Honda EV-neo: elektroskútr s dojezdem 34 km (+41x foto)

Stavbou konceptů jednostopých samohybů na elektřinu se v rámci celkových „koncepcí městské mobility“ průběžně zabývají i čistokrevné automobilky, možná si vzpomenete na studii Smart eScooter z loňského autosalonu v Paříži. S něčím podobným nyní přechází také Honda, jejíž stavba EV-neo má ale výhodu v rozsáhlých zkušenostech značky s jednostopými vozidly i poměrně podrobně rozpracovaným projektem na výrobu a využití. Skútr Honda EV-neo disponuje 72V li-ionovým akumulátorem, jenž zásobuje energií elektromotor o výkonu 3,8 koní (2,8 kW) a točivém momentu 11 Nm. Skútr s pohotovostní hmotností 110 kg má být schopen dosáhnout dojezdu 34 km.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Z běžné sítě dobijete akumulátor za 3,5 h, při použití rychlonabíječky vám pak má postačit pouhých 30 min. Za pozornost stojí také jednoduchý, monochromatický displej, dvanáctipalcové bezdušové pneumatiky nebo brzdění, které skrze levou páčku na řidítcích ovládá synchronně přední i zadní brzdu zároveň. Tento skútr se již volně prodává na japonském trhu, ale záhy by se měl objevit v rámci zkušebního provozu ve španělské Barceloně. Podrobností zatím mnoho nemáme, ale japonská Honda hodlá španělským úřadům na jeden rok zapůjčit 18 strojů EV-neo a od uživatelů pak získat zpětnou odezvu na jejich praktickou využitelnost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 205 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2010
Stav: 176 486 km
Cena: 204 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků