Honda CR-V: občanský vůz 4x4 (kompaktní test)

Kdo nemá SUV, jakoby nebyl. Toto tvrzení si Honda uvědomila už před lety, když připravila jeden z prvních vozů kategorie SUV nazvaný CR-V. Ve výrobní programu tak figurují dvě SUV, neboť Honda prodává ještě HR-V. Otestovali jsme Hondu CR-V 2,0 ES (110 kW/150k). Video
Seznam kapitol
  1. Atraktivní SUV, jízdní vlastnosti, interiér, vnitřní prostor
  2. Zavazadlový prostor, motor, převodovka, spotřeba

Při konstrukci auta se před lety vydala Honda osobitou cestou. Vzala podvozek z nejrozšířenějšího typu Civic, trochu ho přizpůsobila, přidala připínatelný pohon zadních kol a nové SUV bylo na světě. Od počátků zaznamenávalo velký úspěch, svědčí o tom počet prodaných vozidel. Hlavní zásluhu na úspěchu měl především atraktivní vzhled. Ten se postupem času lehce měnil, až se dopracoval k poslednímu faceliftu.

Tip: podívejte se na zajímavé video z jízdy s Hondou CR-V.

Nehledejte off-road ale univerzálnost

Honda CR-V je typickým představitelem vozů kategorie SUV, neboli vozů pro volný čas. S terénními auty má proto společnou světlou výšku a pohon všech kol. Karoserie je ovšem samonosná s nezávisle zavěšenými koly, právě tak, jak je tomu u Civicu. Ostatně odtud písmeno C v názvu. Na silnici se proto chová podobně jako Civic, i když vyšší výška znamená podstatně větší tendenci k naklánění v zatáčkách a tím způsobenou vyšší nedotáčivost.

 
Honda CR-V těží ze svého atraktivního vzhledu. Zákazníkům
se evidentně líbí. -- Rezerva na zadních dveřích je před blátem
a prachem dobře ukrytá

Už nepříliš ostrá zatáčka vyvolává pískání pneumatik, jak se kola přední nápravy hrnou. Celkově ovšem působí i na pevném povrchu přívětivě a nevyvolává v řidiči ani ostatních cestujících pocit, že by běžné situace nezvládla. Zajímavý je systém Real time 4WD. Ten funguje tak, že v běžných podmínkách přenáší točivý moment jen na kola přední nápravy. Jakmile se ale zhorší adhezní vlastnosti a přední kola se začínají protáèet, během okamžiku připne i pohon kol zadní nápravy.

    
Zadní dveře se dají otevřít jen napùl -- Světlomet pod
mohutným polykarbonátovým krytem

I tento systém prošel technickým vývojem a tak dnes už řidič, zejména ten méně zkušený, ani nepozná, kdy k okamžiku zlomu v trakci došlo. Taková situace nemusí nastat jen v terénu, ale zvyšuje bezpečnost i při jízdě třeba za deště nebo sněhu a podobně obtížných podmínkách. I v takových situacích se vždycky Honda CR-V změní na čtyřkolku. Pokud jde o jízdní vlastnosti v terénu, pak díky světlé výšce a zmíněném Real time 4WD dosahuje celkem obstojné úrovně.

 -- Takové prahy patří už do příplatkové výbavy

Nemůžeme čekat, že s céervéčkem projedete tolik co s třeba s Hummerem nebo Nissanem Patrol, ale při cestě na ryby nebo chatu vzdálenou od silnice, vás nezklame.

Hezká zvenčí, luxusní uvnitř

Uvnitř Hondy CR-V ovšem allroad, takový ten opravdový, drsný, nic nepřipomíná. Ty časy jsou už dávno pryč. Dnes jsou vozy typu SUV pohodlné a komfortní. Proto i céervéčko připomíná spíš mateřský Civic než cokoliv jiného. I interiér prodělal facelift a výsledkem je utěšený pohled. Z technického hlediska tu najdeme samozřejmě elektronicky řízenou klimatizaci, nebo nezvykle vymyšlenou páku ruční brzdy, která připomíná řešení, se kterým přišly poprvé soutěžní vozy WRC.

   
Interiér je spíše elegantní -- Pod rádiem se nalézají dvě odkládací poličky. -- Přístrojová
deska jako v běžném "osobáku"

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Honda Civic 1.7
Rok výroby: 2002
Stav: 106 561 km
Cena: 60 000 Kč
Honda Civic 1.3
Rok výroby: 2010
Stav: 157 540 km
Cena: 145 000 Kč
Honda Accord 2.2
Rok výroby: 2007
Stav: 140 617 km
Cena: 150 000 Kč
Tak trochu jiný test: Úplně poslední týden s Land Roverem Defender

Land Rover Defender

Trh s automobily se neustále mění, ale odjakživa jsem byl zvyklý na to, že když se podívám do ceníků Land Roveru, vždy tam najdu Defender. Tahle jistota je minulostí. Po šedesáti osmi letech...

4.  2.  2016 | Lukáš Dittrich | 18 příspěvků
Test ojetiny Hyundai ix35: Potěší spolehlivými diesely, zklame při jízdě

Ojeté Hyundai ix35

Nošovické SUV bylo nahrazeno novou generací pojmenovanou Tucson. Model ix35 tak nyní čeká bazarová kariéra.

2.  2.  2016 | Dalibor Žák | 53 příspěvků
Fototest Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S: Po všech stránkách kolosální

Mercedes GLE 63 S AMG

Na vrcholné verzi GLE je všechno velkolepé: rozměry, pneumatiky, motor, jízdní výkony, zvuk i spotřeba. Je to bezesporu pozoruhodné auto, i když jízdní suverenity konkurenčního BMW X6 M zcela nedosahuje.

31.  1.  2016 | Jiří Červenka | 26 příspěvků