Honda CR-V se v prvním čtvrtletí roku 2014 stala nejprodávanějším SUV na světě

Podle posledního průzkumu se Honda CR-V stala v prvním čtvrtletí roku 2014 nejprodávanějším SUV na světě. Tento výsledek je dalším důkazem celosvětové obliby tohoto modelu. Údaje, které zveřejnila poradenská společnost Focus2Move, jež se specializuje na automobilový trh, ukazují, že v prvním čtvrtletí se na celém světě prodalo 165 017 kusů modelu CR-V, což je nárůst oproti 161 837 kusům za stejné období roku 2013.

V žebříčku 50 nejprodávanějších automobilů světa je se Honda CR-V v prvním čtvrtletím umístila na jedenáctém místě a předstihla tak své hlavní konkurenty včetně Toyoty RAV4, Volkswagenu Tiguan a Nissanu Qashqai.

Další analýzy naznačují, že podobný úspěch se bude opakovat i ve druhém čtvrtletí, neboť Honda CR-V zůstala nejoblíbenějším SUV na světě i v květnu 2014, kdy se s 63 241 prodanými kusy umístila na celkovém osmém místě a tím za tento měsíc předstihla i nejprodávanější malý automobil na světě - Ford Fiesta. Celkem se do konce května ve světě prodalo 286 685 kusů modelu CR-V.

Za úspěch na světové scéně model CR-V vděčí především své originální koncepci, jež nabízí optimální rovnováhu mezi úsporností a výkony osobního vozu a praktičností, variabilitou a bezpečností SUV.

V Evropě prodeje modelu CR-V poslední dobou vzrostly díky uvedení verze s motorem 1.6 i-DTEC, jež je odpovědí značky na vzrůstající poptávku po dieselových motorech s nízkými emisemi a na stoupající zájem o vozy SUV s pohonem dvou kol. Verze s pohonem dvou kol v současnosti v Evropě představují více než čtvrtinu prodaných SUV segmentu C.

Model CR-V 1.6 i-DTEC, který se vyrábí v evropském závodě Honda of the UK Manufacturing v britském Swindonu, se vyznačuje jak vysokým výkonem (točivým momentem 300 Nm a výkonem 120 k), tak nízkou spotřebou paliva (4,5 l/100 km) a emisemi CO2 na úrovni pouhých 119 g/km. Kombinace lehkého motoru a systému pohonu dvou kol znamená, že CR-V 1.6 i-DTEC váží o 116 kg méně než verze s motorem 2.2 i-DTEC, což pomáhá zajistit stabilitu vozidla při jízdě a přispívá k jeho dobré dynamice. Vzhled novinky se v podstatě neliší od ostatních verzí 4. generace modelu CR-V a nabízí mimořádnou praktičnost danou zavazadlovým prostorem o objemu až 1 648 litrů. 

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků