Ale kdo je šikovnej jako ja tak se da sedan typ-r sehnat,pokud ma nekdo o tohoto drobka zajem,pisněte mi na 604 940 Vim kde se da sehnat459
Nevím,proč má někdo potřebu jakékoliv auto srovnávat se Škodou.To je už diagnózaB-]..nejlepší auto je stejně slovenský výrobek Ceed.Nějaká ušmudlená Honda se může jít vycpat.:-D
Nie nie, najlepsia je a vzdy bola ceska skoda Octavia TD, ta ma v zakladnej vybave dokonca plechove kolesa a volant!!!! V akcii aj pripravu na autoradio s jednym reproduktorom :-O
:-D Škoda to není! Je to Honda! A základní hatshback 5D se prodává s vynikající výbavou za bezkonkurenční cenu, jakou Škoda není v nižší střední třídě za tuto cenu auto nabídnout. ;-)
Otázkou je, zda se nižší cena nepodepsala na kvalitě, případně bezpečnosti ;-)
Otázkou je, zda se vyšší cena konkurence odrazila v kvalitě a bezpečnosti. ;-)
Tak musím říct, že v sedanu se mi líbí víc než v hatchbacku!!!! A to se mi v hatchbacku celkem taky líbí!!!
Myslíš konkrétně Type R, nebo obecně HBxSedan?
Já myslím že konkretně myslí a že na mysli má, že by mu jako teda nevadil CTR v garaži ani kdyby byl v kombíku.:-D;-)
:-))
Myslím tím konkrétně Type - R :-D Ale garáž nemám a kdybych měl, tak by se mi to tam pletlo s OII TFSI;-) I když nakonec proč ne, klidně by se mi to tam mohlo plést:-D:-D:-D
No, bral bych ho, ovšem musel bych odřezat to otřesné křídlo vzadu na kufru. Je to stejně trapné, jako na Subaru či EVU (jedině tam bych možná snesl). Škoda, že ho tady neuvidíme.
Jenze u STI nebo Eva to kridlo plni svoji funkci, takze uriznutim by sis uriz max. tak ostudu. :-D mudroprde
Ježiši, zase se tady objevil nějaký magorek, který nedokáže vyprodukovat nějaký argument, jen prdy kolem sebe. Podívej se na na stranku autorevue, hned vpravo od Hondy - uvidíš tam Lexus IS-F, který má 400 k (vedle 225 CTR sedan), krouťák 500 Nm ( CTR 216) a... NAJDI TAM TO KŘIDLO, chytráku. CTR (a stejně tak Subaru) jsou auta na okrsky, maximálka je tam nezajímavá, rychlosti, kde by KŘÍDLO roměrů ledadel mělo smysl, ta auta stejně v naprosté většině nedosáhnou. Je to TUNING pro PUBERŤÁKY. Solidní auta (na které puberťák většinou nemá) to prostě nepotřebují (to by ho taky mohli narvat na Mercedes CL, BMW M5, M6 .. jen si ho představ na tom Lexusu IS-F a slintej u té představy
Ted si to vsem natrel a ukazal kdo je tady pravej odbornik :-D:-DA co rikas na kridlo u Escort RS Cosworth nebo Sierra Cosworth ?
nemám potřebu nikomu nic natírat (ty tu potřebu máš?), ale skutečně mě zajímá, jaký jiný efekt má křídlo těchto rozměrů na CTR sedan než pro efekt pubertálním klukům. Vysvětli mi jeho vliv na aerodynamiku vozu, který je stavěn na zatáčky. A ohledně Cosworth - dobře, ty vozy aspoň byly orginální, ale těřko by se lepilo křídlo na dnešní RSo.
Křídlo zvětšuje přítlak.Tečka.Ty nám vysvětli že to tak není.
aby kridlo plnilo svoju funkciu pri mensich rychlostiach musi mat vacsi rozmer, boze mama...
nez zavoláš maminku tak se podívej na tento odkaz:http://www.bmw.com.cz/cz/cs/index_highend.html?prm_content=../../cz/cs/newvehicles/3series/sedan/2005/_highend/xml/introduction.xmlNajdeš tam M3 coupe. Ale pozor, tomu ten zadek bude v zatáčkách odskakovat, jéje, protože nemá přítlak! Nemá KŘÍDLO! CTR sedan ho ztratí v prachu.. Nech si o tom zdát, rakeťáku...
No, tak to je opravdu vtipna diskuze :-DJe kridlo, co temer nema smysl. To je napriklad Octavia RS, kde je kridlo zcela schovane v aerodynamickem uplavu. Pak jsou kridla, co maji velky smysl. Napr. rally, nebo okruhove vozy. Tam ma kridlo velky smysl i v pomerne malych rychlostech, v zasade se da rict, ze nema vubec zadny smysl do cca 80 km/h (kde odpor jeste neroste kvadraticky s rychlosti a tudiz by vznikal velmi maly pritlak). Napr. WRC vozy maji maximalku kolem 210 km/h, vetsinu casu se pohybuji v rychlostech vyrazne nizsich a maji obrovska kridla. Nutno rict, ze maximalni rozmery kridel a jejich umisteni se u jednotlivych zavodnich trid ridi predpisy, proto neni vzdy pouzito nejlepsi reseni (napr. kridlo WRC nesmi presahovat siluetu vozidla a pokud ma dve plochy, tak musi mit stejny tvar obe atd.). Specialnim extremem jsou auta na zavody "do oblak", napr. americky Pikes Peak, kde se nejede zadnou zavratnou rychlosti, ale diky velke nadmorske vysce je zde potreba opravdu obrovska pritlacna plocha. Zname je napr. rekordni Audi Quattro z roku 1986, viz zde: http://www.rally.lv/Bildz/audi%20quattro%20pike%20peak.jpg , nebo o rok novejsi opet rekordni Peugeot 405 T16, viz zde: http://www.forum-auto.com/uploads/200512/quattro_sport_1134477873_405_t16.jpg . Nemam presne udaje, ale maximalni rychlost techto aut je cca 200 km/h a vykon cca 700 koni. Pak mame kridla s ponekud diskutabilni ucinosti a tam patri i toto na Civicu, nebo na Lanceru Evo ci Impreze Sti. Je uz relativne vysoke na to, aby se ztratila v uplavu, ale mozna stale ne dost. Tady tedy nejde bez testu rict nic jineho nez mozna ucinne je, mozna neni. Zde upozornuju na fakt, ze rally Impreza N11 (2005) velke kridlo nema! Pak mame dalsi kategorii, a to auta, kde kridlo neni jenom kvuli vzhledu i kdyz by tem autum prospelo a tam patri BMW M3 B-] Ano, v pripadne zavodni varianty by se kridlo na voze urcite objevilo. Kridlo ma dokonce i rally Nissan 350Z, i kdyz vypada hrozne (takove okruhove hlinikove). Na zaver jeste poznamka k tomu, jak velke rychlosti je treba, abyste pocitili, co dela pritlak nebo vztlak... A tim prikladem neni nic jineho nez znamy lehky predek starych Skodovek. Kazdy majitel si zajiste vyzkousel auto poradne rozjet nekde z kopce... To byla i velka slabina slavne 130RS (a ta mela maximalku v soutezni verzi cca 170 km/h). Pozdejsi prototyp skupiny B Skoda 160MTX z Agroteamu Slusovice mel kvuli tomu vpredu obrovskou lopatu ve stylu Audi Quattro Sport S1, k videni napr. zde: http://garde.plivnik.cz/prototyps/pics/160rs06.jpg .Tak to by byla problematika kridel, mate-li cokoli vecneho, co mi vytknout a co opravit, rad se poucim. Diky ;-)
Tak Honda se s tim piplala na okruhu a ladila kridlo tak, aby melo smysl a pritom stacilo zajit za Pes5 a ten by jim hned rekl, ze je to na howno, protoze M3 kridlo nema:-D:-D:-D Ty tady nadavas na pubertaky, ale sam se projevujes jak zak odhadem tak seste az osme tridy zakladky - taky si pamatuju, ze jsme vedli se spoluzaky "zasvecene" diskuse o tom, jak je ktery auto uzasny a jiny zase na houby. No vsak az dospejes, tak se tem svym zvastum z autorevue taky zasmejes.B-]
No, Skyline, tys musel byt notně unaven, když jsi vypiplal takový příspěvek, protože jinak bys zaznamenal, že 1. nikde žádnému puberťákovi nenadávám 2. tón reakcí na toto myslím zajímavé téma udal hned na začátku nějaký VDC (jak se do lesa..) 3. má argumentace je stavěna na tom, že křídlo na CTR sedan má především marketingový účel a cílové zaměření na jistou věkovou skupinu (stejná jako třeba WRX, Sti..), protože jinak by se to křdly HEMŽILO i na ostatních vozech, např. i na CL 65 AMG co teď visí nahoře na Autorevue, či mnohých dalších. Jde mi o věcnou diskuzi, ne ploché bláboly, ke kterým se přidáváš i ty (přečti si to po sobě znovu a zamysli se). Takže dík za příspěvek Mirka-607 níže, to jsou argumenty, které mě zajímají (btw, dobré foto sluš. škody!). Radek O., když je tady zaměstaný profík, by mohl iniciativně něco o skutečném efektu křídla na CTR sedan či WRX od výrobců pro nás zjistit a hodit to sem.
.. no a ještě jedna věcná poznámka k zamyšlení: pokud se Honda s křídlem piplala, čemuž bych věřil, tak velmi pravděpodobně ne proto, aby bůjvíjak přispěla k přítlaku zadní nápravy (mající smysl pro mizivou frakci celkového používání CTR sedan), ale proto, aby omezila na minimum jeho NEGATIVNÍ účinky na aerodynamiku a odpor vzduchu, což je problém, ke kterému křídlo bude přispívat v naprosté většině případů provozu CTR sedan. Jo, marketing něco stojí...
Jsi k smichu. Nevim, jak mam vest debatu s nekym, kdo argumentuje stylem "kdyz to tamto auto nema, tak je to na houby i tady". Prosim te, podivej se nekdy na zavodni auta, kdyz uz tak slintas z tech Nemcu, tak treba na DTM. Ma zavodni M3 kridlo? A kdyz jo, tak proc, kdyz je to na houby?Vyuziti CTR JE okruhove. Je to taky jeden z hlavnich duvodu, proc to auto nikde jinde nez v Japonsku nebude. Cele je to ladene na okruh, ne pro pubertaky. Kridlo tam neni pro srandu a uz vubec ne kvuli nejakemu marketingu - kupec CTR je natolik specificka skupina (spis skupinka) lidi, ze na nejaky sra.ky nejsou zvedavi. Ver tomu, ze "naprosta vetsina provozu CTR sedan" nebude nekde na dalnici, za cenu tohoto skvostu pujde v Japonsku koupit spousta lepsich dalnicnich aut. Na zaver neco, abys aspon trochu pochopil - AMG nebo M3 to kridlo v seriove verzi nemaji PRAVE proto, ze jejich vyuziti je mimo okruh. STI, EVO a tento Civic kridlo ze stejneho duvodu maji, protoze jejich vyzuiti ve sportu se predpoklada. Je-li tvuj mozek schopen tuto informaci prijmout, pak vez, ze ta auta bez kridel se v pripade serioveho nasazeni kridla dockaji, proste proto, ze v takovem pripade jde nejaka cistota tvaru do haje a prakticke veci maji prednost. Mimochodem - civilni verze Nissanu R390GT1 kridlo taky nema, prestoze je jen o 50 koni slabsi, nez jeji zavodni specifikace (tedy 404 kW misto 441). Taky si myslis, kdyz ho seriova verze nema, tak ho nepotrebuje ani ta, ktera jezdila Le Mans? Na uplny zaver pak jen dodam, ze se tady prezentujes jako clovek bez znalosti a svou ignoranci davas za prednost, coz pusobi neskutecne k smichu a docela se divim Mirkovi, ze na to sel racionalne. Podle tvych reakci totiz mam pocit, ze ti tech perel muzem nahazet klidne tunu, ale bude to zbytecne.
... a raketový motor napomáhá pořádnému zrychlení. A teď mi vysvětli, že to tak není (i bez tečky), a zároveň se zamysli nad smyslem takových otázek
Mno co, křídlo mají i WRX za 40 milionu a při závodu jezdí tak maximálně 200 :)Prostě křídlo nemá jenom průměrný zbohatlík. "Socka" co má sotva na EVO za 1,2 M prostě vyzdobí auto křídlem. "Borec" co má na M3 za 2 M si křídlo nedá a "Mega borec" co má na WRC za 40 M si křídlo opět nasadí.Takže z toho lze usoudit, že křídlo mají buď "Socky" nebo "Mega borci":-D:-D:-D:-D:-D
-jak jsem vysvětlil v jiném příspěvku, Ondrášíku, nemá to nic se sockami nebo Mega borci (co to je prosím tě?) Znovu - když jsi takový profik, řekni mi vážně, že si snad myslíš, že pro CTR sedan je křídlo skutečně přínos pro stabilitu vozu!? Prostě běžné WRX za mil. (Netušil jsem, že jsou WRC i za 40, to jsem neviděl), nebo CTR, má v merku jinou VĚKOVOU kategorii, než třeba M5. To je vše. Můžeš zase dodat několik smajliků, to taky patří jistému věku.
A ještě dodám. Pokud by se jednalo jen o masírku puberťáků, pak bych rád věděl, proč se podobná křídla lepší i na okruhové vozy, vozy WRC apod, které často jedou sotva 150 km/h.
Aerodynamika vozu je velmi složitým souborem jednotlivých detailů. Pevně věřím tomu, že technici a inženýři dlouho ladili vůz, aby měl co nejlepší přítlak vozu a minimální vztlak. To křídlo tam určitě není z důvodu, že by to bylo pubertální, ale má svůj význam.Ono i na okruhu, pokud jede auto i "hloupých" 100 km/h tak jakýkoli přítlak na zadní nápravu může mít na svědomí skutečnost, že vůz je schopen projet zatáčku rychleji, protože se zadek neutrhne.Jen dodám, že i BMW M5 má na kurfu malou hranu pro změnu proudění vzduchu.Pochopil bych podonou námitku, pokud by šlo o nějaký "garážový" tuning nějakého člověka, který chce vypadat. Ale u tovární úpravy věřím, že to křídlo ma efekt. Jak velký netuším, ale inženýri Hondy, ale i jiných automobilek pokládám za fundované odborníky, kteří by na auto nenalepili něco jen pro parádu.Pokud ovšem patříte mezi lidi z oboru, kteří se aerodynamice věnují, klidně můžete přidat nějakou vlastní studii, vysvětlení apod. o tom, jak je to k ničemu. Prozatím mám jenom pocit, že se jedná o nějaké odpůrce z principu a z pozice "chytrého" diskutéra.
Tím chceš naznačit, že u CTR svou funkci neplní? B-]
Tak sedan je hlavně rodinné auto a ten kráječ salámu má u CTR daleko širší využití.
No proto!
Ten design by usiel ale nech idu stymi displejmi niekam....aby som v takom aute pozeral na cislice z displeja a citil sa ako v ufe...neznasam to klasika je klasika. Ono to lieta aj bez displejov ...
Tak to je opravdu škoda, že to nepustěj i k nám. Do tohodle auta bych určitě zasedl.B-]
jj, narostá krása....;-)
Radku nerikej ze te hrozne mrzi, ze se tady ta kara prodavat nebude :)))
Tam je věta tázací, ne oznamovací ;-)Každopádně je to škoda, mi se nový Civic sedan dost líbí a v této úpravě je fakt pěkný. Dal bych si s pořádným motorem a podvozkem líbit :-D;-)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.