Honda Accord plug-in hybrid se obejde bez převodovky

Nové provedení amerického Accordu v hybridní verzi poprvé postrádá převodovku.

Převodovka je v podstatě rudimentem, táhnoucím se s vývojem automobilu od jeho počátků v hloubi 19. století po současnost, který eliminuje potíže s omezeným spektrem využitelných otáček motorů. Alternativou klasické, manuálně řazené převodové skříni je dnes celá škála moderních ústrojí od klasických automatických převodovek s kapalinovým měničem přes dvouspojkové skříně a variátory CVT až po pokusy na způsob CRS.

Testy | Zajímavosti | Design | Kombi | Premiéry | Honda

Test: Honda Accord Tourer 2,2 i-DTEC - na sportovní notu

Ve všech případech jde ale jen o jakési „nutné zlo“, jež svojí povahou ovlivňuje užitné vlastnosti automobilu a je zdrojem větších či menších energetických ztrát. Americké provedení modelu Honda Accord Hybrid se ve své nové generaci bez převodovky obejde. Jeho pohonné ústrojí nese hrdé označení Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) a sestává ze zážehového motoru, páru elektromotorů a sady elektronicky řízených spojek.

Zajímavosti | Technika | Příslušenství | Byznys | Ostatní značky

ZF: devět stupňů je pro „automaty“ limitem

Jádrem systému je zážehový, atmosféricky plněný čtyřválec s objemem 2,0 l, rozvody i-VTEC, výkonem 141 koní (104 kW) a točivým momentem 165 Nm pracující (jak je u mnoha hybridů současnosti zvykem) v Atkinsonově cyklu (obdoba přeplňovaného „milleru“ třeba v někdejších Mazdách Xedos 9 se sacími ventily pootevřenými i v první fázi kompresního zdvihu pístu).

Technika | Audi | BMW

Dvouspojková převodovka: geniální řešení

Jeden elektromotor je určen k pohonu kol, druhý je pak pevně spojen s motorem a slouží především jako generátor. Ve většině provozních podmínek tak motor s vnitřním spalováním slouží k produkci elektrické energie pro hnací elektromotor bez přímé vazby s koly. Teprve při ustálených podmínkách ve vyšších rychlostech spojí spalovací motor s hnacími koly vícelamelová mokrá spojka. Elektronika hlídá, že se motor s koly spojí jen v oblasti jeho „ideálních“ provozních podmínek, převod nelze měnit, je pouze jeden.

Technika

Převodovky CVT: nekonečně převodů

Hnací elektromotor využívá také energie z li-ionových akumulátorů 1,3 kWh umístěných pod zadními sedadly. Výše popsané provedení modelu Honda Accord Hybrid se začne v USA prodávat již v průběhu tohoto měsíce, ceny mají začínat těsně pod hranicí 30 000 dolarů.

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 100 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků