Honda Accord: s korunkou na čele (kompaktní test)

Honda Accord: s korunkou na čele (kompaktní test)

Kapitoly článku:


S motorem je spojena pětistupňová přímo řazená převodovka. Honosí se typickou vlastností pro všechny hondy – je dobře odstupňovaná a krásně, lehce, hladce a přesně řadí. Řadicí páka – na rozdíl od menšího Civicu – zůstala na podlaze a ponechala si všechny příznivé vlastnosti odjakživa pro hondy typické. Pětistupňovou převodovku spočítali dobře, přičemž už čtyřka je do rychla – tedy vše pro úsporu paliva i na úkor dynamiky. To jsou detaily, které pravověrní příznivci Hondy jen těžce nesou. Ovšem trend doby je už takový a musela se přizpůsobit i dříve ryze sportovní Honda.

Interiér dražšího auta

Jak se stalo u japonských vozidel už dávno obyčejem, vnitřní výbava je na vysoké úrovni už ve standardu. To se týká jak prvků pasivní bezpečnosti, tak také například dvouzónové elektronicky řízené klimatizace a dalších drobností. Samozřejmá je proto kompletní soustava airbagů, klimatizace s odděleným ovládáním pro levou a pravou stranu také není v této třídě vozů obvyklá. Ba dokonce ji postrádají i mnohem dražší auta. Řada detailů je vyřešena velmi šikovně, jak už to dnes bývá obvyklé. O tom vypovídají četné skříňky a odkládací prostory. Nevyužitý nezůstal ani kousek interiéru.

 
Interiér v luxusním provedení s kůží --- Na dnešní dobu jsou přední sedačky nezvykle
nízké, ale o to příjemnější.  Řidič tak zaujímá velmi pohodlnou pozici

Příjemně tvrdá sedadla nepostrádají dvoupolohovou bederní opěrku. Velký, téměř 460 litrový kufr limituje jako u všech sedanů vstupní otvor. Pod ním je místo jen na bohužel nouzovou rezervu, takže už při nákupu přijde nový majitel o jedno kompletní obuté kolo. Náhradní kolo na dojetí se stává bohužel stále častější úlitbou velkému užitkovému prostoru, ale takový trend rozhodně vítat nelze. Velmi hezky a přehledně je v polystyrenovém tvarovaném lůžku uložené nářadí.

    
Zadní sedadla se dají sklopit a prostor pro zavazadla se dostane až do kabiny ---
Prostřední kolečko řídí rádio, dvě postranní klimatizaci s odděleným stranovým
ovládáním.  Displej mají obě zařízení společný

Zavazadlový prostor se dá v případě potřeby zvětšit na úkor zadních sedadel, sklápění celého opěradla není v sedanech příliš obvyklé, své místo nachází hlavně v karoseriích typu hatchback. O to je příjemnější.

 
Záď vozu působí velmi mohutně --- Velká zavazadla se malým vstupním otvorem
do jinak velikého kufru nakládají obtížně

Honda Accord sedan 2.0 se dodává jen v jediném provedení Comfort, dvě verze odlišuje jen přímo řazená nebo samočinná převodovka. Za automat je příplatek 30 tisíc, takže automobil s manuální převodovkou jakým jsme jezdili, je nejlevnější verze Accordu. Příplatkové možnosti vlastně vzhledem k bohaté základní výbavě neexistují, takže v tomto případě se základní cena 749 000 Kč korun rovná i ceně konečné. Ostatně kompletní výbavy všech verzí najdete v další kapitole článku.

Parametry

  • Honda Accord sedan 2.0 Comfort
  • Rozměry: 4665 x 1760 x 1445 mm
  • Rozvor: 2680 mm
  • Hmotnost: 1394 kg
  • Zavazadlový prostor: 459 l
  • Motor: 1998 ccm
  • Max. výkon: 114 kW/6000 ot.
  • Max. točivý moment: 190 Nm/4500 ot
  • Zrychlení na 100 km/h: 9,1 s
  • Největší rychlost: 217 km/h
  • Spotřeba: 10,3/6,2/7,7 l/100 km
  • Objem palivové nádrže: 65 l
  • Cena: 749 000 Kč

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud