Honda CR-Z: první hybrid s „manuálem” je tu

Honda udělala další čárku k boptnající položce s nadpisem Hybridní vozy. Tentokrát ale přece jen trochu výjimečnou.

Honda v Detroitu předvádí sériové provedení svého modelu CR-Z, o němž jsme vás poprvé podrobněji informovali na tomto místě. Od té doby jsme mohli zaznamenat několik úniků informací týkajících se produkční verze, a tak bylo jen otázkou času, kdy se s ní vytasí sama automobilka. Ten čas právě přišel.

Dvoumístný kompakt se od doby představení v podobě konceptu příliš nezměnil. Je poháněn zážehovým čtyřválcem s objemem 1,5 l a typickým proměnným časováním ventilů i-VTEC, na který v základním provedení navazuje konvenční šestistupňová převodovka s manuálním řazením a vestavěným asistentem pro rozjezdy do kopce. Jde tak o první hybrid, který má být vyráběn ve velkých sériích a bude vybaven i klasickým „manuálem”, teprve za příplatek je bezstupňová skříň CVT s možností řazení páčkami pod volantem. Pohonnou soustavu doplňuje elektromotor o výkonu 10 kW napájený z nikl metal hydridových akumulátorů (100 V) uložených pod podlahou zavazadlového prostoru. Dynamické parametry ani nejvyšší rychlost Honda zatím neuvádí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Průměrná spotřeba benzínu Hondy CR-Z vybavené manuální převodovkou má činit ve městě 7,6 l/100 km a 6,4 l/100 km v dálničním provozu, v kombinaci s „automatem“ jsou tyto hodnoty 6,5, resp. 6,2 l/100 km. Na těchto přijatelných hodnotách se podílejí systémy pro regenerativní brzdění a zhášení motoru na křižovatkách, volit lze ze tří jízdních režimů Sport, Econ a Normal.

Všechny vozy Honda řady CR-Z mají být opatřeny sportovně laděným podvozkem s modifikovanými vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovými závěsy na zadní nápravě. Standardem budou šestnáctipalcové lité ráfky, o číslo větší jednotky se mají dodávat za příplatek. Brzdy mají na všech kolech kotoučové brzdy vpředu s ventilací a běžný systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Připlácet se nebude ani za kompletní sadu airbagů, přičemž ty čelní jsou dvoustupňové, ani za aktivní opěrky hlav. V základní výbavě se dále objevují rádio s šesticí reproduktorů a vstupem USB, klimatizace, elektrické ovládání oken a zrcátek a tempomat. Lépe vybavená verze EX do seznamu přidává například lepší reflektory, mlhovky, dražší audiosystém s konektivitou Bluetooth či kůží čalouněný volant. Na autosalonu NAIAS zatím nebyly zveřejněny ceny modelu CR-Z, ale očekává se podobná hladina jako u stávajícího typu Insight.

Další podrobnosti budou publiku představeny během jara. Honda CR-Z modelového roku 2011 se na vybraných trzích začne prodávat již letos v létě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-Z
Honda Accord 2.354
Rok výroby: 2006
Stav: 158 923 km
Cena: 120 000 Kč
Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků