Honda CR-V: občanský vůz 4x4 (kompaktní test)

Kdo nemá SUV, jakoby nebyl. Toto tvrzení si Honda uvědomila už před lety, když připravila jeden z prvních vozů kategorie SUV nazvaný CR-V. Ve výrobní programu tak figurují dvě SUV, neboť Honda prodává ještě HR-V. Otestovali jsme Hondu CR-V 2,0 ES (110 kW/150k). Video
Seznam kapitol
  1. Atraktivní SUV, jízdní vlastnosti, interiér, vnitřní prostor
  2. Zavazadlový prostor, motor, převodovka, spotřeba

Při konstrukci auta se před lety vydala Honda osobitou cestou. Vzala podvozek z nejrozšířenějšího typu Civic, trochu ho přizpůsobila, přidala připínatelný pohon zadních kol a nové SUV bylo na světě. Od počátků zaznamenávalo velký úspěch, svědčí o tom počet prodaných vozidel. Hlavní zásluhu na úspěchu měl především atraktivní vzhled. Ten se postupem času lehce měnil, až se dopracoval k poslednímu faceliftu.

Tip: podívejte se na zajímavé video z jízdy s Hondou CR-V.

Nehledejte off-road ale univerzálnost

Honda CR-V je typickým představitelem vozů kategorie SUV, neboli vozů pro volný čas. S terénními auty má proto společnou světlou výšku a pohon všech kol. Karoserie je ovšem samonosná s nezávisle zavěšenými koly, právě tak, jak je tomu u Civicu. Ostatně odtud písmeno C v názvu. Na silnici se proto chová podobně jako Civic, i když vyšší výška znamená podstatně větší tendenci k naklánění v zatáčkách a tím způsobenou vyšší nedotáčivost.

 
Honda CR-V těží ze svého atraktivního vzhledu. Zákazníkům
se evidentně líbí. -- Rezerva na zadních dveřích je před blátem
a prachem dobře ukrytá

Už nepříliš ostrá zatáčka vyvolává pískání pneumatik, jak se kola přední nápravy hrnou. Celkově ovšem působí i na pevném povrchu přívětivě a nevyvolává v řidiči ani ostatních cestujících pocit, že by běžné situace nezvládla. Zajímavý je systém Real time 4WD. Ten funguje tak, že v běžných podmínkách přenáší točivý moment jen na kola přední nápravy. Jakmile se ale zhorší adhezní vlastnosti a přední kola se začínají protáèet, během okamžiku připne i pohon kol zadní nápravy.

    
Zadní dveře se dají otevřít jen napùl -- Světlomet pod
mohutným polykarbonátovým krytem

I tento systém prošel technickým vývojem a tak dnes už řidič, zejména ten méně zkušený, ani nepozná, kdy k okamžiku zlomu v trakci došlo. Taková situace nemusí nastat jen v terénu, ale zvyšuje bezpečnost i při jízdě třeba za deště nebo sněhu a podobně obtížných podmínkách. I v takových situacích se vždycky Honda CR-V změní na čtyřkolku. Pokud jde o jízdní vlastnosti v terénu, pak díky světlé výšce a zmíněném Real time 4WD dosahuje celkem obstojné úrovně.

 -- Takové prahy patří už do příplatkové výbavy

Nemůžeme čekat, že s céervéčkem projedete tolik co s třeba s Hummerem nebo Nissanem Patrol, ale při cestě na ryby nebo chatu vzdálenou od silnice, vás nezklame.

Hezká zvenčí, luxusní uvnitř

Uvnitř Hondy CR-V ovšem allroad, takový ten opravdový, drsný, nic nepřipomíná. Ty časy jsou už dávno pryč. Dnes jsou vozy typu SUV pohodlné a komfortní. Proto i céervéčko připomíná spíš mateřský Civic než cokoliv jiného. I interiér prodělal facelift a výsledkem je utěšený pohled. Z technického hlediska tu najdeme samozřejmě elektronicky řízenou klimatizaci, nebo nezvykle vymyšlenou páku ruční brzdy, která připomíná řešení, se kterým přišly poprvé soutěžní vozy WRC.

   
Interiér je spíše elegantní -- Pod rádiem se nalézají dvě odkládací poličky. -- Přístrojová
deska jako v běžném "osobáku"

Sledujte AutoRevue na Facebooku Následující kapitola
Honda Jazz 1.2
Rok výroby: 2008
Stav: 104 223 km
Cena: 70 000 Kč
Honda CR-V 2
Rok výroby: 2012
Stav: 79 860 km
Cena: 345 000 Kč
Honda Civic 1.4
Rok výroby: 1998
Stav: 179 603 km
Cena: 47 000 Kč
Test BMW 750Li xDrive: Prohlídka mnichovské výkladní skříně

BMW 750Li xDrive

Až donedávna byl považován za nejluxusnější automobil na trhu Mercedes-Benz třídy S. Jenže teď tu je také nová generace sedmičkového BMW, na které si dali v Mnichově hodně záležet.

18.  5.  2016 | Lukáš Dittrich | 47 příspěvků
Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211

Jen málo aut má potenciál bez větších problémů překonat metu milionu najetých kilometrů. Předminulá generace třídy E taková je, jen musí mít správný motor a údržbu.

15.  5.  2016 | Dalibor Žák | 67 příspěvků
Audi R8 Plus vs. Jaguar F-Type R: Naměřená dynamika bere dech

Audi R8 vs. Jaguar F-Type: Dynamika

Jaguar F-Type R AWD i Audi R8 V10 Plus jsou nehorázně rychlá auta. Jak moc a jak si stojí vedle ostatních?

12.  5.  2016 | Lukáš Dittrich | 35 příspěvků