Honda Insight: čistá budoucnost v podání Hondy

Snad nejdůležitější premiérou Hondy v Paříži je představení studie Insight, kterou naznačuje své směrování v segmentu hybridních vozidel.

Japonská automobilka Honda nás poměrně dlouho nechala hádat, jakou zbraň si připravuje na hybridní Toyotu Prius, která se ve svém segmentu stala suverénní jedničkou. Představitelé Hondy si totiž předčasem smysleli, že se pokusí tento velice úspěšný konkurenční model trumfnout a to nejen cenou, působivým vzhledem, ale i jednoduchou technikou, která byla právé odhalena.  

Vzhled této studie působí vcelku vyváženým a snad i trochu futuristickým dojmem a množství stylistických prvků si vůz „propůjčil“ od předchozího hybridního konceptu FCX Clarity. Po začátku výroby současné generace Hondy Civic, která si mezi lidmi vysloužila příznačnou přezdívku „ufon“, si však myslíme, že předprodukční verze není od té sériové až natolik vzdálená. Nicméně na vývoj a úpravu už automobilka tolik času nemá, podle oficiálních informací se produkční verze se stejným názvem objeví již na lednovém autosalonu v Detroitu, přičemž místo premiéry nebylo vybráno náhodně. Většinu zákazníků si má totiž nová hybridní Honda najít právě za „velkou louží“.

Zatímco automobilka žádné bližší informace o pohonném ústrojí nezveřejnila, na internetu se vedou spekulace, že Insight si hybridní agregát s označením IMI propůjčí právě od menšího modelu Civic Hybrid. Ten sestává z malého benzínového motoru, kterému sekunduje přibližně stejně velký elektromotor. Podle předběžných informací nebude možná jízda pouze na elektrický pohon, jako tomu třeba u nedávno představeného Chevroletu Volt, druhý agregát tak v tomto případě plní funkci jakéhosi pomocníka třeba při jízdě městem. O přesun síly ze zážehového agregátu se bude starat bezestupňová převodovka CVT. Použití tohoto hybridního ústrojí bude mít v konečném důsledku jednu velikou výhodu, automobilka chce totiž udržet pořizovací cenu na co nejnižší hodnotě a zejména tím pak v počtu prodaných kusů trumfnout Toyotu Prius.

Cena za nový Prius se v součanosti pohybuje kolem 22-ti tisíc dolarů (zhruba 320 000 Kč), nová Honda Insight by přitom měla být k dostání již za 18-19 tisíc dolarů. S prodeji se pak začne v prvním pololetí roku 2009.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Honda Insight
Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků