Honda Civic: první jízdní dojmy

36 komentářů

Dejv
14. března • 18:43

"Pravdou ale je, že se s příchodem nové generace zapracovalo také na nižší hmotnosti." ... (1280KG u benzínové 1,4) tak s tím bych si dovolil nesouhlasit.
Mám C8G benzín 1,8 Sport, a pohotovostní hmotnost je 1180KG, resp. 1250KG včetně řidiče. Tak na čem teda "zapracovali"?

Jelass
8. března • 19:04

Hele, proč se točíte kolem kufru Octávky x civic??? To si myslíte, že Honda navrhuje Civica, skoro celosvětovej model, kvůli nějaký Octávce, ze který je vycákanejch 10 000 000 lidí a ostatní národy to kupují jen kvůli tomu, že tj. velkej kus auta za +- normální peníze? To snad ne... Btw. Vette má 650L kufru, začnou teďka češi kupovat Vette radši než Octávku?? :-PK Civicu, nechali to špatný ( podovozek, naftová převodovka ) , i to dobrý ( prostornost, zadní sedačky ) zapracovali na interiéru a zradikalizovali design. Vzhledem k tomu, že je to spíš evoluce, než revoluce, začíná o min. 50 000Kč levněji a s lepší výbavou, než 8G, takže kdo to auto má a má ho rád, tak je asi nástupce jasnej. Jediný, co mě štve je ta převodovka, ta je divně poskládaná i u 8G:(

asler
8. ledna • 22:28

cituji: nechali to špatný (podvozek ......) Si děláš legraci, nebo jenom nevíš co píšeš. Já to auto vlastním a mohu s klidným svědomím napsat, že podvozek 9g oproti 8g je na daleko vyšší úrovni .... jinak řečeno celkem slušný skok a to především v komfortu. Mám přímé porovnání na stejných trasách s oběma vozy!

Skyline
9. března • 12:38

Civic je celosvetovy model, Civic 5D je navrzeny pro Evropu, vyrabeny v Evrope a prodavany v Evrope.Pokud jde o ceny, tak neni dulezite, jestli zacina levneji nebo draz nez minuly model, ale jak si stoji v porovnani s konkurenci. 8G byl v dobe sveho uvedeni terno - verze Sport, zvlast s 1.8, byla po strance vybavy, ceny, techniky, prostornosti atd. bomba plus design, ze ktereho byla spousta lidi nadsena. Kdyby sly do Sportu doobjednat xenony, nemelo to auto chybu, ale i s timto se vetsina lidi smirila celkem snadno, uplny standard to v nizsi stredni proste nebyl.9G ale prichazi v dobe, kdy nicim z toho nahore nevybocuje. Ma co jsem slysel skutecne dobre jizdni vlastnosti, lepsi nez 8G. Ma lepsi materialy v interieru a 2.2 je udajne velmi slusny a v Civiku vyborny. Jenze v porovnani s konkurenci to zadna vyhra neni, 1.6 DTEC chybi, v benzinech zadny posun, ceny ve srovnani s konkurenci prilis vysoke. Dusan ma bohuzel pravdu, i kdyz bych Civic rozhodne neoznacil za "neprodejny", neni to v podstate v nicem trhak jako 8G a bude to mit sakra tezke.

Jelass
13. března • 22:55

K té ceně 8G, při porovnání výbavy a výkonu jsem byl v r. 2007 u Golfa na 700 000Kč a u Focusu asi na 660 000Kč. Civic 550 000Kč. Opravdu.1.8, leč odporuje trendu VW, který akorát skrejvaj neschopnost udělat účinný motor, je furt super, všeobecně je brána jako nej. atmosféra v nižší střední bez sport. ambicí a názvů a podle mě nepotřebuje nějaký výrazný úpravy, aby v klidu dál sloužil pro tuhle generaci.btw. přibyl zadní stěrač... Na co, stejně se špiní část pod spojlerem :-D

Dusan
9. března • 10:54

To ze zacina o 50.000Kc levneji neni az tak ohromujici s ohledem na to, ze mistnimu zastoupeny Hondy uz davno ujel vlak a vubec nezachytili pad cen ve stredni tride. Civic uz je dobre dva roky naprosto nekonkurenceschopny a ty prodeje tomu celkem odpovidaly.
Jinak i po snizeni ceny jsou ty castky zejmena diky pokracujici tradici nesmyslnych politik vybav ceske Hondy velmi nezajimave a auto jako takove za dnesnich podminek dost neprodejne. S timhle zadnou diru na trhu neudelaji.

Punisher
8. března • 17:32

Hondě fandím. Nového Civica jsem viděl naživo ve Frankfurtu a skutečně je o moc hezčí, než na obrázkách. Osobně se mi dost líbí přepracovaný předek a také zadek je z hlediska aerodynamiky zajímavý. Uznávám, že to není tak revoluční nástupce, jako když přišel Civic 8G, ale myslím a věřím, že nová generace bude mít úspěch. Honda je nesmírně spolehlivá značka, interiér je super a o pohodlí při cestách ani mluvit nemusím. Jsem zvědavý, jak bude vypadat kombík a také na to, až přijde nový motor 1.6 I-DTEC, o kterém se v článku autor nezmínil. Každopádně já určitě sáhnu po 1,8 benzím :-D

Dejv
14. března • 18:58

1,8 benzín určitě nedoporučuji. Vzhledem k nešťastně dlouze poskládaným převodům (zřejmě kvůli spotřebě a emisním limitům) se vám bude zdát líný. Skvělý vysokootáčkový motor zcela pohřbený převodovkou... :-( vlastním 8generaci ve stejné motorizaci a ve 130km/h na šestku točí 3480 ot. Je to záměr aby to ještě moc neřvalo, aby ještě zůstaly vačky v Ottově úsporném cyklu, ale nemuselo se v kopci na dálnici ještě podřazovat. U 9G ve 130km už motor točí jen 2900ot. a při stejném výkonu to už nebude ani nemůže být v kopci žádná sláva.

marfušenka
8. března • 12:18

Připadá mi že vizuálně navazuje spíš na ten ještě starší typ Civica. Přestože se mi líbí protáhlé čumáky, předchozí typ se mi líbil víc. Hlavně erko. Jistě je to věc osobního vkusu, ale nikdy jsem nepochopila, proč firmy vyrábí auta, které nejsou tak pěkné jako třeba předchozí typy. Dyť Honda má krásný Accord, měla kdysi krásné kupéčko, předchozí Civic je velmi zdařilý. Nebo že by kvůli kufru a emisím? To fakt někdo kupuje
auto za takové prachy kvůli těmto parametrům? Tak ať si dá přívěsný vozík.

paprk
8. března • 15:00

Bohužel kupuje, obvzvláštˇv čechách, sen každého "strejdy" je oktávka, protože má ve třídě největší kufr, protože tam přece ob den potřebuje vozit minimálně sochu svatýho václava...Já taky nechápu trend zvláště posledních let, že auto děla obří kufr a použitý materiál na palubce....

Karel
9. března • 9:05

U nás je prostě v rodině většinou jenom jedno auto a musí vydržet dlouho. A Oktávka (+kombíky) je jedno z mála, do kterých dostaneš rodinu i kočárek (normální, ne golfový hole). A kočárek se nevozí "jednou ročně"...

Skyline
9. března • 9:32

Do Accorda 7G sedan se vejde i korba, osobne vyzkouseno. Na delsi cestu by to ale chtelo rakev.

Dusan
8. března • 18:10

To neni o kufru nebo Octavii, to je o tom ze ve vedeni ceske Hondy sedi fanaticti milovnici Skodovky, opravdovi patrioti, kteri delaji vsechno proto, aby u nas tech Octavii jezdilo co nejvice a Hondy skoro zadne. Jinak si totiz jejich fungovani neumim vysvetlit.

