Honda CR-Z od Mugenu na prvních snímcích

Ladičské společnosti se neodvracejí ani od automobilů s alternativními druhy pohonů. A zde máme toho důkaz.

Značku Mugen si pamatujme hlavně jako úpravce evropských verzí automobilů Honda. Na mysli nám v tomto ohledu vytanou třeba Honda Civic Type R Mugen s výkonem zvýšeným na 201 koní (148 kW), ale především zvěsti o přípravě vylepšeného hybridu Honda CR-Z. Ano, je to hybrid, ale sportovní švih sériového provedení tento model předurčuje ke stavbě ostřejších verzí. Produkční verze modelu Honda CR-Z Mugen se světu představí letos na červnovém Festivalu rychlosti v Goodwoodu, ale my vám první oficiální snímky nabídneme již nyní.

Honda nedávno uvedla, že vývoj typu CR-Z Mugen míří do cíle a „výkonové parametry zatím vypadají působivě“. Při testech jednoho z prototypů s výkonem na „střední úrovni ladění“ se údajně podařilo dosáhnou zrychlení z klidu na 96 km/h (jde hlavně o Anglii, takže je to přepočet z 60 mph) za 6,6 s, tedy na úrovni aktuální řady Honda Civic Type R, jež teprve nedávno v Evropě „dojela“ na přísné emisní limity. Až poté byl prý výkon tohoto Mugenu navýšen o dalších 15 % a pohotovostní hmotnost snížena o 50 kg, což slibuje ještě lepší výsledky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová Honda CR-Z v úpravě Mugen má disponovat řadou vylepšení napříč všemi prvky pohonné soustavy Honda IMA. Výkonové parametry zveřejněny nebyly, zato vás nyní můžeme „ohromit“ spotřebou paliva. Ta by se totiž měla pohybovat v rozmezí standardní Hondy CR-Z, tedy od 5,65 l/100 km v kombinaci do 8,1 l/100 km s „plynem na podlaze“. Honda CR-Z Mugen se dočká také posílených brzd a tužšího pérování, ke snížení hmotnosti přispějí kapota z uhlíkových kompozitů a kované ráfky kol. Navíc se můžeme těšit na agresivněji střižené nárazníky, přítlačné křídlo a difuzor v zadní části vozu, jež by měly vést také ke zlepšení aerodynamiky.

Aby bylo jasno. Honda CR-Z Mugen je v oficiálních materiálech stále popisována jako studie, nicméně po zkušenostech s již zmíněným Civicem Type R Mugen z roku 2009 se lze domnívat, že se záhy dočkáme alespoň malosériové produkce.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 210 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků