Honda Civic Type-R stanovila rekordy na pěti závodních okruzích

V rámci přetahované o nejrychlejší předokolku na Nürburgringu tahá momentálně za silnější konec Volkswagen Golf GTI Clubsport S. Jeho zážehový dvoulitr produkuje 228 kW (310 koní) a 380 Nm a zároveň má ve srovnání se sériovým autem citelně nižší hmotnost díky absenci zadních sedaček. A změnami prošel i podvozek. Výsledkem byl čas 7:49,21, který je o více než sekundu lepší než u Hondy Civic Type-R.

Testy | Peugeot | Sportovní auta | Srovnávací testy | Hatchbacky | Honda | Seat | Honda Civic

Srovnání: Peugeot 308 GTi vs. Seat Leon Cupra vs. Honda Civic Type R

Honda to očividně nedokáže strávit, jenže namísto toho, aby se s Civicem znovu vypravili na závodní okruh v pohoří Eifel, vzala svoji nabroušenou předokolku na výlet po dalších evropských okruzích. Všechno začalo v dubnu na okruhu Silverstone, kde se za volant posadil trojnásobný šampion britských cestovních vozů Matt Neal a zajel čas 2:44.45. Trať ale byla mokrá, takže se na stejné místo vrátil později, aby ho pokořil s časem 2:31.85.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda objela pět nejslavnějších závodních okruhů v Evropě a stanovila na nich rekordy pro auta s pohonem předních kol

Stejné to bylo i na okruhu Spa-Francorchamps, kde Rob Huff potřeboval 2:56.91 na jedno kolo, Monzu zajel Norbert Michelisz za 2:15.16. Tiago Monteiro se zase posadil za volant na závodním okruhu Estoril, kde stanovil čas 2:40.08, rekordní pětku uzavřel Norbert Michelisz na maďarském okruhu Hungaroring s časem 2:10.85.

Honda přísahá, že všechny časy zajela s naprosto sériovým autem bez jakýchkoli modifikací a se sériovými pneumatikami. To je jistě dobrá zpráva, ale nejen nás pořád zajímá čas sériové Hondy Civic Type-R na Nürburgringu. Vydá se tam Honda tak, jak slíbila, nebo tu honbu za nejrychlejší předokolkou v Zeleném pekle definitivně vzdala a snaží se to zamaskovat zajížděním časů na okruzích, kde se žádná jiná automobilka o trhání rekordu nepokouší?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 210 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2010
Stav: 176 486 km
Cena: 209 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2007
Stav: 126 640 km
Cena: 175 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků