Honda CR-Z: unikly další snímky produkční verze z oficiální brožury a videa (nové foto a specifikace)

Připravovaná hybridní Honda CR-Z, která chce poněkud svérázně navázat na legendární model CR-X, dosud ukrývala mnoho tajemství a vytvářela kolem sebe řadu nejasností. Na světlo světa ovšem začaly postupně pronikat snímky z oficiální brožury, kterou už má několik prodejců k dispozici, nebo z natáčení prvního promo videa. Ve výsledku se tak dostáváme k zajímavým, i když ne příliš kvalitním snímkům. Díky nim si ale i přesto dokážeme utvořit představu, jak bude japonská novinka vypadat ve své produkční verzi, čím hodlá zaujmout a co naopak může v blízké budoucnosti negativně ovlivnit její prodeje. 

Jistě nebude od věci, když si už při této příležitosti zmíníme několik prakticky defintivních specifikací. Moderní nástupce Hondy CR-X bude disponovat 1,5 litrovým benzínovým motorem a menším elektromotorem s výkonem 10 kW a točivým momentem 78 Nm, jenž bude hlavnímu agregátu pomáhat při rozjezdech či jízdě v hustějším městském provozu. Zmíněný čtyřválec pak bude disponovat výkonem 84 kW a maximálním točivým momentem 145 Nm při 4 800 ot./min. což by vzhledem k rozměrům a hmotnosti tohoto vozu mělo podle automobilky postačovat i pro dynamičtější jízdu.

Fakt, že automobilka se uvedením tohoto modelu bude snažit ukázat, že i hybrid může být zábavný a jízda s ním přímo požitkem, podporuje i spekulace, že Honda bude tento model nabízet i se šestistupňovou manuální převodovkou. K dispozici ovšem bude také převodovka CVT, jako třeba u modelu Insight. Na druhé straně, avizované zrychlení z nuly na 100 km/h za 9,7 sekund pak naznačuje, že s dynamickou jízdou to až tak horké přece jen nebude. Vůz se ale poklidné jízdě odvděčí nízkou spotřebou zhruba na úrovní 4 l/100 km.

Všemožným šokujícím odhalením a spekulacím bude však již brzy konec, oficiální uvedení totiž už klepe na dveře. V Japonsku se má CR-Z začít prodávat již příští měsíc, zatímco zbytek světa si bude muset počkat ještě několik měsíců. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Fotografie z oficiální brožury
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek
Záběry z natáčení propagačních materiálů
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků