Honda Civic X: Toto je evropská verze, dostane tříválec

Nová generace hatchbacku od Hondy nabídne větší a lehčí vůz a slibuje, že interiér je místem, kde se řidič i cestující budou cítit opravdu dobře.

Japonská automobilka už před měsícem ukázala první detaily nové generace hatchbacku Civic, jednalo se však o specifikaci pro americký trh. Nyní Honda odhalila více informací i k evropskému protějšku tohoto auta, přičemž obě varianty se budou vyrábět v britském městě Swindon.

Zajímavosti | Hatchbacky | Honda | Honda Civic

Podívejte se na novou Hondu Civic hatchback v sériové podobě

Pětidveřový Civic je oproti svému předchůdci o 130 mm delší, 33 mm širší a 20 mm nižší. I přes větší rozměry je však díky nové platformě o 16 kilogramů lehčí. Americký model bude k dispozici s přeplňovaným 1,5litrovým motorem o výkonu 180 koní, evropská verze se pak dočká i slabší varianty v podobě zbrusu nového jednolitrového tříválce, který poskytne výkon 127 koní. Turbodieselové motory pak bude zastupovat klasický 1.6 i-DTEC.

Honda pro magazín Autocar oficiálně potvrdila, že o hybridní pohonné jednotce se zatím neuvažuje, avšak platforma nového vozu je na případnou zástavbu připravena. Zcela vyloučen byl plně elektrický model, který by ani současná platforma nepodporovala.

Autosalony | Hatchbacky | Premiéry | Honda | Ženeva 2016 | Honda Civic

Honda Civic hatchback je o krok blíže realitě. Zatím jen jako prototyp

Evropský i americký typ vozu se bude muset rozloučit s poněkud extravagantním pojetím palubní desky, které dominoval přístrojový štít o dvou úrovních. V tomto ohledu je nový Civic mnohem konzervativnější, avšak pro řidiče bude práce s prvky za volantem o poznání přehlednější. „Naším cílem nebylo udělat jen hezký interiér. Musí to být prostřední, kde se řidič a cestující budou cítit opravdu dobře,“ říká Daisuke Tsutamori, designér, který kabinu vozu navrhoval.

Kupující si bude moci vybrat hned ze tří druhů audiosystémů, samozřejmostí je také integrace se službami Apple CarPlay či Android Auto. Za příplatek pak bude možné počítat i s navigací Garmin, která do nových vozů přislíbila pětileté aktualizace map zcela zdarma. Všechny tyto služby se budou ovládat na sedmipalcovém displeji.

Americká auta | Autosalony | Premiéry | Kupé | Honda | Honda Civic

Honda Civic dorazila i jako kupé. V Evropě ale nebude

Honda vůz evropské specifikace představí na autosalonu v Paříži. Po plném spuštění výroby bude nová generace Civicu vyvezena do 70 zemí po celé Evropě. Šťastni mohou být v Severní Americe, kde produkce již odstartovala a první vozy už mají své nové majitele.

Začátkem roku 2017 pak v Evropě odstartuje také prodej nového sedanu od Hondy, jehož výroba bude probíhat v Turecku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda FR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 141 769 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2007
Stav: 199 287 km
Cena: 179 000 Kč
Honda HR-V 1.59
Rok výroby: 1999
Stav: 170 696 km
Cena: 39 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek