Honda Civic Type-R stanovila rekordy na pěti závodních okruzích

V rámci přetahované o nejrychlejší předokolku na Nürburgringu tahá momentálně za silnější konec Volkswagen Golf GTI Clubsport S. Jeho zážehový dvoulitr produkuje 228 kW (310 koní) a 380 Nm a zároveň má ve srovnání se sériovým autem citelně nižší hmotnost díky absenci zadních sedaček. A změnami prošel i podvozek. Výsledkem byl čas 7:49,21, který je o více než sekundu lepší než u Hondy Civic Type-R.

Testy | Srovnávací testy | Hatchbacky | Honda | Sportovní auta | Peugeot | Seat | Honda Civic

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Honda to očividně nedokáže strávit, jenže namísto toho, aby se s Civicem znovu vypravili na závodní okruh v pohoří Eifel, vzala svoji nabroušenou předokolku na výlet po dalších evropských okruzích. Všechno začalo v dubnu na okruhu Silverstone, kde se za volant posadil trojnásobný šampion britských cestovních vozů Matt Neal a zajel čas 2:44.45. Trať ale byla mokrá, takže se na stejné místo vrátil později, aby ho pokořil s časem 2:31.85.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda objela pět nejslavnějších závodních okruhů v Evropě a stanovila na nich rekordy pro auta s pohonem předních kol

Stejné to bylo i na okruhu Spa-Francorchamps, kde Rob Huff potřeboval 2:56.91 na jedno kolo, Monzu zajel Norbert Michelisz za 2:15.16. Tiago Monteiro se zase posadil za volant na závodním okruhu Estoril, kde stanovil čas 2:40.08, rekordní pětku uzavřel Norbert Michelisz na maďarském okruhu Hungaroring s časem 2:10.85.

Honda přísahá, že všechny časy zajela s naprosto sériovým autem bez jakýchkoli modifikací a se sériovými pneumatikami. To je jistě dobrá zpráva, ale nejen nás pořád zajímá čas sériové Hondy Civic Type-R na Nürburgringu. Vydá se tam Honda tak, jak slíbila, nebo tu honbu za nejrychlejší předokolkou v Zeleném pekle definitivně vzdala a snaží se to zamaskovat zajížděním časů na okruzích, kde se žádná jiná automobilka o trhání rekordu nepokouší?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 205 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2007
Stav: 126 640 km
Cena: 165 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků