Honda Brio: nový prcek pro východ

Honda již na počátku ledna letošního roku Honda vystavila na veletrhu Auto Expo 2010 v indickém metropoli koncepční studii své kompaktní novinky s prostým označením New Small Concept. Již dnes, tedy v první prosincový den malá Honda zazáří také na sedmadvacátém International Motor Expo v Thajsku. Na stánku Hondy však již neuvidíme pouhou studii, ale předprodukční provedení minivozu Honda Brio.

Ten by měl v dohledné době začít zaplavovat silnice rozvojových zemí, například v Thajsku a Indii se jeho nástup do prodejů čeká již během poloviny příštího roku. K tomu, aby se mu v očích místních řidičů podařilo nabídnout bezpečnější a komfortnější variantu cestování na mopedech, budou k nejdůležitějším a nejsledovanějším parametrům patřit vnější rozměry nového vozu. Pětidveřová Honda Brio, jež se již nemá dočkat žádných výraznějších modifikací, se vyznačuje délkou jen 3 610 mm, široká bude 1 680 mm a vysoká 1 475 mm.

Přesto si předprodukční verze modelu Brio zachovala řadu rysů původní studie, na první pohled si ale všimneme především jiného tvarování přídě s maskou chladiče. Podle mého názoru však tato modifikace zavání tím, že byla šita poněkud horkou jehlou. Na jednu stranu lépe odpovídá pojetí používanému u ostatních soudobých sériových vozů značky Honda, ale s celkovým pojetím přední části karoserie modelu Brio příliš nekoresponduje. Interiér je naproti tomu laděn překvapivě komfortně a působí hodnotným dojmem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Brio se má stát skutečně masově vyráběným vozem, jenž by měl na trzích rozvojových zemí patřit k vůbec nejlevnějším dvoustopým vozidlům. Proto možná poněkud překvapí, že právě pro Indii a Thajsko jsou připraveny poněkud specifické modely řady Brio, jež mají lépe odpovídat „potřebám místních zákazníků“. K modifikacím patří modernější pohonná jednotka se spotřebou pod 5 l/100 km a podle japonského výrobce má toto provedení představovat „kvalitní kompromis mezi jízdními výkony a cenou“. Sám Takanobu Ito, prezident Honda Motor, připouští, že při stavbě nové řady malých vozidle pro Asii budou u Hondy využívat především svých bohatých zkušeností z výroby motocyklů.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Brio
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 205 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2010
Stav: 176 486 km
Cena: 204 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek