Honda Civic Type-R má turbo a nejobscénnější zadní křídlo v branži

Japonská automobilka se přijela do Ženevy pochlubit novou generací svého ostrého hatchbacku, zatím ve formě konceptu.
Seznam kapitol
  1. Honda Civic Type-R koncept
  2. Honda Civic Type-R koncept: Fotogalerie

Prý koncept. Honda ví, že by byla sama proti sobě, kdyby sériový Civic Type-R vypadal jinak než auto, které právě vystavuje na autosalonu v Ženevě. Ale proč ne. Představování konceptů, které se od budoucí produkční verze liší nanejvýš v drobných detailech, se v posledních letech stalo zavedenou praxí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aero paket by měl pomoci k rekordnímu času na Nürburgringu; zadní svítilny jsou částečně integrované do monstrózního zadního křídla

Radikální vzhled s výrazně závodní estetikou ukrývá techniku, která se v jednom zásadním ohledu liší od všech dosavadních Type-R. Namísto vysokootáčkového atmosféricky plněného motoru dostala nová ostrá Honda turbo. 

Parametry dvoulitrového čtyřválce nebyly dosud finalizovány. Automobilka slibuje „přes 280 koní“, točivý moment snad přesáhne hodnotu 400 Nm. Samosvorný diferenciál bude pro efektivní přenos takové síly nutností.

Nová Honda Civic Type-R sedí na podvozku sníženém o 30 mm a má agresivně vyhlížející aerodynamický paket, který podle Hondy není jen na ozdobu.

Přední spoiler a velké zadní křídlo by měly účinně redukovat vztlak ve vysokých rychlostech, zatímco hladové otvory v nárazníku slouží k chlazení motoru a brzd. Boční nástavce prahů jsou zase tvarované tak, aby mimo jiné přiváděly vzduch k zadním brzdám.

Ačkoliv zadní difuzor vypadá velice závodně, k odvodu vzduchu ve skutečnosti slouží vertikální průduchy na odtrhové hraně zadních blatníků. V nich se schovávají kola o průměru 20 palců. Hezkým detailem jsou zadní svítilny integrované do bočnic zadního křídla se dvěma funkčními plochami.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Spolu s Type-R Honda vystavuje i závodní Civic pro mistrovství světa cestovních vozů

Už dříve se Honda nechala slyšet, že chce, aby nový Civic Type-R byl nejrychlejší předokolkou na Nürburgringu. To ale bude mít co dělat. Začátkem týdne totiž Seat oznámil, že nový Leon Cupra prolomil osmiminutovou hranici. Tenhle souboj na dálku bude ještě napínavý.

Následující kapitola
Honda Accord 2.354
Rok výroby: 2006
Stav: 158 923 km
Cena: 120 000 Kč
Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků