Honda Accord příští rok v Evropě skončí bez nástupce

14 komentářů

John
25. října • 23:43

Prakticnost o nicom. Na co si budem to auto kupovat, ze to ma co? Prevodovka zastarala, dizajn uz davno vyblednuty. Co si budeme klamat oproti konkurencii je to fakt bida zvolene cislo mi neodpovida......

Patrik
25. října • 19:43

Velika skoda, mel jsem dva accordy (2003 a 2008) a byl jsem velice spokojen. Maximalne mi vyhovoval design, podvozek, motory, spotreba i kvalita - nikdy jsem nemel zavadu a resil jsem jen oleje a brzdy neustale dokola, az neskutecne kdyz se nad tim takto zpetne zamyslim. Nyni po 4letem provozu BMW X3 se pomalu chystam k Honde vratit a je skoda ze to uz accord nebude. Jedina schudna varianta je CRV a tak pockam az dorazi ten novy model v pristim roce - no uvidime. Osobne si ale myslim, ze to honda bez accordu dlouho nevydrzi a ze jej behem par let zase zacne nabizet. Honda bez accordu - to preci nejde.

dave_007
23. října • 22:27

Jiste, Accord ma sve mouchy: Na zadnich sedadlech neni prilis mista, maly kufr, relativne vysoke ceny atd. Je snad nepraktickym autem, ale rozhodne ne spatnym.
Snad se po case do segmentu Honda vrati, tak jako Opel.
Zda se mi, ze posledni dobou nejak Japonci prestavaji tempu inovaci evropskych automobilek stacit. A pritom pred 20-ti lety to byli prave oni, kdo inovoval nejrychleji.

Grey
24. října • 11:01

Nikto netvrdi, ze je spatnym, ale tie negativa, ktore si spomenul, su v tejto triede zasadne. Alebo si snad niekto (cielova skupina) kupi skoro 5m auto a akceptuje, ze nastupit na zadne sedadla znamena absolvovat akrobaticky test do Berouska (staci mat vacsiu nohu/chodidlo, davat na zadne sedadla autosedacku,...) a kufor je na urovni o triedu mensieho civica HB? Pridaj k tomu vyssiu cenu a mozes zacat s pohrebnou hostinou (pokial neplanujes rocne predaje na urovni specialov)...

dave_007
24. října • 13:08

Je to tak, jak pises. Takove zalezitosti jsou skutecne pro vetsinu potencialnich kupcu neprijatelne. Osobne si myslim, ze Accord (i v kombiku) je vhodny jen pro mlade rodiny s uplne malymi detmi, nebo jeste lepe bez deti. Ovsem na tuhle skupinu lidi je zrejme drazsi, nez by odpovidalo jejim financnim moznostem.
Je pro mne naprosto nepochopitelne, ze si Honda da tolik prace s technikou jako takovou, ale naprosto podceni 'ladeni' auta na potreby zakazniku. Cela vec je jeste mene pochopitelna, kdyz si clovek uvedomi, ze Honda prakticka auta umi, viz soucasny Civic kombi, nebo Jazz.
Takze neni az tak velika skoda, ze soucasny Accord konci. Skoda je, ze bude, alespon prozatim, bez nastupce.

Grey
24. října • 15:22

No, pre mna to skoda je. Accorda som chcel (i napriek vyssej cene), ale vzhladom na priestorovu neprakticnost som bol nuteny vyberat inde. Ostatna produkcia ma pre mna ine negativa (okrem par znaciek, je vsetko nuda ala VW koncern, len na ine sposoby; z aut s aspon malym nadychom zabavy je absolutne minimum - Mazda a Ford - a maju ine negativa, ktore nie som ochotny akceptovat)Takze zostava nizsia stredna trieda, teda (pre mna) primarne Civic. Tam by som sa z hladiska prakticnosti mozno spokojil, ale negativa nizsich tried zostavaju: mensia nadrz (mensi dojazd), slabsi vyber motorov, slabsia doplnkova vybava, horsi komfort,...Takze si zase nevyberiem.Ked k tomu pridam negativny vyhlad do buducna (zameranie automobiliek na SUV/MPV/crossover a povinne featury do auta, ktore nechcem), tak to vidim tak, ze si necham sucasne nudne auto zo totalneho zjazdenia a prip kupim nieco neprakticke na zabavu.

dave_007
24. října • 17:52

Vnimam to uplne stejne. "Konzern" jako takovy mi de facto nevadi. Jen mam pocit, ze automobilovy trh by mel zustat i nadale diverzifikovany alespon tak, jak je dnes. Hegemonie VW nam - zakaznikum - nijak neprospeje. V poslednich letech jsme svedky upadku a zaniku tradicnich znacek, ktere sice mozna nerozumi potrebam zakazniku jako VW, ale rozhodne nedelaly technicky spatna auta - viz treba Alfa Romeo. Svobodne uvazujici jedinec tak mel jistou moznost volby.
Hrozim se toho, az VW ziska nad trhem nadvladu. Co se pak bude dit, jasne ukazuje situace na trhu desktopovych CPU, kde Intel ma naprosto zdrcujici podil. Nikdo mu neni schopen konkurovat. Rychlost evoluce desktopovych CPU dramaticky klesla a pokles cen se temer zastavil.
Pral bych si, aby se Honda do tohoto segmentu vratila s konkurenceschopnym praktickym autem vyvazenych parametru. Uz jen proto, abychom nebyli odkazani jen na dorbodini VW a Toyoty.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
pppqqq
26. října • 9:47

Já tomu nerozumím. Jistě, Evropa je pro Hondu dlouhodobě tragická, ale Honda je globální značka a prodeje, zvláště modelů, o kterých je zde řeč, jsou přece excelentní. Tvrdit, že Honda nevyrábí nic konkurenceschopného, je absurdní. Accordu Honda prodá více kusů než VW svého Passatu, odstup Civicu na Golf od VW je v prodejích minimální a CR-V je samozřejmě kapitola sama pro sebe. Nelze zapomenout i na úspěch modelu Fit/Jazz. Pod stejnou značkou Honda samozřejmě na různých trzích prodává trochu něco jiného, ale to na věci samé moc nemění.

dave_007
28. října • 16:45

Zrejme mate pravdu. Lec prodejnost Accordu napr. v USA je evropskym prodejcum Hondy k nicemu. Verim, ze z toho maji radost, ale najem tim nezaplati.

Mulder
23. října • 17:22

Napíšu sem svůj názor, co jsem psal kamarádům na chatu, neříkám že je to jediný důvod malých úspěchů Hondy, ale taky jeden další pohled na věc:"Prodeje evropské specifikace modelu Accord neustále klesají ... atd" - ono se konečně v celé své totální nahotě ukazuje, že když nemáte "prestižní modely" - ať už sportovní nebo luxusní - které "táhnou", tak pak holt prodáváte jenom lacinou "spotřebku" ... Hondě trvalo zničení svých prodejních řad nějakých 15 let - cca od roku 2000 ...

2mato
23. října • 19:42

Honda odpisala civic svojim dizajnom a zmenou vo filozofii celeho vozu a accord ma spatne kombiky opat chyba dizajnu, nemaju velky kufor tie kobi az na posledny civic kombi ktory je tiez velmi dizajnovo diskutabilny... accord sedan to uz nezachrani to v EU nie je moc oblubeny typ a ked tak to zozerie koncerntakze bravo honda tak ako nissan s primerou a almerou dopadol tak aj hodna pochovava pomaly ale isto... celkovo ani s civikom to nevidim do buducna ruzovo pokial sa nespamataju

Jozef Kostelansky
22. října • 20:40

U Hondy vidím príčinu poklesu predajov v dizajne palubky - a nielen v Accorde.

Smx
23. října • 9:16

Ale prd.. V Evropě, potažmo v ČR, nikdy moc nefungovala politika pevně daných výbav, to bude ten hlavní důvod..Jinak, vzdejme čest její památce.. Narozdíl od takových 80% koncernových paštik, tohle bylo parádní auto.. B-]

Grey
23. října • 9:46

Politika pevnych vybav nie je jedina pricina. Ostatni japonci maju rovnaku politiku a predavaju (jasne, nie ako koncern, ale daleko viac ako Honda)
Dovod nizkych predajov je tragicka prakticnost v ramci triedy (zadne sedadla, kufor) v kombinacii s cenou. (Preco by som si mal kupit o polovicu menej prakticke auto ako civic za cenu o 50% vyssiu?) Sportove zameranie (podvozok, prevodovka) to uz potom nezachrani. Ked sa k tomu prida tragedia v moznosti kombinacie motora/vybavy (osobne povazujem kombinacie prvkov vybavy daleko horsie ako napr. u toyoty/mazdy, ale tu asi plati dle chuti kazdeho soudruha), tak vysledok predajnosti neprekvapi.
Za uvedenu cenu s podobnou prakticnostou si mozem kupit nejaky HH alebo coupe...

Doporučujeme

Články odjinud