Honda Civic: 9. generace představena

A je to zde: Honda v tichosti uvádí devátou generaci své řady Civic. Zatím jen pro USA, nové „UFO“ se ale chystá i k nám.

Na první pohled to tak nemusí vypadat, ale jde skutečně o zcela nově postavené auto, jež se svým předchůdcem nesdílí prakticky nic. Devátá generace ságy jménem Civic připravená pro modelový rok 2012 odstartuje v USA prodejem karosářských verzí sedan a kupé, které se v podobě prototypů americkému publiku představily již letos na autosalonu v Detroitu. V porovnání s těmito studiemi i 8. generací je třeba připustit, že došlo k jistému „obrušování hran“ dosud poněkud extravagantního designu, navíc se mi zdá jeho nové pojetí již jaksi „vyvařené“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Značná podobnost 8. a 9. generace se netýká pouze karoserie, ale také jejích útrob. Palubní deska s rozšířeným horním přístrojovým štítem působí v konfrontaci se stávající verzí Civicu bezmála identicky, konstruktéři se věnovali spíše cizelaci vzhledu a rozmístění ovládacích a kontrolních prvků. Modelovou paletu na americkém trhu budou zprvu tvořit verze s konvenčním zážehovým čtyřválcem 1,8 l i-VTEC, na snížení spotřeby upravená tatáž jednotka (HF), dvojice sportovně střižených modifikací Si, hybrid a varianta spalující stlačený zemní plyn. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Civic HF má být naladěna na 140 koní (103 kW) a vykázat v dálničním režimu průměrnou spotřebu 5,7 l/100 km. Nejhospodárnějším článkem řetězu Civic bude pochopitelně Hybrid kombinující čtyřválec 1,5 l i-VTEC a li-ionové akumulátory. Nabídne kombinovaný výkon 110 koní (81 kW) a kombinovanou spotřebu 5,2 l/100 km. Hybrid bude spolu s typem Civic HF opatřen aerodynamickými doplňky pro snížení odporu vzduchu a pomocnou soustavou Honda ECO. Provedení Civic Si se může pochlubit větším čtyřválcem 2,4 l i-VTEC s výkonem 200 koní (147 kW) a točivým momentem 230 Nm a bude kombinován výhradně s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou. Devátá generace Hondy Civic se začne v USA prodávat již na jaře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
 

Honda Civic 2.204
Rok výroby: 2007
Stav: 156 879 km
Cena: 129 000 Kč
Honda FR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 141 769 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2007
Stav: 199 287 km
Cena: 179 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 49 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků