Honda CR-Z: první hybrid s „manuálem” je tu

33 komentářů

tom
6. února • 20:39

No, narozdíl od Vás jsem na první pohled viděl podobnost s mým CRX. Interiér se mi líbí moc, exteriér víc u CRX :)

MirecSK
14. ledna • 15:56

Nechcem opravovat redaktora, ale prvy hybrid s manualom bola prva Honda Insight, mala na vyber 2 prevodovky. CVT a 5 stupnovy manual. ;-)

Pavel F.
13. ledna • 20:34

Co je na tom proboha hybridního? 10 kW je tam na co? Pro parádu? A pokud to má manuál, jak tam řidič připojuje a odpojuje od pohonu elektromotor podle jízdní situace?

Skyline
13. ledna • 22:36

O kW rozhodne nejde, na to staci ta 1.5 sama (v Jazzu ma 120 koni). O co ale jde je tech 170 Nm uz od 1000 otacek. Doporucuji se podivat na obrazek sem, aby clovek videl, co tam ta IMA vlastne dela: http://www.vtec.net/news/news-item?news_item_id=872221

JardaBar
14. ledna • 13:33

No zrovna u sportovního auta je nám ten točák dole platnej :).

Skyline
14. ledna • 17:19

Nesoudim vhodnost, odpovidam na otazku.

Toper
14. ledna • 16:05

Tato Honda přece není sportovní ale ekologické vozidlo. :-D

Vana666
14. ledna • 8:43

Skyline: na tom obrázku akorát někdo rozsypal čaj. Co to je IMA a co má společného s elektromotorem ?

Koly
14. ledna • 9:00

IMA=Integrated Motor Assist=elektromotor ;-)

Vana666
14. ledna • 10:14

Koly: tak to taky moc nepasuje
170Nm a 1000 ot. představuje výkon 18 kW
což nějak nekoresponduje s deklarovaným výkonem elektromotoru 10kW

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Koly
14. ledna • 12:45

Ale 174Nm je celkový moment spaľovací motor+elektromotor, elektromotor samotný má maximum 78Nm.http://auto.honda.cz/o-honde/novinky.html/63_351-novinka/1

Vana666
14. ledna • 13:26

Koly: aha, takže svůj max. výkon podá elektromotor ve 1200 otáčkách a pak už bude moment výrazně klesat
ve 2500 otáčkách vypomůže motoru jen max. 38 Nm
a v 5000 otáčkách jen max. 19 Nm, což je zcela dost zanedbatelnétakže systém je v podstatě ke krátkodobému vylepšení zátahu v nížších otáčkách

Koly
14. ledna • 23:51

Vana: presne tak, v nízkych otáčkach to pridá naozaj dosť, v stredných mierne a vo vysokých už len trochu. Na tom obrázku "rozsypaný čaj" je práve priebeh celkového momentu a výkonu, porovnanie CR-Z vs. Insight. Ten systém by nemusel byť zlý ako alternatíva turba (aj keď nevýhoda bateriek zaberajúcich priestor a váhu je jasný, na druhú stranu to nemá turbolag a pridáva od voľnobehu), lenže podľa mňa skôr v bežnom aute ako Civic. Športové kupé ako CR-Z si zaslúži iný pohon, nemôžem si pomôcť.

Skyline
14. ledna • 17:19

20 Nm urcite zanedbatelne neni, mozna u turba, ktere ma tech Nm 300, ale u atmosfery s objemem 1.5 to poznat bude a to hodne - doporucuji zavzpominat na leta davno minula, rozdil v dynamice mezi felicii 1.3 a 1.6 byl dost vyrazny, i kdyz v oblasti vykonu tam bylo jen zanedbatelnych 5 kW (na ktere sla cipnout i ta 1.3, rozdil ale zustal, prave kvuli vyssimu kroutak 1.6). Ve vysokych otackach elektromotor uz pridavat moc nemusi i proto, ze motor ma slusny kroutak sam o sobe. Cele to ma jen jednu chybu a tou jsou nizke otacky, takze se mi to zda jako paradni pohon do insightu, ale pro sportak je to ponekud nesmyslne. Rozsah pouzitelnych otacek je ale velky (velmi dobre to bude zrychlovat prakticky od volnobehu az do 6000, tj. cca 5000 otacek), takze nad tim uplne kompletne hul zatim nelamu a jsem zvedav, az se v tom projedu.

Vana666
14. ledna • 18:47

Sky: tak souhlasím 20Nm v tomhle případě úplně zanedbatelných není, dělá to přes deset procent maxima dotyčného motoru
ovšem otázka je nakolik se to vyplatí, jak celý systém zvýší hmotnost auta aby ty kW navíc vůbec byly poznat

Skyline
14. ledna • 19:13

To je samozrejme dobra otazka, ale prave ten maly vykon ma byt dusledkem nizke vahy a dle Hondy je to optimalizovane pokud jde o vykon x vaha x schopnost rekuperace. Mit totiz 160 kW elektromotor jako LS600h je super, ale problemem je dobijeni, protoze auto jako CR-Z by nic takoveho nevyuzilo (a samozrejme by bylo vyrazne tezsi). Celkove sve zklamani nad CR-Z netajim a myslim si, ze k malemu sportovnimu autu patri vysokootackova atmosfera, pricemz pri ostre jizde stejne hybrid moc nevyuziju a u vikendovky me kroutak dole nezajima, na vysledek jsem ale kazdopadne zvedavej v praxi. Tenhle pohon proste mel byt v Insightu, v Civiku hybrid nebo v nejakem mensim MPV nebo SUV (jako treba Stream), tam bych si takovy motor dovedl predstavit, protoze clovek nejake vytaceni stejne neprovozuje a naopak oceni hromadu kroutaku a pritom nizkou spotrebu "dole" s porad jeste slusnym vykonem "nahore", kdyz zrovna potrebuje na okresce predjet. Hosi z Hondy jsou bohuzel jineho nazoru.

