Honda Brio: nový prcek pro východ

Honda již na počátku ledna letošního roku Honda vystavila na veletrhu Auto Expo 2010 v indickém metropoli koncepční studii své kompaktní novinky s prostým označením New Small Concept. Již dnes, tedy v první prosincový den malá Honda zazáří také na sedmadvacátém International Motor Expo v Thajsku. Na stánku Hondy však již neuvidíme pouhou studii, ale předprodukční provedení minivozu Honda Brio.

Ten by měl v dohledné době začít zaplavovat silnice rozvojových zemí, například v Thajsku a Indii se jeho nástup do prodejů čeká již během poloviny příštího roku. K tomu, aby se mu v očích místních řidičů podařilo nabídnout bezpečnější a komfortnější variantu cestování na mopedech, budou k nejdůležitějším a nejsledovanějším parametrům patřit vnější rozměry nového vozu. Pětidveřová Honda Brio, jež se již nemá dočkat žádných výraznějších modifikací, se vyznačuje délkou jen 3 610 mm, široká bude 1 680 mm a vysoká 1 475 mm.

Přesto si předprodukční verze modelu Brio zachovala řadu rysů původní studie, na první pohled si ale všimneme především jiného tvarování přídě s maskou chladiče. Podle mého názoru však tato modifikace zavání tím, že byla šita poněkud horkou jehlou. Na jednu stranu lépe odpovídá pojetí používanému u ostatních soudobých sériových vozů značky Honda, ale s celkovým pojetím přední části karoserie modelu Brio příliš nekoresponduje. Interiér je naproti tomu laděn překvapivě komfortně a působí hodnotným dojmem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Brio se má stát skutečně masově vyráběným vozem, jenž by měl na trzích rozvojových zemí patřit k vůbec nejlevnějším dvoustopým vozidlům. Proto možná poněkud překvapí, že právě pro Indii a Thajsko jsou připraveny poněkud specifické modely řady Brio, jež mají lépe odpovídat „potřebám místních zákazníků“. K modifikacím patří modernější pohonná jednotka se spotřebou pod 5 l/100 km a podle japonského výrobce má toto provedení představovat „kvalitní kompromis mezi jízdními výkony a cenou“. Sám Takanobu Ito, prezident Honda Motor, připouští, že při stavbě nové řady malých vozidle pro Asii budou u Hondy využívat především svých bohatých zkušeností z výroby motocyklů.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Brio
Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků