Honda CR-V: na Nürburgringu až příliš rychle

35 komentářů

Nenno
3. května • 13:27

:-D taky s takovou krabicí co čekal ? drift ??? :-P

z3u
16. dubna • 13:19

Typek jel, dostal pretacivy smyk, tak spravne tocit tim koleckem pred sebou na druhou stranu, auto se teda vracelo do stopy, ale kdyz to vcas zase nezmenil smer otaceni, dostal se za hranici pretoceni v opacnem smeru a proto ho to vykoplo. Zadna veda, zadna hluboka souvislost s cimkoli ostatnim. Clovek co vi, co ma delat, by to mohl ustat, tohle byl nejaky mamlas...

knedlik
13. dubna • 20:37

sterace dostirali...

Bubula
13. dubna • 19:27

Chtělo by to rozbor, jak v tomto případě zasáhla a reagovala elektronika u Hondy asi ASR a zda na tom nemá také svůj podíl ,nebo zda jí měl vypnutou .

Kislik
9. dubna • 18:06

skutecne ma Nordschelife 174 zatacek? a je si autor jist?

Tomas
9. dubna • 19:24

Toto by mě taky docela zajímalo .Když si vezmu ,že v Brně je zatáček cca 16 a má 5 km tak ......? .Jsou tam ůseky ,že jedeš vkuse několik zatáček za sebou a když se vezme tak i ta nejdelší rovinka je vlastně do zatáčky ...

Gouda
10. dubna • 1:11

No bóže tak se podívejte na mapu nebo na video.
Když mluvíte o Brně, srovnáváte nesrovnatelné, protože Nordschleife nebyla stavěná podle pravítka a hlavně ani podle kružítka. Takže čemu tady někdo říká "tři zatáčky" může jiný říkat trojzatáčka a další třeba "rovinka". 174 je ta horní mez, dolní je třeba 70, ale to už je spíš počet "pasáží", než jednotlivých zatáček. Realita je taková, že jsou tam úseky, kde pár kilometrů opravdu nejedete rovně ani sekundu, i když stojíte na plynovém pedálu. Nebo úseky, kde těch 16 zatáček, co má Brno na 5,5 km, uděláte na jednom kilometru. Nakonec není žádné tajemství, že je třeba stovek hodin praxe, aby si člověk tuhle trať rozumně zapamatoval. Za sebe můžu říct, že po asi 5000 hodinách v simulátoru jsem si jistý rozložením zatáček a jsem schopný si okruh přehrát v hlavě včetně detailů jako tvar obrubníku nebo kolik zbývá místa od svodidel. Ale co člověk ze simulátoru nepochytí, je povrch - nerovnosti, milion různých druhů asfaltu, charakter betonu, koleje, drobné náklony - a to jsou věci, které jsou na Nordschleife tak pestré, že je skoro nemožné je do hlavy dostat. Nordschleife chce tak trochu jiné myšlení - někteří jedinci to zvládnou projet i bez myšlení, a pak buď hodí budku (protože jsou idioti v SUV, viz článek), nebo málem uhoří (protože jsou až moc rychlí, viz Lauda), nebo se stanou nesmrtelnou legendou Zeleného pekla (ale zůstanou velmi smrtelnými lidmi, viz Bellof).

marepa
11. dubna • 1:24

bezte uz s tema idiotama nekam zavodnik (ted myslim profik) ktery boura je taky debil ?? ano, real se simulatorem -byt sebe lepsim - se neda srovnavat
sam zatim muzu porovnat pouze to brno ( ale chystam se i na Infenion Raceway a Laguna Seca) ... pokud by na nordscheife jezdil nekdo "predpisovych 90" .. tak proc tam teda jezdit ?!?!

Drabant
10. dubna • 9:59

5000 hodin na simulatoru? A obcanku ti nechali???:-O

Gouda
10. dubna • 10:55

Úřady o tom neví :-D

m.dlouhy
9. dubna • 17:54

Docela zajímavý... ale jak tady na něj všichni nadávaj, tak co udělal špatně? V podstatě nic. Jel jako debil? jenže od toho ta dráha je. Udělal chybu? Udělal, jenže ať hodí kamenem ten kdo to do zatáčky nepřehnal a div si nepos**l gatě. On má smůlu v tom, že pokud udělá chybu na okruhu, nese to horší následky. Já ale vidim pozitivum v tom, že byl na okruhu. Kdyby to byl blbec, tak se netahá na schleife, ale mastí to takhle po silnici (jako to je vidět každej den).
A k tomu že je to SUV - vlastnosti SUV vychází z toho, že je vyšší stavby. Tzn. vyšší těžiště = horší stabilita. Ale podle toho musíte uzpůsobit jízdu. je autobus nebezpečnej pro provoz, protože s nim zatáčku neprojede bez převrácení 60, když s octem to jde 90? Pomlouvat druh auta je k ničemu - každý má svůj účel a zaměření, to mu ale na druh straně musí ubrat.

Kazeasch
13. dubna • 18:50

V podstatě souhlasím, teda krom toho že každý auto má zaměření. Jaký zaměření má SUV? Jestli mě paměť neklame, tak SUV znamená Sport Utility Vehicle, takže už název sám o sobě jasně říká že zaměření hledat nemůžeme protože ani sám výrobce neví k čemu by to mělo být dobrý. Navíc, v čem je CR-V sportovní? Nebo v čem je X6 užitkové? Celkově všechny jsou na normální ježdění moc velký, na užitkovost moc malý zevnitř, do terénu se s tím taky nedá, sportoovní to taky není ani omylem (což ostatně hezky ukazuje tohle video)... SUV je dobrý tak možná na kompenzaci nějakých komplexů ale to nepovažuju ani za účel ani za zamření.

asdf
10. dubna • 10:00

Ale tady nejde o nějaký to těžiště, ale o to že SUV = zbohatlík = zloděj = malý péro => patří mu to. Kdyby nebyl debil, tak si koupí 77kw oktávwku, s tou by se mu to určitě nestalo B-]

marepa
11. dubna • 1:20

typicky rozumny nejspise zakomplexovaneho chudacka :-/mozna ze si ten ridic neuvedomil limity jeho vozu .. mozna ze prave ty limity hledal .. ale jak bylo napsano vyse.. kdyby to byl dement tak to zkousi na silnici a ne na okruhu ja taky na okruhu dostal hodiny, kdyz sem hledal limity meho vozu .. a kdyby to byl vuz nestabilni a nebo bych se pri tech hodinach o neco zasekl a sel pres strechu, tak bych byl taky blbec?? nevidim nic spatneho na tom, kdyz chce clovek najit limity sveho vozu ... tak jak sem jel na tom okruhu tak bych v realnu nikdy nejel !! .. sem byl az prekvapeny jak dlouho auto dokazalo jeste drzet tahle vec mne fakt sere .. zakomplexovani ubozaci kteri odsuzuji kazdeho cloveka co ma drazsi auto, protoze kazdy poctive pracujici prece nemuze dostahnout na vic nez na 5 let starou Octu kombi TDI :-(

RS
13. dubna • 16:31

"nevidim nic spatneho na tom, kdyz chce clovek najit limity sveho vozu"Kolkokrat v beznej premavke potrebujete siahnut az na limit? Za 450tis. km, ktore som najazdil sa mi to nestalo ani raz. Hladat limity povazujem za miernu premotivovanost a honenie si vlastneho ega. Naucit sa jazdit bezpecne je o niecom inom, nie o hladani limitov. Je to o tom, ze na ten limit nikdy nemusite ist, lebo viete za volantom premyslat.

marepa
13. dubna • 18:23

a kdo rika ze potrebuju v premavke jezdit na limitu? .. sam sem spal ze bych v realnem provozu takhle nikdy nejel .. pokud nekdo rad jezdi na okruhu, tak tam urcite nejezdi pro to, aby se ucil jezdit bezpecne, a uz vubec se tam nenauci jezdit podle provozuto muzeme resit proc jit do skoly smyku? .. protoze normalnimu bezpecnemu pomalemu (pricemz pomaly ridic je vic nebezpecny nez ten rychly) se prece smyk nemuze stat a tak je to zbytecne??dobry ridic ma podle mne umet od kazdeho neco .. ano je dulezite jezdit bezpecne a hlavne u toho premyslet a predvidat ... to ale neznamena, ze je blbost znat limity sveho vozu a na okruhu si zkouset ostrou jizdu konec koncu.. co treba pripad krajni nouze? tam se rychla/bezpecna jizda urcite hodi .. taky se muze stat ze na suche silnici bude najednou snih (treba za zatackou) a najdenou jsi na limitu vozu pro jizdu na snehu/mokru

pepa-1
9. dubna • 10:48

Ty civilní Hondy na závodních tratích vůbec rády chodí přes budku. Ať už je to Civic na Masarykově okruhu, nebo CR-V na Nordschleife.

jandaxx
10. dubna • 11:17

Jestli myslíš onu nehodu jednoho garážníka, tak to není moc férový argument. Ta situace, kdy šel na budku, byla naprosto jináB-]

wolff
9. dubna • 15:50

Na tohle sem si taky vzpomněl, ale přišlo mi nefér, to tady vzpomínat... :-)

.
9. dubna • 10:46

tenhle evidentně nepochopil, k čemu slouží pohodové SUV. už to určitě pochopil. navíc se mu naštěstí nic nestalo. přemotivovaným a machrujícím jedincům tyhle auta prostě do rukou nepatří. na to si musí koupit nějaké pořádné a nízké žihadlo.

Áno
9. dubna • 1:54

Nordschleife je k*rva i v autě, které sedí. Kombinace namachrovaného řidiče neznajícího trať a plavajícího SUV vede nevyhnutelně k podobným momentům. Teď už bude machrovat maximálně s tím, že na Schleife hodil budku a bude mít k peklu patřičný respekt.

wolff
9. dubna • 10:06

No hlavně tohle video by měli vidět všichni ti, co považují SUV a podobné hovadiny, co na silnic nepatří za bezpečné auta... Nepřišlo mi, že by jel moc rychle. Prostě jen ty auta jsou strašně nestabilní a šel přes budku. JInak na tu budku šel už na asfaltu, než až v "poli", takže všechno špatně.

a
13. dubna • 21:37

suv je pri beznych burackach(auto-auto) vyrazne bezpecnejsie ako male auto (i viac ako 2x, resp v malom aute vsetci mrtvi a v suv iba lahke zranenia). suv ma jediny potencialny problem a presne ten je vidiet na videu. nikdy nepochopim preco sa aspon za priplatok nedaju zpevnit stlpiky aby zvladol par kotrmelcov.. navyse to na videu vyzeral byt uz starsi kusok, pravdepodobne bez esp

Quil
13. dubna • 22:21

Bezpečnější pro posádku, možná. Pro ostatní účastníky silničního provozu je to snad to nejnebezpečnější co můžou na silnici potkat, vzhledem k tomu kdo v SUV jezdí, jak s ním jezdí a kolik to auto váží. Ve městě je to zabiják hatchbacku, které původně určené jako městské vozítka ztratili smysl.
Když se po ťukají dva hatche v padesátce tak se nic nestane, par plechů, plastů a nějaký vystřelený bag. Stejná situace s SUV právě končí mrtvou posádkou v malém autě...
(Viděl jsem jak jedna slečna v Range roveru Evoque bez problému přejela po kapotě matisovi, který si lehl na břicho a konec, trefit kabinu tak řidiče nic nezachrání. Samozřejmě že range rover z toho vyšel jen s jednou rozbitou mlhovkou)Někdo by mohl namítnout že kamion je těžší a nebezpečnější než SUV, no ale kamion řídí vždy profesionál, člověk co musí projít trošičku jinší autoškolou než je na Bčko, které udělá snad každý...Kdyby záleželo na mě, zákaz SUV minimálně do měst, tam nemají co dělat.

a
13. dubna • 22:31

zivot nieje fer. podobny problem je stare auto vs nove auto. ked sa zrazi golf 1 a golf 5, tiez to pre posadku v starom nedopadne dobre. mame preto zakazat nove auta? riestenie bude, ale v asi este celkom vzdialenej buducnosti. unifikovana doprava v malych vozitkach osobnej dopravy komplet riadena pocitacmi. prakticky ziadne nehody, kapacita, efektivita a rychlost dopravy sa mnohonasobne zvysi. dovtedy to ale bude ako to bolo doteraz za celu historiu zeme.. silnejsi(bohaty, mocnejsi) zvitazi.

Tom
9. dubna • 10:35

Tohle neni o SUV ale o ridici... Takhle jsem primo pred sebou videl skoncit v poli 5kovy BMW .... Takze na silnici nepatri premotivovani jedinci a ne SUV

cuoresportivo
9. dubna • 11:20

Tohle je o SUV, a o řidiči jakbysmet. Svý k svýmu. Auto za ho..., a blb ten, co si to koupí.

.
9. dubna • 11:57

no nevím, řada dnešních SUV je stabilnější, než kdejaký rozhoupaný kombík s (prázdným) megakufrem. s naloženým už ani nemluvě. hezky je to vidět každý rok o dovolených, jak tyhle naložené kombíky dokáží plavat po cestě. že by ten, co koupí kombík, byl také blb? asi ne, že. je to totiž otázka priorit.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asdf
9. dubna • 17:03

Přesně tak, a nejlepší na tom je, že dnešní ostřejší SUV dokážou na okruhu vydrtit i dvacet let starý Ferrari, o nějakej starší 911 ani nemluvě B-]

Tomas
9. dubna • 19:13

Když SUV dokáže na okruhu vydrtit třeba F40 tak to už není SUV .....Nejsem žádnej znalec ,ale takové auto není na žádný závodní okruh ,ale třeba do lesa a tam se zase Ferrari nebo 911 nechytá ...

.
9. dubna • 20:14

Proč zrovna do lesa? Je to auto na každodenní pohodovou jízdu, přičemž hravě zvládne, je-li potřeba, i mnohem vyšší rychlosti (ovšem od následných policejních pokut vás žádné SUV neochrání). Obzvláště na naše české rozhrkané "hopsaštrase" plné děr je SUV jako dělané. Jejich prodeje navíc neustále rostou. A to i v ČR, kde vám dnes pomalu každý prodejce jako první ukazuje přefouknutý kombík a hlásí, jak má velký zavazadlový prostor - to přece zajímá průměrného Čecha jako první.

kolemjdoucí
10. dubna • 0:39

Netuším, kde se bere ten argument, že současné SUV je na mizerné silnice lepší. Zkusil jsem a nemám ten pocit. Těžiště to má podstatně výš, takže ve výsledku je to buď houpavá mrcha, která je stabilní v zatáčkách jen díky elektronice, nebo je má naopak podvozek velmi tvrdý, aby to udrželo stabilitu. V obou případech je výsledek na nerovné silnici mnohem, mnohem horší než limuzína za srovnatelnou cenu. A ani bezpečnost není tak úžasná, jak se s oblibou tvrdí. Ano, při střetu s menšími auty má větší hmota SUV převahu, ale naopak náraz do pevné překážky je větší průser. Fakt nevidím v SUV moc výhod. Spíše převažují výhody.A co se týče kombíků - když prodejce představuje kombíka, tak vzhledem k tomu, že to je na prvním místě užitné auto, tak je logické, že začíná zavazadlovým prostorem. To, že si (nejen) čeští řidiči kombíky oblíbili je prostě fakt a jen špatný prodejce by to ignoroval (pochopitelně pokud není specializován na jinou klientelu - v Bentley určitě kufrem nezačnou). Kombíky přeci nejsou výsadou českých silnic - mám rád americké filmy z 60. a 70. let a tam se běžně objevují jejich rodinné station wagony. Nicméně posledních pár let stejně nekralují v prodeji kombíky. Jako si určitá sorta lidí kupuje místo limuzín zparchatělé offroudy, co nesmí do terénu a říkají jim SUV, tak rodinné typy upřednostňují malé dodávky, co ještě před pár lety používali zelináři a řemeslníci - dnes tam hodili třetí řadu sedaček nebo jen nechali kufr a je z toho prý MPV. Kolíbe se to, drncá to, žere to a úložného prostoru tam je sice na litry hodně, ale využitelnost mizerná. Pořádné MPV je třeba Pontiac Trans Sport nebo původní Renault Espace. Ovšem krámy jako Citroen Berlingo, Škoda Roomster, Audi Q7 či BMW X6 mi osobně tedy nic moc neříkají. Zkusil jsem a jezdí to mizerně. Všechny, co jsem zkusil. Preferuju klasiku - malé hatchbacky do města, limuzíny na dlouhé cesty, kombíky na rodinné výlety s bagáží, skutečné off-roady, skutečné velké MPV... Nakonec to jsou nejvýhodnější konstrukce pro daný účel.

Tom
9. dubna • 11:52

To ze vzal tohle auto tam kam vzal a delal co delal... Za to SUV nemuze ... Nemam rad tohle tazeni proti typum aut.... Ted zrovna proti SUV

Ne31
8. dubna • 20:14

Ohleduplny sofer proste uklidil auto za plot, aby neprekazelo na draze. :-D

Matej
14. dubna • 13:33

to bola show pre divakov, oni to ale nepochopili :-)
ale zarazilo ma, ze tam neprisla oficialna pomoc.
mal smolu, ze nabehol na ten krajny retarder, aspon tak sa mi to zdalo a ten ho roztocil.

Doporučujeme

Články odjinud