Radek.
13. ledna • 21:41

Propojené nijak - nejspíš se to zas bude jenom snažit popohánět nezávislá zadní kola při sešlápnutí plynu a rekuperovat jimi při brždění, na úkor pořádných brzd vpředu...

Koly
14. ledna • 8:59

Nie, je to pripojené priamo napevno na kľukovú hriadeľ ako zotrvačník, rovnako ako pri Insighte. Honda iný systém nemá. Čiže elektromotor sa točí vždy rovnakými otáčkami ako beznínový, v prípade akcelerácie pomáha a v prípade brzdenia rekuperuje.

Pavel F.
13. ledna • 21:57

Snad máte pravdu. Pak by to mělo smysl a byla by (byť omezená) čtyřkolka.

hazoš
13. ledna • 17:30

SPOTŘEBA- co to má být kdyť to žere víc než Civic 1,8ma to je jako nějaký pokrok?
A ten design? Viděl jste někdo koncept? Tohle je oproti tomu totální šunt? Konkurence schopnost oproti Siroccu? Nulová...

Koly
14. ledna • 8:56

Tú spotrebu si vycucalo autrevue asi z prstu, ako je ich dobrým zvykom, nedáva nijaký zmysel. Autofun píše o 5,0l. Dá rozum, že nemôže byť o veľa vyššia ako pri Insighte, veď podstata je veľmi podobná. Inak ale súhlas.

JardaBar
14. ledna • 13:37

Pět litrů uvádí evropská tiskovka: http://www.hondanews.eu/en/news/index.pmode/modul,detail,0,1358-DEFAULT,21,text,1/index.pmode

Koly
15. ledna • 0:12

Hmm, tak pozerám na Insight na honda.com a tá americká norma je asi nejaká prísnejšia, lenže aj tak má CR-Z neúmerne vysokú spotrebu s manuálom, najmä v meste. Porovnaj CR-Z vs Insight: mesto 7.6 vs 5.9, diaľnica 6.4 vs 5.5, všetko v l/100km. Tých európskych 5l asi nebude s manuálom. Pokiaľ to teda bude mať papierovú spotrebu blížiacu sa 6l (a reálne viac), tak znova prestávam celú vec chápať.

Radek.
16. ledna • 23:49

Nezapomínejte že v USA se nejezdí na BA95/98, ale na nízkooktanovou samohonku...

JardaBar
14. ledna • 13:36

Já myslím, že to je přepočet z US normy ... "Preliminary fuel economy estimates are anticipated to result in a rating of 36 city/38 highway miles per gallon3 on CVT-equipped models. Manual transmission models are anticipated to achieve an EPA-estimated fuel economy rating of 31 city/37 highway miles per gallon." ... kalkulačka: http://www.pege.org/fuel/convert.htm

Haya
13. ledna • 18:59

manuál je samozřejmě PLUS, ale jinak je to jako Tunn(z)ing od Franty ze Lhoty...:-))

Radek.
13. ledna • 21:38

Manuál je z houze ctnost, protože s tím elektromotorkem a bateriovou přítěží pod kufrem ten hlavní motor 1.5 není fyzicky nijak spojený (jen mu to má "ekologicky" pomáhat s chybějícími kW)...

F12
13. ledna • 14:04

Osobně se mi to auto fakt nelíbí a hybridy nemusim. Když už tak třeba Volt.

Adam
13. ledna • 15:10

Tak jestli tohle má odkazovat na model CRX, tak to aby měl člověk notnou dávku představivosti.

pipkin
13. ledna • 15:32

a mě to třeba napadlo při prvním pohledu a to auto se mi líbí, ale asi bych si jej nepořídil...

Adam
13. ledna • 16:53

Tak z některých úhlů tam vizuální podobnost je, ale těch moc není. spíš mi jde o celkové pojetí toho auta. CRX byl malý ,,rozšláplý" sporťáček, jak se kdysi psalo v Německu, ferrari pro hospodyně. Tohle se veze na vlně hatchbacků a "ekologizace" automobilů. Což si sice nejspíš doba žádá, lidé jsou do toho zblbí, ale s původní myšlenkou CRXka to moc společného nemá.

Infinity
13. ledna • 20:32

CRX mi to přípomíná hlavně z boku, ale předek je nuda a zadek je doslova tragickej... :-/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek.
13. ledna • 21:35

Přesně tak - zadek se zlomeným sklem je Prius (asi aby se usákům nepletlo, že je to taky hybrid) a bachratý předek je z 10 let starého Fiata Stilo... RIP CRX :'(

Doporučujeme

Články odjinud