Honda Civic Type-R má turbo a nejobscénnější zadní křídlo v branži

Japonská automobilka se přijela do Ženevy pochlubit novou generací svého ostrého hatchbacku, zatím ve formě konceptu.
Seznam kapitol
  1. Honda Civic Type-R koncept
  2. Honda Civic Type-R koncept: Fotogalerie

Prý koncept. Honda ví, že by byla sama proti sobě, kdyby sériový Civic Type-R vypadal jinak než auto, které právě vystavuje na autosalonu v Ženevě. Ale proč ne. Představování konceptů, které se od budoucí produkční verze liší nanejvýš v drobných detailech, se v posledních letech stalo zavedenou praxí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aero paket by měl pomoci k rekordnímu času na Nürburgringu; zadní svítilny jsou částečně integrované do monstrózního zadního křídla

Radikální vzhled s výrazně závodní estetikou ukrývá techniku, která se v jednom zásadním ohledu liší od všech dosavadních Type-R. Namísto vysokootáčkového atmosféricky plněného motoru dostala nová ostrá Honda turbo. 

Parametry dvoulitrového čtyřválce nebyly dosud finalizovány. Automobilka slibuje „přes 280 koní“, točivý moment snad přesáhne hodnotu 400 Nm. Samosvorný diferenciál bude pro efektivní přenos takové síly nutností.

Nová Honda Civic Type-R sedí na podvozku sníženém o 30 mm a má agresivně vyhlížející aerodynamický paket, který podle Hondy není jen na ozdobu.

Přední spoiler a velké zadní křídlo by měly účinně redukovat vztlak ve vysokých rychlostech, zatímco hladové otvory v nárazníku slouží k chlazení motoru a brzd. Boční nástavce prahů jsou zase tvarované tak, aby mimo jiné přiváděly vzduch k zadním brzdám.

Ačkoliv zadní difuzor vypadá velice závodně, k odvodu vzduchu ve skutečnosti slouží vertikální průduchy na odtrhové hraně zadních blatníků. V nich se schovávají kola o průměru 20 palců. Hezkým detailem jsou zadní svítilny integrované do bočnic zadního křídla se dvěma funkčními plochami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spolu s Type-R Honda vystavuje i závodní Civic pro mistrovství světa cestovních vozů

Už dříve se Honda nechala slyšet, že chce, aby nový Civic Type-R byl nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu. To ale bude mít co dělat. Začátkem týdne totiž Seat oznámil, že nový Leon Cupra prolomil osmiminutovou hranici. Tenhle souboj na dálku bude ještě napínavý.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Honda Civic Type-R koncept
  2. Honda Civic Type-R koncept: Fotogalerie
Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků