26
Fotogalerie

Honda Insight pro Evropu představena

Automobilka Honda právě představila evropské provedení svého hybridu Insight. Uspěje s ním i na starém kontinentu?

Honda Insight debutovala na letošním autosalonu v Detroitu, ale zde vystavený vůz byl v provedení, v němž se bude nabízet v USA. My vám však nyní představíme Insight ve verzi, s níž se za nedlouho budeme setkávat na našich silnicích. Její hlavní předností bude jistě spotřeba, která má v kombinovaném jízdním režimu představovat 4,4 l/100 km. Nezávislé testy však pochopitelně dosud neproběhly.

Evropa bude pro Insight velmi významným trhem, i z tohoto důvodu jej proto Honda koncipovala jako populární pětidvéřový liftback.  „Důvodem pro pětidvéřovou koncepci byla snaha o to, aby se nový vůz prosadil v Evropě,“ vysvětlil Yasunari Seki, vedoucí tohoto projektu. „Amerika jakožto největší trh po nás žádala sedan s odděleným zavazadelníkem, přesto jsme se rozhodli pro hatchback, který bude lépe konkurovat podobným vozům prodávaným v Evropě.“ Tento velkorysý ústupek požadavkům Evropanů však může mít i podstatně prozaičtější důvody: splývavá záď jeví lepší aerodynamické parametry, zásadní pro snížení spotřeby, tato koncepce navíc snadněji uloží části komplikovaného hybridního systému a uživatel snáze přimhouří oko nad vyšší polohou dna zavazadlového prostoru. 

Evropský Insight navíc adoptoval projektorové potkávací světlomety a oddělené paraboly pro světla dálková. Blinkry nalezly své místo ve spodní části předního spoileru, vzadu nalezneme soustavy LED pro obrysová a brzdová světla. V Evropě budou k dispozici osm odstínů laku a lité ráfky se sedmi paprsky. Obě verze, americká i evropská, nesou na palubě nový Ecological Drive Assist System, řízení automatické převodovky s plynulou změnou převodů (CVT) bylo doplněno režimem ECON, který za běžných provozních podmínek regulací celé pohonné soustavy dále optimalizuje spotřebu paliva.

Jádrem soustavy je celohliníkový čtyřválec s objemem 1,3 l, jediným vačkovým hřídelem a pochopitelně i proměnným časováním ventilů i-VTEC, navazuje na něj nová generace hybridního systému IMA a již zmíněná plynulá převodovka CVT. Zážehová spalovací jednotka dává sama o sobě výkon 88 koní a točivý moment vrcholící hodnotou 121 Nm, IMA přidává svým elektromotorem dalších 13 koňských sil a jednotka IPU je pak schopna rekuperace a dobíjení akumulátorů při brždění. Díky tomu evropský Insight zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,6 s a dosáhne rychlosti 186 km/h. 

Honda plánuje ročně prodat celkem 200 000 vozů Insight. Tento model je prvním z rodiny nových vozů Honda s hybridním pohonem, takže se můžeme těšit na hybridní Jazz a sporťák, který bude vycházet ze studie CR-Z.  

Honda Insight 01.jpg Honda Insight 02.jpg Honda Insight 03.jpg
Honda Insight 04.jpg Honda Insight 05.jpg Honda Insight 06.jpg
Honda Insight 07.jpg Honda Insight 08.jpg Honda Insight 09.jpg
Honda Insight 10.jpg Honda Insight 11.jpg Honda Insight 12.jpg
Honda Insight 13.jpg Honda Insight 14.jpg Honda Insight 15.jpg
Honda Insight 16.jpg Honda Insight 17.jpg Honda Insight 18.jpg
Honda Insight 19.jpg Honda Insight 20.jpg Honda Insight 21.jpg
Honda Insight 22.jpg Honda Insight 23.jpg Honda Insight 24.jpg
Honda Insight 25.jpg Honda Insight 26.jpg
Honda Insight

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud