Honda Civic Tourer vypadá jako koncept a má větší kufr než Octavia

Seznam kapitol
  1. Nová Honda Civic Tourer
  2. Fotogalerie

Nový Civic Tourer jsme viděli jako koncept už v Ženevě. Teď ale Honda zveřejnila sadu oficiálních fotografií sériové verze – a jestli jste doufali, že bude ženevské studii hodně podobná, nebudete zklamaní.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jako stěhovací vůz nová Honda Civic Tourer rozhodně nevypadá, ale její zavazadelník je s objemem 624 l největší široko daleko...

Díky bočnímu prosklení ve tvaru protáhlé slzy a dramaticky zvýrazněným zadním blatníkům má nová Honda Civic Tourer dynamičtější profil než jakékoliv jiné kompaktní kombi, na které si dokážeme zrovna vzpomenout. Kyprý oblouk zadního blatníku při pohledu z boku navíc dovedně maskuje hmotu zadního převisu, jehož mohutnost je ovšem opodstatněná.

Honda slibovala, že nové kombi na bázi Civiku nabídne největší zavazadlový prostor ve své třídě. Nyní dokonce výslovně uvádí, že kufr je největší „v segmentech C a D“ (nižší střední a střední třída). Chcete konkrétní čísla? 624 litrů do výše krycí rolety při pětimístné konfiguraci a 1668 l po střechu po sklopení zadních sedadel. I tuzemský šampion stěhovacích přeborů se se svými 610 litry najednou skromně krčí v koutě...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Do roviny sklopná zadní sedadla; adaptivní zadní tlumiče; interiér vychází z hatchbacku

Nakládací hrana je oproti Civiku hatchback o 137 mm níž a pokud můžeme soudit podle fotografií, opěradla zadních sedadel se budou sklápět do jedné roviny s podlahou. I přes obří objem Honda dokázala vyšetřit místečko, kam lze v případě potřeby odložit krycí roletu zavazadlového prostoru.

Podobně jako v Jazzu a dalších modelech značky Honda je zde navíc možnost vyklopit sedáky zadních sedadel nahoru a převážet tak v prostoru zadních sedadel vysoké předměty, které by se do kufru nevešly na výšku.

Zájemci o Hondu Civic Tourer dostanou na výběr jeden benzínový a jeden naftový motor. Populárnější než atmosférická osmnáctistovka s proměnným časováním VTEC bude v našich končinách spíš nový diesel 1.6 i-DTEC, který Honda vyrábí pro evropské trhy v Británii.

Video | Honda

Skvělá Honda ve dvou minutách aneb Historie nemusí být nuda

Firma se ale pochlubila tím, že nový Civic Tourer dostane adaptivní tlumiče pérování na zadní nápravě. Systém nabídne tři přepínatelné režimy (komfortní, normální, sportovní), ale jeho hlavním účelem bude udržet konstantní jízdní vlastnosti bez ohledu na aktuální zatížení. Plné využití tak velkého zavazadelníku přece jen ovlivní rozložení hmotnosti a umístění těžiště vozu poměrně dramatickým způsobem...

Parametry motorů, údaje o jízdních výkonech a spotřebě paliva a další podrobnosti si Honda schovává na výstavní premiéru, kterou nový Civic Tourer absolvuje v září na autosalonu ve Frankfurtu.

Co říkáte na novou Hondu Civic Tourer? Dali byste jí přednost před Octavií? Napište nám do diskuze pod článkem.

Následující kapitola
Honda Accord 2.354
Rok výroby: 2006
Stav: 158 923 km
Cena: 120 000 Kč
Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků