Honda CR-Z: první hybrid s „manuálem” je tu

Honda udělala další čárku k boptnající položce s nadpisem Hybridní vozy. Tentokrát ale přece jen trochu výjimečnou.

Honda v Detroitu předvádí sériové provedení svého modelu CR-Z, o němž jsme vás poprvé podrobněji informovali na tomto místě. Od té doby jsme mohli zaznamenat několik úniků informací týkajících se produkční verze, a tak bylo jen otázkou času, kdy se s ní vytasí sama automobilka. Ten čas právě přišel.

Dvoumístný kompakt se od doby představení v podobě konceptu příliš nezměnil. Je poháněn zážehovým čtyřválcem s objemem 1,5 l a typickým proměnným časováním ventilů i-VTEC, na který v základním provedení navazuje konvenční šestistupňová převodovka s manuálním řazením a vestavěným asistentem pro rozjezdy do kopce. Jde tak o první hybrid, který má být vyráběn ve velkých sériích a bude vybaven i klasickým „manuálem”, teprve za příplatek je bezstupňová skříň CVT s možností řazení páčkami pod volantem. Pohonnou soustavu doplňuje elektromotor o výkonu 10 kW napájený z nikl metal hydridových akumulátorů (100 V) uložených pod podlahou zavazadlového prostoru. Dynamické parametry ani nejvyšší rychlost Honda zatím neuvádí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Průměrná spotřeba benzínu Hondy CR-Z vybavené manuální převodovkou má činit ve městě 7,6 l/100 km a 6,4 l/100 km v dálničním provozu, v kombinaci s „automatem“ jsou tyto hodnoty 6,5, resp. 6,2 l/100 km. Na těchto přijatelných hodnotách se podílejí systémy pro regenerativní brzdění a zhášení motoru na křižovatkách, volit lze ze tří jízdních režimů Sport, Econ a Normal.

Všechny vozy Honda řady CR-Z mají být opatřeny sportovně laděným podvozkem s modifikovanými vzpěrami MacPherson vpředu a víceprvkovými závěsy na zadní nápravě. Standardem budou šestnáctipalcové lité ráfky, o číslo větší jednotky se mají dodávat za příplatek. Brzdy mají na všech kolech kotoučové brzdy vpředu s ventilací a běžný systém ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Připlácet se nebude ani za kompletní sadu airbagů, přičemž ty čelní jsou dvoustupňové, ani za aktivní opěrky hlav. V základní výbavě se dále objevují rádio s šesticí reproduktorů a vstupem USB, klimatizace, elektrické ovládání oken a zrcátek a tempomat. Lépe vybavená verze EX do seznamu přidává například lepší reflektory, mlhovky, dražší audiosystém s konektivitou Bluetooth či kůží čalouněný volant. Na autosalonu NAIAS zatím nebyly zveřejněny ceny modelu CR-Z, ale očekává se podobná hladina jako u stávajícího typu Insight.

Další podrobnosti budou publiku představeny během jara. Honda CR-Z modelového roku 2011 se na vybraných trzích začne prodávat již letos v létě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-Z
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků