Honda Insight pro Evropu představena

Automobilka Honda právě představila evropské provedení svého hybridu Insight. Uspěje s ním i na starém kontinentu?

Honda Insight debutovala na letošním autosalonu v Detroitu, ale zde vystavený vůz byl v provedení, v němž se bude nabízet v USA. My vám však nyní představíme Insight ve verzi, s níž se za nedlouho budeme setkávat na našich silnicích. Její hlavní předností bude jistě spotřeba, která má v kombinovaném jízdním režimu představovat 4,4 l/100 km. Nezávislé testy však pochopitelně dosud neproběhly.

Evropa bude pro Insight velmi významným trhem, i z tohoto důvodu jej proto Honda koncipovala jako populární pětidvéřový liftback.  „Důvodem pro pětidvéřovou koncepci byla snaha o to, aby se nový vůz prosadil v Evropě,“ vysvětlil Yasunari Seki, vedoucí tohoto projektu. „Amerika jakožto největší trh po nás žádala sedan s odděleným zavazadelníkem, přesto jsme se rozhodli pro hatchback, který bude lépe konkurovat podobným vozům prodávaným v Evropě.“ Tento velkorysý ústupek požadavkům Evropanů však může mít i podstatně prozaičtější důvody: splývavá záď jeví lepší aerodynamické parametry, zásadní pro snížení spotřeby, tato koncepce navíc snadněji uloží části komplikovaného hybridního systému a uživatel snáze přimhouří oko nad vyšší polohou dna zavazadlového prostoru. 

Evropský Insight navíc adoptoval projektorové potkávací světlomety a oddělené paraboly pro světla dálková. Blinkry nalezly své místo ve spodní části předního spoileru, vzadu nalezneme soustavy LED pro obrysová a brzdová světla. V Evropě budou k dispozici osm odstínů laku a lité ráfky se sedmi paprsky. Obě verze, americká i evropská, nesou na palubě nový Ecological Drive Assist System, řízení automatické převodovky s plynulou změnou převodů (CVT) bylo doplněno režimem ECON, který za běžných provozních podmínek regulací celé pohonné soustavy dále optimalizuje spotřebu paliva.

Jádrem soustavy je celohliníkový čtyřválec s objemem 1,3 l, jediným vačkovým hřídelem a pochopitelně i proměnným časováním ventilů i-VTEC, navazuje na něj nová generace hybridního systému IMA a již zmíněná plynulá převodovka CVT. Zážehová spalovací jednotka dává sama o sobě výkon 88 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 121 Nm, IMA přidává svým elektromotorem dalších 13 koňských sil a jednotka IPU je pak schopna rekuperace a dobíjení akumulátorů při brždění. Díky tomu evropský Insight zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,6 s a dosáhne rychlosti 186 km/h. 

Honda plánuje ročně prodat celkem 200 000 vozů Insight. Tento model je prvním z rodiny nových vozů Honda s hybridním pohonem, takže se můžeme těšit na hybridní Jazz a sporťák, který bude vycházet ze studie CR-Z.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Insight
Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků