Honda City 1,4: povedená hra na city (velký test)

Honda City 1,4: povedená hra na city (velký test)

Kapitoly článku:


Zhodnocení

Honda City během testu ukázala, že přestože se nejedná o novinku jako takovou, přináší do segmentu malých a relativně levných sedanů opravdu silnou zbraň, na kterou bude konkurence odpovídat jen těžko. Honda City je na svou třídu komplexně výborné auto, bez výrazné slabiny. Pokud se slabší místo objevilo, týká se spíše detailů, než velkých nedostatků. Honda City nabízí kombinací komfortního svezení a přitom nepohrdne i ostřejší jízdou. Přes jistý nedostatek v nabídce motorů, nevidím tento fakt jako kardinální chybu. Obsahově a tedy i pojištěním konkuruje konkurenčním motorům o objemech do 1 350 ccm (tedy ony známé 1,2 motory), výkonem konkuruje o něco větším šestnáctiventilovým čtrnáctistovkám a spotřebou konkuruje malým naftovým motorům. Po týdnu ježdění s tímto motorem jsem přesvědčen, že mu právoplatně patří místo mezi nejlepšími malými čtyřválci na trhu.

Motorem ovšem City nekončí a nabízí toho daleko více. Přes mírně vyšší cenu, něž za kolik lze koupit konkurenci přináší mnohé navíc. První výhodou je, že je to prostě sedan tak jak má být. Kufr není násilně "přišroubován" a působí tak ve svém segmentu jako nejdospělejší auto. Leč, vzhled je věcí osobních sympatií a nemusí se pozdávat každému.

Jednou z nejsilnějších zbraní je pak zavazadelník. Zde, i přes základní objem, který jen mírně zaostává za některou konkurencí, nabízí po sklopení opěradel opravdu velký prostor a díky systému zvedání sedáků nemá mezi sedany v praktičnosti a variabilitě konkurenci. Tradiční je i dobré zpracování a kvalita všech funkčních prvků. Řazení je klasicky výborné, bez náznaku slabin, brzdy nejsou nijak zákeřné a jedovaté, přitom se umí do kotoučů zakousnout pěkně silně a řízení, byť se jedná o malý rodinný sedan, se umí bavit s podvozkem a koly velmi zpříma a netrpí na komfortnější přeposilování.

Během týdne jsem u City nenarazil na nic, co by stálo za zmínku o negativu a případné záporné body v "plusech a mínusech" jsou pochopitelně do zančné míry subjektivní. Pokud tedy zvažujete v brzké době, že si pořídíte malý a kompaktní sedan, určitě nezapomeňte na Hondu City, protože nemá-li být králem svého segmentu ona, pak už asi nikdo.

Plusy

  • špičkový motor
  • výborná spotřeba
  • velký a variabilní zavazadelník
  • design klasického sedanu
  • jisté i komfortní jízdní vlastnosti
  • ovladatelnost

Mínusy

  • na pohled laciné materiály palubní desky
  • málo místa pro levou nohu řidiče
  • malá možnost posunu předních sedadel
  • minimální příplatková výbava
  • "vzhleduškodící" malá kola

Základní výbava Cool:  ABS+EBD, přední airbag řidiče a spolujezdce, předpínače bezpečnostních pásů, kotoučové brzdy vpředu a vzadu, vyhřívaná zpětná zrcátka, posilovač řízení, centrální zamykání na DO, imobilizér, el. ovládání oken, el. ovládání a vyhřívání vnějších zrcátek, výškově stavitelné sedadlo řidiče, výškově stavitelný volant, držák nápojů vpředu a vzadu, digitální hodiny, sklopné opěradla zadních sedadel, dělená zadní sedadla v poměru 3:2, tři výškově stavitelné opěrky hlavy vzadu, tří-bodové bezpečnostní pásy na všech sedadlech, ISOFIX, zrcátka ve slunečních clonách, osvětlení zavazadelníku, manuální klimatizace, pylový filtr, chromované vnitřní kliky dveří, nárazníky, zrcátka a kliky dveří v barvě vozu, boční orchanné lišty, autorádio s CD a 4 repro, střešní anténa vpředu

Cena v základní výbavě: 379 900 Kč
Cena v testované verzi: 379 900 Kč

Technické parametry

Motor

  • Objem: 1 339cm3
  • Největší výkon: 61 kW (183 koní) při 5700 ot./min
  • Největší točivý moment: 119 Nm při 2800 ot./min
  • Palivo: Natural 95

Provozní vlastnosti

  • Max. rychlost: 175 km/h
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 13,7 s
  • Spotřeba paliva (l/100 km): 7,1/4,8/5,6 
  • Objem palivové nádrže: 42 l

Podvozek

  • Zavěšení předních kol: náprava typu McPherson
  • Zavěšení zadních kol: tuhá náprava se zkrutnou tyčí
  • Rozměr kol: 5,5Jx14
  • Rozměr pneumatik: 175/65 R14

Hmotnosti

  • Pohotovostní hmotnost: 1 117 kg
  • Užitečná hmotnost: 393 kg

Vnější rozměry

  • Délka: 4395 mm
  • Šířka: 1690 mm
  • Výška: 1485 mm
  • Rozvor náprav: 2455 mm

Vnitřní rozměr

  • Základní objem zavazadlového prostoru: 500 l
  • Objem zavazadlového prostoru po sklopení opěradel: 1323 l

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud