Honda EV-neo: elektroskútr s dojezdem 34 km (+41x foto)

Stavbou konceptů jednostopých samohybů na elektřinu se v rámci celkových „koncepcí městské mobility“ průběžně zabývají i čistokrevné automobilky, možná si vzpomenete na studii Smart eScooter z loňského autosalonu v Paříži. S něčím podobným nyní přechází také Honda, jejíž stavba EV-neo má ale výhodu v rozsáhlých zkušenostech značky s jednostopými vozidly i poměrně podrobně rozpracovaným projektem na výrobu a využití. Skútr Honda EV-neo disponuje 72V li-ionovým akumulátorem, jenž zásobuje energií elektromotor o výkonu 3,8 koní (2,8 kW) a točivém momentu 11 Nm. Skútr s pohotovostní hmotností 110 kg má být schopen dosáhnout dojezdu 34 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Z běžné sítě dobijete akumulátor za 3,5 h, při použití rychlonabíječky vám pak má postačit pouhých 30 min. Za pozornost stojí také jednoduchý, monochromatický displej, dvanáctipalcové bezdušové pneumatiky nebo brzdění, které skrze levou páčku na řidítcích ovládá synchronně přední i zadní brzdu zároveň. Tento skútr se již volně prodává na japonském trhu, ale záhy by se měl objevit v rámci zkušebního provozu ve španělské Barceloně. Podrobností zatím mnoho nemáme, ale japonská Honda hodlá španělským úřadům na jeden rok zapůjčit 18 strojů EV-neo a od uživatelů pak získat zpětnou odezvu na jejich praktickou využitelnost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 33 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků