Honda Fit EV: další elektromobil představen

Ačkoli se poslední dobou hlavní pozornost konstruktérů a zákazníků obrací převážně k automobilům s hybridním pohonem, automobilky směřují ještě dále, a sice k naprostému oproštění svých výrobků od fosilních paliv. A touto cestou kráčí také nová studie Honda Fit EV představená kde jinde než na autosalonu v Los Angeles.

Ta se na rozdíl od modelu Honda Fit Hybrid již zcela obejde bez spalovacího motoru. Jak jistě tušíte, o její pohon se stará elektromotor, celkově pak jde o předobraz sériového provedení Fit EV, který se má začít sériově vyrábět v roce 2012. Koncept vychází ze současné generace modelu Fit (u nás známého jako Jazz) a vyznačuje se použitím li-ionových akumulátorů. Jejich kapacitu automobilka (raději, jistě bude velmi omezená...) bohužel nezveřejnila a víme tak jen to, že jejich dobíjení z v USA běžné sítě 120V má trvat méně než 12 hodin. Použití nabíječky v rámci 240V sítě tuto dobu pochopitelně zkrátí přibližně na polovinu. Jízdní dojezd má dosahovat až 160 km a nejvyšší rychlost byla stanovena na 145 km/h. Systém tří jízdních režimů Econ, Normal a Sport byl převzat ze sériového modelu Honda CR-Z.

Podle představitelů Hondy její nový elektromobil nabídne jízdní parametry srovnatelné s podobným vozem vybaveným dvoulitrovým zážehovým motorem. Koncept Fit EV však vyniká také zadními i předními světlomety z LED nebo upravenou přídí s přepracovanou maskou a novým nárazníkem. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Fit EV
Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků