěnou navigaci, Bluetooth nebo zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech. Hybridní model Jazz Hybrid se začne v Evropě prodávat na počátku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Honda Jazz Hybrid
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků