O sportovně laděném hybridním modelu od Hondy se toho napsalo už mnoho. Vůz automobilka suverénním způsobem začala prodávat na domácím trhu, kde si Honda CR-Z rychle získala velkou popularitu a vypadá to tak, že o zákazníky toto hybridní kupé nouzi mít určitě nebude. A to se ještě prodeje nezačaly v Evropě a především Americe, kde se očekává největší „řež”.
I přesto chce jít automobilka v tomto ohledu ještě dál a světovým trhům nabídnou i výkonnější verzi s odkazem, že CR-Z je navržen primárně pro zábavu a potěšení z jízdy. Jen si připomeňme, že v současnosti je CR-Z poháněna 1,5 litrovým čtyřválcem V-TEC s výkonem 122 koní, který plně spolupracuje s hybridním systémem IMA, celkové dynamice bylo ovšem podřízena nejen elektronika motoru, ale i šestistupňová manuální převodovka.
V brzké budoucnosti by se měla na trzích objevit i další verze, která by podle předběžných informací měla disponovat dokonce 2,5 litrovým šestiválcem, což ovšem prozatím považujeme za velice nepravděpodobné. Místo 1,5-ky zaujme zřejmě některý ze silnějších čtyřválců, jehož výkonnostní hodnoty se budou pohybovat kolem hranice 200 koní. Samozřejmě úpravám se přizpůsobí nutně i hybridní systém, který by se v budoucnu měl objevit i v novém Accordu. Spekulací je ovšem mnohém víc, mluví se dokonce i o tom, že Honda přinese na trh zcela nové výkonnější kupé, což by ovšem z finančního a strategického hlediska nemusel být právě dobrý krok.
Tip: Přečtěte si naše představení Hondy CR-Z.
Honda CR-Z
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E