Honda CB600F Hornet: vcelku přítulný sršeň (velký test)

Honda CB600F Hornet: vcelku přítulný sršeň (velký test)

Kapitoly článku:


Jízdní dojmy z města, dálnice a okruhu

Obratnost a kompaktní koncepci Hornetu jsem velmi ocenil ve městě, kde jsem se v pohodě protáhl každou kolonou až ke světlům křižovatky. Díky slušnému rejdu není problém protáhnout se mezi stojícími vozy ani v nízkých rychlostech.

Na okreskách a v serpentinách je Hornet jak ryba ve vodě. Rád si nechá vytočit motor, přiženete se k zatáčce, zaklapnete plyn, podřadíte o jeden-dva stupně, složíte stroj na hrotu a poté vystřelíte k další zatáčce.

Na dálnici pro Hornet není problém polykat kilometry, absolvoval jsem trasu Praha-Brno po D1 včetně cesty zpět. Model CB600F točí na 6. rychlostní stupeň při cestovní rychlosti 130 km/h pouhých 6 100 ot, na trojku 10 500 ot. Na slušnou akceleraci stačí podřadit na pětku, ale podle otáček vidíte, že šlo podřadit až o tři stupně a odletět za nejbližší horizont. Rychlost, která se dala udržet při cestování po delší dobu, se pohybovala od 130 do 140 km/h. Jezdcům, kteří o Hornetu uvažují a mají v krvi alespoň trochu cestování, vřele doporučuji příplatkový štítek.

Na šestkovém Hornetu jsem jezdil i na Masarykově okruhu. Po dvou pomalejších kolech, které jsem věnoval zahřátí motoru a pneumatik, se dal agregát krásně vytáčet až do červeného pole. Sršeň se dral kupředu a na cílové rovince nebyl problém jej roztáhnout přes 180 km/h. V zatáčkách dobře držel stopu, nová 41mm silná přední vidlice plnila svoji práci na výbornou. S přehledem se Hornet dal složit k červenobílým obrubníkům, škrtnutí stupačky nebo plastového chrániče kolene bylo na denním pořádku.

Zadní tlumič má sedmistupňové nastavení předpětí pružiny a dle mého názoru působí solidním dojemem. Při přejetí větších hrbolů sice zadek kopal do sedla, ale stroj to nijak nerozhodilo. Trubkový páteřový rám neprojevil ani při jízdě ve dvou jakékoliv náznaky kroucení, což jen přispívá ke stabilitě a pocitu jistoty s plně naloženým strojem.

 

Brzdy, spotřeba a jízda ve dvou

Třmeny brzd Hornetu, v podobě plovoucích dvoupístků, nemohou nabídnout tolik síly jako nové radiální brzdové systémy, ale svoji práci zvládají na výbornou. Dostatek síly i příjemné dávkování bohatě stačí, abyste bleskurychle zastavili stroj jen s dvěma prsty na páčce. Při ostřejší manipulaci se stroj efektně postavil na přední kolo, jak vzpurný hřebec.

Při kombinované jízdě (okresky + město) jsem během testu naměřil spotřebu 6,4 litrů naturalu 95 na 100 km, při cestě po dálnici Hornet spolkl 7,6 l. Spotřeba pohonných hmot během celého testu (850 km) byla 6,9 l. Dojezd na nádrž o objemu 15 l byl někde mezi 200-230 km.

Sedlo spolujezdce je tvrdší a poněkud ploché. Při svižnější jízdě spolupasažér popojíždí ve směru setrvačné síly. Nemohl jsem také nalézt vhodné držení se madla i přes to, že je dostatečně velké. Je to ale otázka zvyku a způsobu jízdy.


Jízda ve dvojici je pro spolujezdce snesitelná i na delších trasách, záleží ovšem na stylu jízdy.

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud