Honda Civic 2009: jemně omlazené „UFO”

Současná generace Hondy Civic si díky svému vzhledu právem vysloužila nejednu přezdívku. Jak tento podivín vypadá po omlazení?

Jednou z dalších důležitých událostí, které se odehrály ve stánku Hondy na Pařížském autosalonu, bylo i představení faceliftované Hondy Civic a její ostřejší verze Type-S. Hned na úvod můžeme říci, že základní rysy zůstávají beze změny a drobné modifikace najdeme skutečně jen v detailech. Na druhé straně potěší nový přírůstek do nabídky agregátů a mírná „reorganizace” nabízených převodovek k jednotlivým pohonným jednotkám. Pojďme však pěkně po pořádku.

Snad největší změnou na standardní verzi je, kromě trochu hranatějšího nárazníku, upravená maska, kde kolem znaku automobilky přibyla dvojice výdechů. Ty ozvláštňují jinak celkem „plasticky“ vypadající „prosklení” prostoru okolo znaku automobilky, jenž se mnohokrát stalo terčem kritiky. Další změny nalezneme až na zadní části, kde byly dosti zásadně předělané zadní svítilny. Menší změny pak najdeme na zadním nárazníku. Uvnitř najdeme upravena sedadla a do výbavy přibylo několik nových potahů a dekoračních lišt. 

V podobném duchu se nesly i úpravy sportovnější verze s označením Type-S, kde najdeme dynamičtěji vypadající bodykit kompletně v barvě karoserie, mohutnější difuzor a rovněž jako u běžné verze, i zde je nový panel zadních světel.

Jak už jsme zmínili výše, nezůstalo jen u jemných kosmetických úprav, v nabídce pohonných jednotek najdeme upravený 1,4 litrový čtyřválec s výkonem 100 koní a maximálním točivým momentem 127 Nm při 4 800 ot./min. O mnoho víc práce si však vývojáři dali s převodovkami. Pro výše zmíněný agregát je za příplatek poprvé dostupná nová automatická převodovka, zatímco pro 1,8 litrový čtyřválec bude nyní dostupný i šestistupňový automat. K tomu všemu byla ještě upravena sekvenční převodovka i-Shift, která podle vyjádření má teď výrazně rychlejší reakce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Honda Civic a Civic Type S
Honda Civic 1.798
Rok výroby: 2014
Stav: 24 532 km
Cena: 300 000 Kč
Honda CR-V 2.199
Rok výroby: 2012
Stav: 164 437 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 1.396
Rok výroby: 2000
Stav: 199 486 km
Cena: 37 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků