Honda CR-V 2010: facelift i pro japonské SUV

Evropské oddělení Hondy včera splnilo své slibiy a představilo facelift populárního SUV CR-V. Zatímco je premiéra Hondy CR-V modelového roku 2010 na domácím japonském trhu plánována až na listopad, Honda Europe již uvolnila první snímky a informace ke svému typu, který na Starém kontinentě hodlá prodávat od ledna příštího roku.

Tento model bude pro Evropu opět vyráběn v Anglii a kromě decentních kosmetických změn se vyznačuje „čistějším“ a výkonnějším turbodieselem s objemem 2,2 l, jenž bude moci být kombinován i s novou automatickou převodovkou. A to nám nápadně připomíná nejvýraznější rys faceliftovaného nepřímého konkurenta Hyundai Santa Fe, o němž jsme vás informovali včera na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro omlazení sáhli designéři k osvědčeným prostředkům a zaměřili se na změny obou nárazníků. Na první pohled jsou patrny rovněž poněkud konvenčněji střižená maska chladiče s chromovanými vnitřními částmi příček, nová škála sedmnácti a osmnáctipaprskových litých ráfků nebo nárazníky v barvě karosérie pro dražší modely. Do interiéru zatím nemáme možnost nahlédnout, ale Honda tvrdí, že významně zlepšila kvalitu textilií a plastů používaných k čalounění a středový panel opatřila novým designem a audiosoustavami. Ve svých zatím dosti kusých informacích Honda dále ujišťuje, že zlepšila odhlučnění inteiréru od motorového prostoru.

Co si budeme nalhávat, naftožrouti jsou pro evropské trhy stěžejní. Zatímco však zmíněný Hyundai Santa Fe dostává nový motor s objemem 2,2 l, výkonem 197 koní (144 kW) a točivým momentem až 422 Nm, Honda se musí spokojit s jednotkou téhož objemu, ale výkonem jen 150 koní (110 kW) a točivým momentem 350 Nm při 2 000 ot./min. Každopádně jde v případě Hondy CR-V o zlepšení 10 koní, resp. 10 Nm v porovnání s dosavadním provedením. Taktéž nová automatická převodovka se v případě japonského vozu musí spokojit s pěticí rychlostních stupňů na rozdíl od šesti v Hyundai. Ale jedním dechem je třeba přiznat, že CR-V není vozem zcela srovnatelným s typem Santa Fe, který by měl být sice větší a těžší, nicméně cenově mu podobný.  

Honda má v plánu zveřejnit další podrobnosti koncem letošního roku, ale není vyloučeno, že se jich dočkáme již ve Frankfurtu. Minimálně více snímků bychom u facelftu ocenili...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda CR-V 2010
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků