Honda CR-V s novou devítistupňovou automatickou převodovkou se dostává do prodeje

CR-V je v současnosti nejprodávanějším modelem na našem trhu a je nám potěšením oznámit, že se k našim autorizovaným prodejcům dostává verze s novou devítistupňovou automatickou převodovkou, která nahrazuje předchozí pětistupňovou automatickou převodovku.  

Nový vznětový motor a devítistupňová automatická převodovka přinášejí nejlepší poměr výkon/emise v porovnání s ostatními současnými motory v prodeji. Motor dosahuje maximální výkon 118 kW (160 k)(což je o 6 % více, než u jeho 2,2litrového vznětového předchůdce) a točivý moment 350 Nm; zároveň dosahuje rekordně nízkých emisí 129 g/km CO2 (zlepšení o 11 %) v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou. Řada vylepšení snižuje energetické ztráty způsobené třením: tření motoru i-DTEC je nyní o 37 % nižší, než u jeho předchůdce, a odpovídá tření benzínového motoru. Výsledkem je špičková úspora paliva – 4.9 l/100km.

 

Vzhledem k prostorově úsporné konstrukci je nová převodovka menší a lehčí (o 35 kg), což umožňuje lepší rozložení hmotnosti vozidla. Společná hmotnost nového motoru a převodovky je o 65 kilogramů nižší, než předchozí kombinace hnacího ústrojí, což se projevuje na jízdě, ovladatelnosti a řízení a také na úspornosti provozu.

V závislosti na jízdních podmínkách – otáčky motoru a používání plynového pedálu – dokáže nová devítistupňová automatická převodovka řadit dolů přes několik stupňů; mezi možná uspořádání rychlostních stupňů patří 9-7, 9-5, 7-4 a 6-4.

Model Honda CR-V se již stal jedním z nejrozšířenějších kompaktních SUV prodávaných na světě. Od svého uvedení v roce 1997 bylo v Evropě prodáno již více než 750 000 vozů a téměř 50 000 vozů v roce 2014. 

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků