Honda Civic X: Toto je evropská verze, dostane tříválec

Nová generace hatchbacku od Hondy nabídne větší a lehčí vůz a slibuje, že interiér je místem, kde se řidič i cestující budou cítit opravdu dobře.

Japonská automobilka už před měsícem ukázala první detaily nové generace hatchbacku Civic, jednalo se však o specifikaci pro americký trh. Nyní Honda odhalila více informací i k evropskému protějšku tohoto auta, přičemž obě varianty se budou vyrábět v britském městě Swindon.

Zajímavosti | Hatchbacky | Honda | Honda Civic

Podívejte se na novou Hondu Civic hatchback v sériové podobě

Pětidveřový Civic je oproti svému předchůdci o 130 mm delší, 33 mm širší a 20 mm nižší. I přes větší rozměry je však díky nové platformě o 16 kilogramů lehčí. Americký model bude k dispozici s přeplňovaným 1,5litrovým motorem o výkonu 180 koní, evropská verze se pak dočká i slabší varianty v podobě zbrusu nového jednolitrového tříválce, který poskytne výkon 127 koní. Turbodieselové motory pak bude zastupovat klasický 1.6 i-DTEC.

Honda pro magazín Autocar oficiálně potvrdila, že o hybridní pohonné jednotce se zatím neuvažuje, avšak platforma nového vozu je na případnou zástavbu připravena. Zcela vyloučen byl plně elektrický model, který by ani současná platforma nepodporovala.

Autosalony | Hatchbacky | Ženeva 2016 | Premiéry | Honda | Honda Civic

Honda Civic hatchback je o krok blíže realitě. Zatím jen jako prototyp

Evropský i americký typ vozu se bude muset rozloučit s poněkud extravagantním pojetím palubní desky, které dominoval přístrojový štít o dvou úrovních. V tomto ohledu je nový Civic mnohem konzervativnější, avšak pro řidiče bude práce s prvky za volantem o poznání přehlednější. „Naším cílem nebylo udělat jen hezký interiér. Musí to být prostřední, kde se řidič a cestující budou cítit opravdu dobře,“ říká Daisuke Tsutamori, designér, který kabinu vozu navrhoval.

Kupující si bude moci vybrat hned ze tří druhů audiosystémů, samozřejmostí je také integrace se službami Apple CarPlay či Android Auto. Za příplatek pak bude možné počítat i s navigací Garmin, která do nových vozů přislíbila pětileté aktualizace map zcela zdarma. Všechny tyto služby se budou ovládat na sedmipalcovém displeji.

Americká auta | Autosalony | Kupé | Premiéry | Honda | Honda Civic

Honda Civic dorazila i jako kupé. V Evropě ale nebude

Honda vůz evropské specifikace představí na autosalonu v Paříži. Po plném spuštění výroby bude nová generace Civicu vyvezena do 70 zemí po celé Evropě. Šťastni mohou být v Severní Americe, kde produkce již odstartovala a první vozy už mají své nové majitele.

Začátkem roku 2017 pak v Evropě odstartuje také prodej nového sedanu od Hondy, jehož výroba bude probíhat v Turecku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Honda CR-V 1.597
Rok výroby: 2013
Stav: 77 574 km
Cena: 380 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2008
Stav: 119 041 km
Cena: 115 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků