Honda Insight Sports Modulo: eko sporťák?

Detroit je pomalu minulostí, začíná autosalon v Tokiu. Tam Honda představí trojici svých studií, mezi nimi i sportovněji laděný Insight.

Nesporně nejzajímavější z tokijských novinek Hondy bude právě koncept Insight Sports Modulo, který evidentně těží ze zájmu veřejnosti o sériové provedení Insightu poslední generace. Shodou okolností jsme vám jej teprve minulý týden představili v našem redakčním testu, kde se neukázal být nikterak nezáživným vozem. Přesto, nebo vlastně možná i právě proto se Honda rozhodla jeho možnosti v tomto směru zdůraznit.

Insight Sports Modulo byl vyvinut v rámci firemní strategie Exciting Eco, jež by měla veřejnost přesvědčit o tom, že ekologicky pojaté vozidlo nemusí být nudné. Vůz dostal především nový nárazník, který má podobně jako upravená maska zaslepenu většinu otvorů pro přívod vzduchu, navíc přidává náznak zadního difuzoru v novém hranatém nárazníku a vnější osvětlení kompletně složené ze soustav LED. Kola mají pozoruhodný asymetrický vzhled a při bočním pohledu je opticky propojují výrazné prahové spoilery. Zadní světlomety nyní kryje čirý, mírně kouřový plast namísto červeného.

Studie Insight Sports Modulo působí ale ve výsledku spíše jako kreace nějakého pokoutného tunera, díky čemuž se ovšem do na tokisjký autosalon, tradičně plný všemožných tuningových novinek, více než hodí. O technických změnách pod kapotou Insightu zatím nic nevíme, možná se tedy jako drsný sporťák bude jen tvářit. Honda ale slibuje další doplnění informací, a tak nad tímto výtvorem zatím nelamme hůl.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Freed, druhá z avizovaných studií, působí podstatně výraznějším dojmem, ačkoli ani v tomto případě konstruktéři Hondy příliš kreativity nepředvedli. Jedná se o kompaktní MPV s purpurovým lakováním karosérie a řadou okrasných grafik. Vyznačuje se i ornamenty vyrytými v kovových doplňcích, ale také červenofialovými proužky na jinak konvenčních litých kolech a velmi pečlivě zapracovanými předními mlhovkami. Posádku uvnitř čtyřdvéřové karosérie očekává komfortní interiér se sedadly čalouněnými bílou kůží a zdůrazněným, opět purpurovým stehováním. Černobílé kombinaci nelze upřít jistou dávku elegance, kterou jistě ocení řada z dámské části publika.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Insight Sports Modulo

Spíše na mladší zákazníky je zaměřena třetí studie s prostým titulem Honda Life. Díky svému žluto oranžovému lakování vypadá spíše jako poněkud veselejší taxík, který se vyznačuje řadou jednoduchých grafik, a to i na střeše nebo kolech. Hranatá karosérie je osazena interiérem v kombinaci černé a žluté barvy a posádku má potěšit přítomností řady modrých osvětlovacích jednotek. Za vznikem všech tří studií stojí tovární divize Honda Access Corporation, jež se zaměřuje na vývoj a výrobu příslušenství pro vozy Honda.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Life
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Freed
Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků