Honda Insight: čistá budoucnost v podání Hondy

Snad nejdůležitější premiérou Hondy v Paříži je představení studie Insight, kterou naznačuje své směrování v segmentu hybridních vozidel.

Japonská automobilka Honda nás poměrně dlouho nechala hádat, jakou zbraň si připravuje na hybridní Toyotu Prius, která se ve svém segmentu stala suverénní jedničkou. Představitelé Hondy si totiž předčasem smysleli, že se pokusí tento velice úspěšný konkurenční model trumfnout a to nejen cenou, působivým vzhledem, ale i jednoduchou technikou, která byla právé odhalena.  

Vzhled této studie působí vcelku vyváženým a snad i trochu futuristickým dojmem a množství stylistických prvků si vůz „propůjčil“ od předchozího hybridního konceptu FCX Clarity. Po začátku výroby současné generace Hondy Civic, která si mezi lidmi vysloužila příznačnou přezdívku „ufon“, si však myslíme, že předprodukční verze není od té sériové až natolik vzdálená. Nicméně na vývoj a úpravu už automobilka tolik času nemá, podle oficiálních informací se produkční verze se stejným názvem objeví již na lednovém autosalonu v Detroitu, přičemž místo premiéry nebylo vybráno náhodně. Většinu zákazníků si má totiž nová hybridní Honda najít právě za „velkou louží“.

Zatímco automobilka žádné bližší informace o pohonném ústrojí nezveřejnila, na internetu se vedou spekulace, že Insight si hybridní agregát s označením IMI propůjčí právě od menšího modelu Civic Hybrid. Ten sestává z malého benzínového motoru, kterému sekunduje přibližně stejně velký elektromotor. Podle předběžných informací nebude možná jízda pouze na elektrický pohon, jako tomu třeba u nedávno představeného Chevroletu Volt, druhý agregát tak v tomto případě plní funkci jakéhosi pomocníka třeba při jízdě městem. O přesun síly ze zážehového agregátu se bude starat bezestupňová převodovka CVT. Použití tohoto hybridního ústrojí bude mít v konečném důsledku jednu velikou výhodu, automobilka chce totiž udržet pořizovací cenu na co nejnižší hodnotě a zejména tím pak v počtu prodaných kusů trumfnout Toyotu Prius.

Cena za nový Prius se v součanosti pohybuje kolem 22-ti tisíc dolarů (zhruba 320 000 Kč), nová Honda Insight by přitom měla být k dostání již za 18-19 tisíc dolarů. S prodeji se pak začne v prvním pololetí roku 2009.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Honda Insight
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků