Honda EV-neo: elektroskútr s dojezdem 34 km (+41x foto)

Stavbou konceptů jednostopých samohybů na elektřinu se v rámci celkových „koncepcí městské mobility“ průběžně zabývají i čistokrevné automobilky, možná si vzpomenete na studii Smart eScooter z loňského autosalonu v Paříži. S něčím podobným nyní přechází také Honda, jejíž stavba EV-neo má ale výhodu v rozsáhlých zkušenostech značky s jednostopými vozidly i poměrně podrobně rozpracovaným projektem na výrobu a využití. Skútr Honda EV-neo disponuje 72V li-ionovým akumulátorem, jenž zásobuje energií elektromotor o výkonu 3,8 koní (2,8 kW) a točivém momentu 11 Nm. Skútr s pohotovostní hmotností 110 kg má být schopen dosáhnout dojezdu 34 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Z běžné sítě dobijete akumulátor za 3,5 h, při použití rychlonabíječky vám pak má postačit pouhých 30 min. Za pozornost stojí také jednoduchý, monochromatický displej, dvanáctipalcové bezdušové pneumatiky nebo brzdění, které skrze levou páčku na řidítcích ovládá synchronně přední i zadní brzdu zároveň. Tento skútr se již volně prodává na japonském trhu, ale záhy by se měl objevit v rámci zkušebního provozu ve španělské Barceloně. Podrobností zatím mnoho nemáme, ale japonská Honda hodlá španělským úřadům na jeden rok zapůjčit 18 strojů EV-neo a od uživatelů pak získat zpětnou odezvu na jejich praktickou využitelnost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 100 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků