Honda Civic: 9. generace představena

A je to zde: Honda v tichosti uvádí devátou generaci své řady Civic. Zatím jen pro USA, nové „UFO“ se ale chystá i k nám.

Na první pohled to tak nemusí vypadat, ale jde skutečně o zcela nově postavené auto, jež se svým předchůdcem nesdílí prakticky nic. Devátá generace ságy jménem Civic připravená pro modelový rok 2012 odstartuje v USA prodejem karosářských verzí sedan a kupé, které se v podobě prototypů americkému publiku představily již letos na autosalonu v Detroitu. V porovnání s těmito studiemi i 8. generací je třeba připustit, že došlo k jistému „obrušování hran“ dosud poněkud extravagantního designu, navíc se mi zdá jeho nové pojetí již jaksi „vyvařené“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značná podobnost 8. a 9. generace se netýká pouze karoserie, ale také jejích útrob. Palubní deska s rozšířeným horním přístrojovým štítem působí v konfrontaci se stávající verzí Civicu bezmála identicky, konstruktéři se věnovali spíše cizelaci vzhledu a rozmístění ovládacích a kontrolních prvků. Modelovou paletu na americkém trhu budou zprvu tvořit verze s konvenčním zážehovým čtyřválcem 1,8 l i-VTEC, na snížení spotřeby upravená tatáž jednotka (HF), dvojice sportovně střižených modifikací Si, hybrid a varianta spalující stlačený zemní plyn. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Civic HF má být naladěna na 140 koní (103 kW) a vykázat v dálničním režimu průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. Nejhospodárnějším článkem řetězu Civic bude pochopitelně Hybrid kombinující čtyřválec 1,5 l i-VTEC a li-ionové akumulátory. Nabídne kombinovaný výkon 110 koní (81 kW) a kombinovanou spotřebu 5,2 l/100 km. Hybrid bude spolu s typem Civic HF opatřen aerodynamickými doplňky pro snížení odporu vzduchu a pomocnou soustavou Honda ECO. Provedení Civic Si se může pochlubit větším čtyřválcem 2,4 l i-VTEC s výkonem 200 koní (147 kW) a točivým momentem 230 Nm a bude kombinován výhradně s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou. Devátá generace Hondy Civic se začne v USA prodávat již na jaře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
 

Honda Jazz 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 112 576 km
Cena: 115 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 120 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 210 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 20 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků