19
Fotogalerie

Honda Civic Tourer chce být kvalitní auto za dobré peníze [první dojmy]

Kapitoly článku:


Proč pouze tři?

Nabídka motorizací pro Civic Tourer zahrnuje pouze tři možnosti. Pořídit si můžete naftovou jedna-šestku disponující maximálním výkonem 120 koní a točivým momentem 300 Nm, benzinovou alternativou je jedna-osmička s parametry 142 koní a 174 Nm. Ta je dostupná buď se šestistupňovým manuálem nebo pětistupňovou automatickou převodovkou. Ve srovnání se svými konkurenty se tedy bavíme o spíše skromnější nabídce.

Na rozdíl od hatchbacku se do Toureru alespoň prozatím nedostala benzinová jedna-čtyřka. Ta by sice znamenala zajímavější základní cenu, ale podle filozofie Hondy je hlavním úkolem nabízet dobré auto za dobré peníze. Je to trochu komplikované vysvětlení, které má mnohem jednodušší základ. Benzinová jedna-čtyřka má dost práce i s hatchbackem, v kombíku by s ní byli spokojeni snad jen vyloženě defenzivní řidiči.

_DSC2108.JPG_DSC2113.JPG 
Nový kombík na českém trhu dostal do nabídky pouze dva motory. Především naftová jedna-šestka mu bude velmi slušet.

Na první krátkou projížďku jsem si vzal benzinový čtyřválec doplněný o šestistupňovou manuální převodovku. Motor to je velmi příjemný, ale aby se rozjel, je potřeba ho samozřejmě pořádně vytočit. Nakonec maximum točivého momentu je k dispozici při 4300 ot./min a vrchol výkonu dostanete až úplně v nejvyšších otáčkách (6500 ot./min). V dnešní turbo-době už tento styl jízdy není příliš oblíbený. Zákazníci si zvykli, že i benzinové jednotky zatahují od spodních otáček. Osobně jsem si tímto odůvodnil občas se objevující názory, že jedna-osmička není se svým výkonem pro takový automobil dostatečná.

V případě naftového motoru se bavíme o první jednotce z rodiny Earth Dreams. Ta se v Civicu objevila minulý rok a nedávno jsme si ji prověřili v kombinaci s podstatně větším CR-V. Sice jsem s touto motorizací v kombíku nejel, ale na základě předchozích zkušeností nepochybuji o tom, že mu bude velmi slušet. Kromě tichého a kultivovaného chodu zaujme také nízkou spotřebou. V tabulkách je zapsána hodnota kombinovaného provozu 3,8 l/100 km. Benzin s automatem nabídnou 6,2 l/100 km. A pro pořádek, nádrž je padesátilitrová.

Schopný podvozek v „novém“

Na hodnocení jízdních vlastností jako takových nebo srovnání s hatchbackem si raději necháme klasický test, protože testovací trasa byla poměrně krátká. Civic Tourer se ale jeví jako jízdně poměrně hodně schopné kombi. Hodí se připomenout, že kombi má jinak nastavené tlumiče a pružiny, přední stabilizátor dostal průměr 22 mm a na zadní nápravě mohou být u verzí LIfestyle nebo Executive tlumiče ADS nabízejí možnost změny charakteristiky pomocí tlačítka na palubní desce. K dispozici jsou režimy Comfort, Sport a Normal. Rozdíl stoprocentně poznáte. Především na nerovných cestách.

Mimochodem s příchodem modelového roku 2014 se dočkal drobných úprav na podvozku také základní hatchback. Ten dostal jinak naladěný posilovač řízení, tužší sloupek řízení a drobné úpravy byste našli i na zadní nápravě. Samozřejmě kromě těchto technických věcí se přidávaly detaily typu černé lišty na pátých dveřích, stříbrné dekory do interiéru a podobné drobnosti.

Honda Civic

Honda Civic je sportovnější typ vozu od japonské automobilky. Symbol spolehlivosti a robustního zpracování zůstává u atmosférických motorů i poté, co většina konkurence přešla na menší objem a přeplňování.

10. generace • Honda Civic Type-R • Test Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT • Ceny v ČR • Test Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC • Dostupné motory • Test Honda Civic Type R GT 2020

Doporučujeme

Články odjinud