Honda CR-Z od Mugenu na prvních snímcích

Ladičské společnosti se neodvracejí ani od automobilů s alternativními druhy pohonů. A zde máme toho důkaz.

Značku Mugen si pamatujme hlavně jako úpravce evropských verzí automobilů Honda. Na mysli nám v tomto ohledu vytanou třeba Honda Civic Type R Mugen s výkonem zvýšeným na 201 koní (148 kW), ale především zvěsti o přípravě vylepšeného hybridu Honda CR-Z. Ano, je to hybrid, ale sportovní švih sériového provedení tento model předurčuje ke stavbě ostřejších verzí. Produkční verze modelu Honda CR-Z Mugen se světu představí letos na červnovém Festivalu rychlosti v Goodwoodu, ale my vám první oficiální snímky nabídneme již nyní.

Honda nedávno uvedla, že vývoj typu CR-Z Mugen míří do cíle a „výkonové parametry zatím vypadají působivě“. Při testech jednoho z prototypů s výkonem na „střední úrovni ladění“ se údajně podařilo dosáhnou zrychlení z klidu na 96 km/h (jde hlavně o Anglii, takže je to přepočet z 60 mph) za 6,6 s, tedy na úrovni aktuální řady Honda Civic Type R, jež teprve nedávno v Evropě „dojela“ na přísné emisní limity. Až poté byl prý výkon tohoto Mugenu navýšen o dalších 15 % a pohotovostní hmotnost snížena o 50 kg, což slibuje ještě lepší výsledky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová Honda CR-Z v úpravě Mugen má disponovat řadou vylepšení napříč všemi prvky pohonné soustavy Honda IMA. Výkonové parametry zveřejněny nebyly, zato vás nyní můžeme „ohromit“ spotřebou paliva. Ta by se totiž měla pohybovat v rozmezí standardní Hondy CR-Z, tedy od 5,65 l/100 km v kombinaci do 8,1 l/100 km s „plynem na podlaze“. Honda CR-Z Mugen se dočká také posílených brzd a tužšího pérování, ke snížení hmotnosti přispějí kapota z uhlíkových kompozitů a kované ráfky kol. Navíc se můžeme těšit na agresivněji střižené nárazníky, přítlačné křídlo a difuzor v zadní části vozu, jež by měly vést také ke zlepšení aerodynamiky.

Aby bylo jasno. Honda CR-Z Mugen je v oficiálních materiálech stále popisována jako studie, nicméně po zkušenostech s již zmíněným Civicem Type R Mugen z roku 2009 se lze domnívat, že se záhy dočkáme alespoň malosériové produkce.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků