Honda Fit EV: další elektromobil představen

Ačkoli se poslední dobou hlavní pozornost konstruktérů a zákazníků obrací převážně k automobilům s hybridním pohonem, automobilky směřují ještě dále, a sice k naprostému oproštění svých výrobků od fosilních paliv. A touto cestou kráčí také nová studie Honda Fit EV představená kde jinde než na autosalonu v Los Angeles.

Ta se na rozdíl od modelu Honda Fit Hybrid již zcela obejde bez spalovacího motoru. Jak jistě tušíte, o její pohon se stará elektromotor, celkově pak jde o předobraz sériového provedení Fit EV, který se má začít sériově vyrábět v roce 2012. Koncept vychází ze současné generace modelu Fit (u nás známého jako Jazz) a vyznačuje se použitím li-ionových akumulátorů. Jejich kapacitu automobilka (raději, jistě bude velmi omezená...) bohužel nezveřejnila a víme tak jen to, že jejich dobíjení z v USA běžné sítě 120V má trvat méně než 12 hodin. Použití nabíječky v rámci 240V sítě tuto dobu pochopitelně zkrátí přibližně na polovinu. Jízdní dojezd má dosahovat až 160 km a nejvyšší rychlost byla stanovena na 145 km/h. Systém tří jízdních režimů Econ, Normal a Sport byl převzat ze sériového modelu Honda CR-Z.

Podle představitelů Hondy její nový elektromobil nabídne jízdní parametry srovnatelné s podobným vozem vybaveným dvoulitrovým zážehovým motorem. Koncept Fit EV však vyniká také zadními i předními světlomety z LED nebo upravenou přídí s přepracovanou maskou a novým nárazníkem. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Fit EV
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků