Kapitoly článku:
V hlavní roli komfort
Honda Civic má podvozek jako stvořený pro české silnice. Do interiéru neproniká nic ani v případě, že jedete po vyloženě rozbité silnici (podobně se chová například také Subaru Forester). Podvozek je spíše měkčí a karoserie se v zatáčkách trochu naklání. Jízdní vlastnosti i tak jsou nadprůměrné a řidič si může užít i docela zábavy na okreskách. Důvodem je příjemné řízení a přesná šestistupňová převodovka.
Pro úplnost ještě doplním, že zavěšení přední nápravy je klasika v podobě McPherson, vzadu najdeme zkrutný nosník. Ten je oproti předchozí generaci zesílen. Podle prohlášení Hondy je na tom stejně, jako tomu bylo dříve u provedení Type R. Na zadní nápravě jsou také hydraulické silentbloky. Posilovač řízení je elektrický.
První cena Hondy Civic deváté generace je 379 900 Kč za benzinovou jedna-čtyřku, motor 1.8 i-VTEC je draží o padesát tisíc a za dalších třicet si k němu můžete dokoupit automatickou (pouze pětistupňovou převodovku). Naftový Civic začíná s cenou 499 000 Kč.
Honda chce ještě do konce letošního roku prodat na českém trhu 650 vozů. Základní pětidveřový hatchback doplní už příští rok praktičtější verze kombi a po ni bude následovat ostrý Type R. Bohužel se s třídveřovou karoserií nepočítá, což platí také pro zmíněný hot-hatch.
Honda Civic 2012 |
Motor | 1.4 i-VTEC | 1.8 i-VTEC | 1.8 i-VTEC | 2.2 i-DTEC |
Převodovka | 6MT | 6MT | 5AT | 6MT |
Zdvihový objem [ccm] | 1339 | 1798 | 1798 | 2199 |
Max. výkon [kW (k)] | 73 (100) | 104 (142) | 104 (142) | 110 (150) |
Max točivý moment [Nm] | 127 | 174 | 174 | 350 |
Max. rychlost [km/h] | 187 | 215 | 210 | 217 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] | 13,0 | 8,7 | 10,4 | 8,3 |
Spotřeba město/mimo/komb. [l/100 km] | 6,6 / 4,7 / 5,4 | 7,3 / 4,9 / 5,8 | 8,7 / 4,8 / 6,3 | 5,1 / 3,7 / 4,2 |
Délka x šířka x výška [mm] | 4300 x 1770 x 1470 |
Rozvor náprav [mm] | 2595 |
Objem zavazadelníku [l] | 477 / 1210 |
Základní cena [Kč] | 379 900 | 429 900 | 459 900 | 499 900 |
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E