Honda Civic Tourer na nových fotkách a videu: S čím jde proti Octavii?

Japonská automobilka zveřejnila podrobnosti o svém novém kompaktním kombi. Chlubí se úsporným dieselem, adaptivními tlumiči a největším kufrem široko daleko.
Seznam kapitol
  1. Kufr a motory; video
  2. Fotogalerie

Honda Civic Tourer je připravena řádně zamíchat kartami v segmentu kombíků nižší střední třídy. Automobilka dnes zveřejnila podrobný press kit spolu s novými fotografiemi a také videem, o které vás pochopitelně neochudíme. Najdete ho na konci této kapitoly.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Civic Tourer se bude vyrábět v britském Swindownu; je o 235 mm delší než hatchback

Nová Honda Civic Tourer je podle svého výrobce nejkompaktnější v celém segmentu kompaktních kombi, přitom ale nabízí největší zavazadlový prostor. Jeho objem činí 624 litrů v základní konfiguraci nebo až 1668 po sklopení zadních sedadel.

Výška nakládací hrany 565 mm nad zemí je podle Hondy nejlepší v segmentu, zatímco v šířce nakládacího otvoru má navrch pouze Ford Focus kombi (1032 vs 1089 mm) a samozřejmě naše šampiónka všech latentních stěhováků, Škoda Octavia Combi (1035 mm).

Škoda poráží Hondu i v maximální šířce nákladu, který lze teoreticky do zavazadelníku dostat: 1449 vs. 1545 mm.

Škoda | Volkswagen | Kombi | Byznys | Škoda Octavia | Volkswagen Golf

Octavia Combi vs. Golf Variant: proč má Octavia velký problém?

Honda označuje nový Civic Tourer za první sériově vyráběný automobil s adaptivními zadními tlumiči. To je snad pravda, ale pouze díky tomu, že ostatní výrobci jednoduše montují adaptivní tlumiče pérování na přední i zadní nápravu. Řidiči Civiku Tourer budou moci přepínat mezi třemi režimy: komfortním, normálním a sportovním. Honda údajně ladila podvozek na míru evropskému řidičskému vkusu.

Paleta motorů bude mnohem méně pestrá, než je zvykem například u evropských výrobců. Tvoří ji atmosféricky plněná zážehová osmnáctistovka (142 koní, 174 Nm) a turbodiesel 1.6 i-DTEC (120 k, 300 Nm).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zavazadelník Civiku Tourer vyniká nejen objemem, ale i variabilitou

Se vznětovým motorem potřebuje Honda Civic Tourer k překonání 100 km/h 10,1 sekundy. Odvděčí se za to ale kombinovanou spotřebou 3,8 l/100 km a emisemi CO2 99 g/km, což bude pro zákazníky v řadě evropských zemí znamenat zajímavé výhody.

Civic Tourer 1.8 i-VTEC zvládne „stovku“ za 9,2 s a jeho kombinovaná spotřeba činí 6,2 l/100 km. Honda pro něj udává nejvyšší rychlost 210 km/h, kdežto u dieselu je to 195 km/h. Benzínový motor lze kombinovat i s pětistupňovou automatickou převodovkou.

Video | Technika | Honda | Sportovní auta | Honda Civic

Honda Civic Type R dostane nový dvoulitr o výkonu 280 koní

Japonská automobilka pochopitelně nabídne zákazníkům komfortní a bezpečnostní výbavu na výši doby. V nabídce nechybí adaptivní tempomat, systém autonomního brzdění v nízkých rychlostech nebo automatické přepínání dálkových a potkávacích světel.

Nová Honda Civic Tourer zamíří k českým zákazníkům na přelomu prvního a druhého čtvrtletí 2014. „Uvedení na náš trh předpokládáme přibližně v březnu příštího roku,“ řekl nám Aleš Indra z Hondy.

Hovořit o cenách je podle něj zatím předčasné. Podíl varianty Tourer na prodejích Civiku Indra odhaduje na 25 až 30 procent. 

Následující kapitola
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 205 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2007
Stav: 126 640 km
Cena: 165 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků