Honda City, malý sedan pro východní Evropu

18 komentářů

Pepa Riha
23. září • 9:18

kdyby tak udelali combi to by byla bonba pro vychodoevropskej trh :)

mazut
22. září • 15:54

Bude to zřejmě opravdu otázka ceny. Když vezmu, že City bude o něco dražší než cena Jazzu u nás (základ 340 000)tak +- cena City v ČR bude začínat na 355.000 Kč což je konkurence pro fabku sedan nikoli pro "auta" typu logan. I co se týče designu (subjektivně) tak tahle honda je mnohem výš. Jinak ceně kolem 350 tis.Kč odpovídá i zhruba rozdíl v Asii a Evropě, jelikož v Asii se City prodává v základu v přepočtu za 315.000 Kč. Ale dle mého názoru by to rozhodně chtělo i něco lepšího než jen 1,2

patrik
24. září • 12:49

Když tak o tom přemýšlím, může na tvorbu cen u Hondy navíc působit schizofrenie: (a) srovnávání s Thalia/Logan a spol; (b) srovnávání s Toyotou, Nissanem a spol. Ono to asi příjde trochu líto tlačit cenu dolů směrem k (a), když pro soutěžení s (b) postačí jen mírné přiškrcení... V tom případě může opravdu hrát dost roli příchod nového Yarisu a Nissanu Note.

H fanda
22. září • 14:10

V posledním Czech Business weekly říká prezident Honda ČR Yokojama, že H nikdy nebude soupeřit s auty typu Dacia Logan a Hyundai Getz a nepůjde do cenové války. Její strategií je prodávat dobře vybavená špičková auta za vyšší ale odůvodněné ceny. Benchmarkem pro ni jsou Audi a BMW. V Evropě H buduje pověst "luxusní" značky.
Z toho plyne, že ani Honda City patrně nebude tuctovou levnou koupí.

patrik
24. září • 12:39

Já myslím, že tu laťku Thalia/Logan/Kalos/Lacetti/Rio/Getz/Accent atd. musí Honda tak jako tak nějak reflektovat, jinak nemá vůbec smysl to auto na postkomunistické trhy nasazovat. Taky si myslím, že právě tímhle modelem se Honda do cenové války zapojuje, takže jde jen o to, jak si svou účast v ní představuje. Jinak ale souhlasím s tím, že Honda je opravdu výběrová marka, ostatně si svou image pečlivě hlídá. Teď to bude vypadat, že si protiřečím, ale: jejich vyšší ceny mi zas až tolik nevadí, pokud setrvají na svém přístupu - prodat auto za cenu sice vyšší než u základních modelů konkurence, ale s opravdu dobrou výbavou (viz např. současný základní Civic 1.4, kde v ceně 445k dostanete i klimu, 4 airbagy, vyhřívaná zrcátka, metalízu, alu kola, rádio s CD + 4 repro...). Zkusmo jsem odpočítal prvky, které jsou obvykle za příplatek a vyšlo mi, že se tím cena Civicu sníží o 50-90 k. Čili, kdyby Honda u City buď (a) použila dosavadní přístup a přesvědčila o něm publikum, nebo (b) dala poněkud slabší výbavu na běžné úrovni konkurence a cenu tím snížila, měla by se do konkurenceschopné pozice dostat bez vážných kompromisů, škodících její imagi.
 

nexus6
22. září • 12:34

Inu, tak tohle je od Hondy opravdu dobry tah. Pokud udrzi cenu na rozumne urovni, mohl by to byt uspesny vuz. Mel jsem moznost si osahat a dukladne prohlednout onu Asijskou variantu a musim rici, ze s timhle se Thalia, Logan, nebo Fabia sedan vubec merit nemohou. Je to plnohodnotne auto, navic o kus vetsi a prostornejsi nez tyto zminovane. Jinak v Indonesii se prodava taktez pod jmenem City. Ta cena je opravdu otazkou, protoze na Indonezskem trhu se ceny pohybuji kolem 380 000 Kc a to je celkem dost. Jenze v Indonesii plati naprosto brutalni cla na auta, ktera tam nejsou primo vyrabena a Honda je tam vseobecne docela draha.

Mark
22. září • 10:33

Tak som zvedavy nakolko stlaci dole cenu vyroba v Turecku. Ak pojde nizsie ako Jazz, tak ten sa prestane predavat. Pokail ide o parametre motora tie sedia pre 1,4 dsi. 1,2 dsi mam v Jazze ja a ma 57 kW a 110 Nm.

POL
22. září • 10:21

No tak to jsem mile prekvapen, fakt peknej kousek uvazoval jsem o Civic sedanu, ale uz mam jiny... tak doufam ze ta cena bude "rozumna" a bude se to tu hodne prodavat a bude na ceskych silnicich vic Aut :D
jo jsem asi snilek...

michal
22. září • 9:30

v asii uz tohle auto nejaky patek jezdi, a ten yaris sedan zminovany v teto diskusi taky.
Obe auta jsou ale dost nehezke,ale kupce si to urcite za dobrou cenu najde

Marek71
22. září • 15:27

No ale o 100% krajšie ako Logan, Thalia a Fabia sedan. Lenže u zákazníkov, ktorým je to určené, zvíťazí aj tak cena, takže na uliciach budeme stretávať stále viac tých hnusných Loganov a spol.

drak
29. září • 15:33

môže byť, že táto obluda je pre niekoho krajšia ako Logan (tam sa mi len trocha nepáči maska) , zas bude na trhu jeden z mnohých nenápaditých japoncov typu Suzuki Liana a podobne.

StandaHonda
22. září • 8:56

Himl, teď jsem si všiml, že je prakticky stejně velký jak Civic sedan a má ještě větší kufr. Jestli ona to nebude konkurence pro Oktáfku .

Skyline
22. září • 8:42

Doufam, ze bude k dispozici nejen 1.2, ale taky 1.5 (nejlip VTEC 81 kW). Precejen jde o temer rodinne auto a kdyz do nej hodim 4 lidi a zaplnim 500 l kufr, bude to chtit trochu vic kroutaku (i kdyz pokud jsou majitele HTP zvykli na svych 40, pripadne 47 kW a na vsech diskusich jim to staci, bude jim tohle pripadat jak raketa. Kdo chce videt vic fotek, at se mrkne sem:
http://www.hondaclub.cz/default.asp?what=a&a_id=805&s_id=9
nebo na Honda City mini-site pro thajsky trh (staci klikat na vlevo poletujici napisy, stranka je v anglictine):
http://www.hondacity4u.com/en/index.html

patrik
22. září • 0:54

O vlivu korejských značek a příkladu Thalie/Loganu se tu ještě možná budeme bavit. V každém případě mi to připadá od Hondy velmi slušně vymyšlené: nabídne auto postkomunistickým trhům trpícím doposud slabou kupní sílou a ochrání si zároveň prostor pro cenotvorbu nového Civicu. Má-li mít Aria/City u nás smysl, bude pro ni cenovým benchmarkem právě ta korejsko- francouzsko-rumunská parta. Design je spolehlivá konfekce a o kvalitu si strachy nedělám, bude to taková nezničitelná Corolla za lidovku (copak tomu asi řeknou u Toyoty). Pokud by člověk chtěl být škodolibý, porovná pro začátek výkon/točící moment téhle 1.2 se stejným objemem o Renaultu, Škodovky...

Anndy
22. září • 16:21

No vykon je ovela vyssi, ale krutiaci moment ani nie (119Nm vs. 112Nm).
Ale suhlas. uvidi sa podla ceny.

Petr
22. září • 6:51

Třeba Toyota představí jako konkurenci Yaris Sedan
Jinak souhlas že cena rozhodne, pokud bude City kopírovat cenově Hondu Jazz (340tis. základ, 380tis. Cool = City LS), tak nemá šanci

StandaHonda
22. září • 8:51

Taky si myslím, že tenhle segment je naprosto mrtvý, a rumunskofrancouzká auta se prodávají jenom kvůli ceně ( teď to pochopila i Škoda s fabií sedan ). I když za Hondu jsou lidi ochotný si něco připlatit, pochybuju že za 340tk to bude prodejný. Je to škoda, raději bych na silnicích potkával City než "dizajnové skvosty" Thalii a Dacii .

SS
22. února • 18:46

Blbečku, asi nevíš co je to HONDA to není žádný HUNDAY. Technologie je minimálně o jednu třídu napřed. Rozhodně je o třídu lepší než cenově stejná FABIE. Co se týče užitkového prostoru je na tom ještě líp. Ostatně FABIE se teprve vyvrbí. Některé "experimenty" (např. hliníkové brzdové válečky), se teprve projeví, protože je to relativně mladé auto. Ovšem cena náhradních dílů už bude světová na rozdíl od kvality.   

Doporučujeme

Články odjinud