M.
19. března • 21:28

;-) ...no, chvalabohu to může být i naopak....viz pan Michl (bývalý výborný automob. závodník), který prodává vozy zn.Škoda v městečku Kuřim, kousek od Brna (Michl Motorsport). Jezdí v Hondě....proč asi??

Skyline
9. března • 8:06

To neni pravda, to nejsou zadni patrioti, nelobbuji totiz jen za Skodu, ale v podstate za vsechny znacky na trhu krome te, ktera je plati. I kdyz, treba jim jini davaji vic :-D

Rover623
8. března • 15:54

Tohle je trend jen u nás a možná na Slovensku, ale každá země má svoje. V Rusku lidi spíš zajímá odolnost podvozku, v Americe klimatizace a poslední dobou taky spotřeba (reálná, ne ta papírová jako u nás).Mám Accorda sedan (benzin) a chatu nevlastním, ale když vidím co všechno tam kámoš občas s Octávií vozí, tak je ni jasné, že tohle bych do auta nikdy najednou nedostal, jenže pro mě je důležité, že se v tom autě pohodlně posadím i vzadu a když jednou za čas potřebuji odvézt něco většího, tak hold pojedu dvakrát. Otázka je potom co vozím častěji, jestli pasažéry vzadu nebo náklad. Kdo vozí s Octávií častěji pasažéry vzadu asi by jim měl nabízet i to jestli si nechtějí lehnout do kufru, protože tam je to větší a pohodlnější než zadní sedačky.

Mirek
8. března • 11:28

5

Filip
8. března • 10:14

Můžete mi prosím osvětlit jaký účel by měla plnit ta aktivní maska chladiče? To pevné nastavení podle rychlosti mi není jasné.

st
8. března • 10:54

Podle mě je to tak, že při nízké rychlosti se lamely uzavřou, takže se rychleji zahřeje chladicí kapalina, čili bude menší spotřeba. A při vysoké rychlosti zase dojde k optimálnímu obtoku vzduchu, takže bude zase nižší spotřeba.

Lukáš  Dittrich
8. března • 11:19 • redaktor AutoRevue.cz

Přesně tak, důvodem jsou emise, spotřeba, aerodynamika... Jinak ty pevné hranice jsou výsledkem spousty měření. Takto by to mělo podle Hondy pracovat nejefektivněji

jzk
8. března • 14:48

jj, nas starej moskvic 2138 to mel take, jen ne automaticky ale tahlem pod volantem, jednou jsem to v lete nejak omylem zavrel a malem uvaril motor jak nesel vzduch ke chladici :-D. Driv v zime ridici trambusu a karos davali kartonovej dekl do mrizky chladice, holt Honda neni v tomto uplne originalni :-P.

k22
13. března • 10:19

No, Moskvich hodně těžil z předválečných BMW ;-)

K86
8. března • 9:48

Muze mi prosim nekdo vysvetlit politiku Hondy kdyz u auta nizsi stredni tridy, urceneho pro relativne kratke trasy udela nezvykle konstrukcni reseni - nadrz pod predni sedadla aby vykouzlila nadherny objem zavazadloveho prostoru - 477l a naopak u kombi, nejvetsiho kombiku znacky stredni tridy necha usmevnych zakladnich 400l?

asdf
8. března • 11:11

Přece jen, levný auta v nižší střední jako oktávky, fokusy a civiky v naprostej většine případů kupují dementní socky, pro které je objem kufru alfou a omegou v nákupu auta, samozřejmě hned po spotřebě.Jaký máš auto?
447l a 5 na sto pyčo!!!!:-(

lamal_SK
9. března • 15:39

v niecom pravda je kvoli tomu zije octavia kvoli kufru, ale focus a civic mi nepride ako mainstream aspon v minulosti to boli auta co jazdili... btw su to auta male nemyslim si, ze je niekto dement ked mu staci mensie lahsie auto, ale hodnotenie aut podla kufru je vedla

Jelass
8. března • 18:54

Tak Ti nevím, většina lidí nadává, jak je Honda drahá, ale pro tebe je půl mega za auto cena pro dementní socky? Koukám, sestoupil do podhradí opravodvý boháč 3-[

asdf
8. března • 21:27

Možná kdybys přestal spamovat v galerii a začal něco dělat, tak by sis mohl tu podprůměrnou nižší střední taky dovolit. Místo toho však budem psát jaká je dáčka šrot a že by sis jí nkdy za svý kapesný nekoupil co :-O

ACE
9. března • 11:36

Jóó tady může být někdo hrdina a přitom ho starší bratr pustil na počítač :-D.
Tak jaképak máš autíčko když nejsi socka a proč? Pouč tu hloupou masu, co si kupuje naprosto trapný auta.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asdf
9. března • 15:54

Ahoj ACE!
Nevím zdali jsi ten ACE z Garáže, ale pokud jo, tak bych chtěl říct, že tě mám za jednoho z Guruů. Nejde mi o samotný auta, ale o názory z nich. Veškerá střední a nižší střední není o emocích, ale o naprosto jednoduchej ekonomickej kalkulaci. Emoce tu nemají místo. Vše to jsou spotřební kusy plechu, jedno jestli civic, oktávka, fokus, c4, megan, elantra, cruze atp.... Naprosto vše pro dopravení z místa A do B stačí, nic jinýho bych v tom nehledal.

ACE
10. března • 10:36

Ahoj, musím přiznat že ačkoliv můj nic je pravděpodobně ten starší, nebudu ten z garáže a v posledníc letech už přispívám do debat jen minimálně. Ale jsem zajedno že auto slouží především pro přesun z jednoho bodu do druhého, tak proč socka?? Foťák si taky nekoupím zrcadlovku za 200t jen aby to vypadalo, ten co potřebuju a můžu běžně nosit, tedy automat. Jízdní kolo se taky vejdu do 30tky a nepotřebuju speciál a jsem kvůli tomu socka, když nejdu do výrobků jejihž cena je většinou podložitelná jen jakousi společenskou prestiží???
No a že střední a nižší střední není o emocích? jenom takovej relativně levnej Civik v Type R, nebo Mazda 3 MPS, dle mého názoru je to velmi slušně i o emocích. Ne všichni hledáme to samé. Takovej rybář Ti bude vykládat jakej to je adrenalin sedět 6 hodin u vody (ufff), sice to není můj šálek kávy, ale netvrdím mu že musí jít hrát Golf, aby si to užil. No ne? ;-)

homer
8. března • 15:32

Proč by někdo platil jako za půllitr plzně když dostane nulačtyřku bránika?

simson
8. března • 9:22

No těch jízdních dojmů jsem tedy čekal trochu víc...:-(

goro
8. března • 16:52

tohle auto dokazuje, že honda jde ke dnu, jako ostatně všichni japonci v současnosti...
do deseti let i čína bude nabízet mnohem lepší modely...

Lukáš  Dittrich
8. března • 9:28 • redaktor AutoRevue.cz

To už tak někdy chodí, aut bylo málo, účastníků tiskové konference hodně. Civic jsem řídil zhruba deset minut. Ale redakční test už máme objednán

jirka
23. března • 23:07

a ještě řídil honda crv 2.2 diesel

jirka
23. března • 22:56

Problém je že dříve civicy měli víceprvkové zavěšení kol a když t vo top geeru zkoušeli tu a tu tak zjistili že ta starší s víceprvkovou je rychlejší v zatáčkách škoda že to tam nedávaj ale jinak jsou to auta nadprůměrná co se týká kvalitních bezporuchových motorů které jsou dosti výkoné na danný obsah řídil a něco z toho vlastnil civic 5 generace civic 6 generace prelude 5 generace legend 1995 accord coupe třílitr 1998

Doporučujeme

Články odjinud