Honda Civic: nový diesel dorazil na český trh

Na český trh vstoupila Honda Civic modelového roku 2013. Brzká modernizace přinesla několik detailů a především nový naftový motor o objemu 1,6 litru, který se později ukáže také pod kapotou modelu CR-V.

Honda dnes oficiálně zahájila prodej hatchbacku Civic určeného pro modelový rok 2013. Poměrně brzká modernizace přinesla několik drobností. V první řadě se nově objevuje v ceníku výbava Lifestyle, která vyplňuje mezeru mezi vrcholnou úrovní Executive a dosavadní druhou nejvyšší variantou Sport. Minimálně za tuto novinku zaplatíte 529 000 Kč, a to v kombinaci s benzinovou jedna-osmičkou.

Testy | Zajímavosti | Technika | Honda | Design | Honda Civic

Test: Honda Civic 2,2 i-DTEC Sport - překvapivá proměna

Vylepšoval se ale i samotný automobil, respektive by bylo přesnější říci, že jej Honda doladila. Jiné jsou třeba přední a zadní deflektory, což má přinést o něco lepší aerodynamiku. Zadní brzdová světla dostala funkci signalizace nouzového brzdění, v interiéru pak Honda optimalizovala ovládání středového displeje, na které se údajně sešla celá řada stížností ze strany zákazníků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nejdůležitější novinku, kterou přinesl modelový rok 2013, ale samozřejmě najdeme v nabídce motorizací. Ta se rozrostla o zcela nový naftový čtyřválec o objemu 1,6 litru naladěný na maximální výkon 120 koní (4000 ot./min) a vrchol točivého momentu 300 Nm (2000 ot./min). Jde o celohliníkový agregát určený výhradně pro evropské trhy. Vyrábět se bude v britském Swindonu.

Čtyřválec 1.6 i-DTEC je první z řady Earth Dreams, která postupně nahradí stávající motorizace automobilky Honda. Ta jej prezentuje jako nejlehčí mezi konkurenty. Kromě nízké hmotnosti se při vývoji pracovalo také na snížení tření, které se údajně podařilo snížit o 40%. Agregát používá systém vstřikování common-rail pracující s tlakem až 180 MPa. Součástí je také nerezové výfukové potrubí a systém recirkulace výfukových plynů s vysokotlakým a nízkotlakým vedením.

V současnosti plní nová jedna-šestka normu Euro 5, ale je připravena k přechodu na Euro 6. Udávaná spotřeba v kombinaci s modelem Civic se pohybuje pod hranicí čtyř litrů, přičemž stovku zvládne tato verze za 10,2 s a maximálně se rozjede na 207 km/h. Nový naftový Civic dostal stejně jako ten osazený dva-dvojkou uzavíratelnou masku chladiče i systém Econ. Kromě toho používá jinak nastavený posilovač řízení.

Nový diesel startuje s cenou od 464 000 Kč. Na podzim letošního roku se objeví pod kapotou Hondy CR-V a na jaře příštího roku se představí také v kombinaci s verzí kombi. Slabší verze tohoto motoru pak poputuje na indický trh. 

Technické údaje: Honda Civic 1.6 i-DTEC

  • Rok 2013
  • Počet válců/ventilů na válec • rozvod 4/4 • DOHC
  • Typ motoru • zdvihový objem vznětový • 1 597 cm3
  • Vrtání • zdvih 76,0 mm • 88,0 mm
  • Stupeň komprese 16,0:1
  • Nejvyšší výkon 88 kW (120 koní)
  • Nejvyšší výkon při otáčkách 4 000 ot/min
  • Nejvyšší krouticí moment 300 Nm při 2 000 ot/min
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h 10,2 s
  • Nejvyšší rychlost 207 km/h
  • Převodovka: způsob řazení • počet stupňů manuální • 6 stupňů
  • Objem palivové nádrže 50 l
  • Hmotnost: pohotovostní • celková 1 381 kg • 1 870 kg
  • Prům. spotřeba: město • mimo • komb. 4,0 • 3,3 • 3,6 l/100 km

Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 90 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků