Kapitoly článku:
- Civic jako legenda, první až sedmá generace
- Osvěžený vzhled, vnitřní a zavazadlový prostor
- Zpracování, plasty, odkládací plochy, sedadla
- Motor, odhlučnění, spotřeba, jízdní vlastnosti, řízení
- Hodnocení, kompletní technické údaje, výbava a ceník
- Všechny pořízené snímky (včetně nepublikovaných)
Japonská kvalita
Interiér se svezl na vlně moderny, palubní deska není z těch klasických, vyniká zaobleným tvarem a výraznou středovou konzolou ve tvaru kapky, jež velmi připomíná tu z Citroënu Xsara Picasso. Jako stavební materiál použil výrobce tvrdé plasty, měkčení neočekávejte ani na středové konzole, jež přichází do styku s kolenem. Já jsem si nepřítomnost měkčených materiálů skutečně „vychutnal“, neboť jsem kolenem neustále masíroval právě hranu konzoly.
Všechny prvky vypadají hodnotně --- Na zadních sedadlech prostor
rozhodně neschází
Pokud měříte méně než 185 cm, problém řešit nebudete, neboť například přítelkyně se kolenem konzoly téměř nedotýkala a když ano, tak v bezpečných místech. Tvrdé plasty samozřejmě nejsou příjemné na dotek, ale předpokládám, že osahávání desky nepatří k běžným činnostem většiny řidičů. Na menších nerovnostech plasty téměř nevrzaly, na kostkové dlažbě ovšem spustily falešnou písničku. Zpracování interiéru, slícování plastů i kvalitě a pevnosti použitých látek nemám co vytknout.
Palubní deska má zajímavý tvar, jako stavební materiál posloužily
tvrdé plasty
Vše na sebe dokonale navazuje, plasty nejsou otřepené a vypadají hodnotně (což se nedá říci o některých i slavnějších konkurentech). Napříč celou palubní deskou prochází úzký žlábek sloužící jako odkládací prostor. Na velké předměty sice nestačí, ale drobnosti jako mobilní telefon nebo brýle „udrží“ . Škoda jen, že jeho povrch nepokrývá gumový materiál, neboť předměty přebíhají v zatáčce zprava doleva (rozhodně ulehčíte nervům, když si gumovou podložku pořídíte).
Schránka na straně spolujezdce schová i větší předměty --- Úzký
žlábek na drobnosti stačí
Za počet odkládacích prostor se Civic rozhodně stydět nemusí, také v tomto směru překoná nejednoho konkurenta. Typické prostory zmíním pouze v rychlosti. Kapsy na dveřích schovají pouze půllitrovou láhev, schránka na straně spolujezdce spolkne i větší předměty.
Praktický...
O další láhev 0,5 l se postará středový tunel se svým vytvarovaným prostorem. Nejvtipnější (asi 20 cm hlubokou) přihrádku naleznete za popelníkem. Vtipné je to, že umožňuje odložení předmětů (a zavření víka, takže nevidíte obsah) a navíc i uchycení kelímků s nápojem. Stačí pouze vysunout speciálně tvarovanou vaničku. Drobnost, ale potěší. Rozmístění prvků na středové konzole ovlivňuje postavení řadicí páky a přítomnosti schránky uprostřed středové konzoly.
S lahví 0,5 l si kapsy na dveřích poradí --- Na kelímky s nápojem
nebylo zapomenuto
Rádio s CD přehrávačem se ovládá zcela normálně, na malinkém displeji osoby s horším zrakem mnoho neuvidí. Přednes rádia nezklamal ani nenadchl, zkrátka průměr. Na přístrojové desce naleznete analogové budíky a displej s náznakem palubního počítače. Ten sice ukazuje pouze základní údaje, ale zaplaťpánbůh za průměrnou spotřebu, teplotu, aktuální najeté kilometry a celkový počet najetých kilometrů. Bohužel se ovládá kolíčkem vystupujícím z přístrojové desky, což není zrovna praktické.
Volant se příjemně drží --- Klasické analogové budíky přispívají k
přehlednosti --- Pod rádiem se nachází praktická schránka
Sedadla Civiku jsou z těch, které hýčkají tělo, ale zároveň podrží i ostrých zatáčkách. Boční vedení nesvírá trup a nezpůsobuje nepříjemné pocity, přesto si nemusíte v každé zatáčce pomáhat. Délka sedáku dostačuje a poskytuje stehnům slušnou oporu. Příjemně mě překvapila míra aerodynamického hluku, ani ve vysokých rychlostech okolo 130 km/h není téměř slyšet proudění vzduchu, až v rychlostech nad 140 hm/h hlučnost vzrůstá.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E