Honda Accord 2,4: stále skvělá (test)

Hledáte všestranný vůz pro dlouhé cesty, rodinu, sportovní vyžití, které dokáže být agresivní a elegantní zároveň? Zkuste to u Hondy.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Exteriér. Interiér, Zavazadelník
  2. Motor, Dynamika, Spotřeba, Adaptivní Tempomat
  3. Jízda s Accordem
  4. Zhodnocení, Plusy a Mínusy, Cena, Technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)

Honda Accord patří mezi stálice evropských silnic a ne jinak je tomu i u nás. Kvalita, dobré výkony a sportovně laděné vlastnosti jsou typickými vlastnostmi tohoto sedanu střední třídy.

V letošním roce přichystala Honda pro zákazníky malé oživení tohoto modelu. Drobné změny vzhledu, drobné doplnění výbavy a mírná inovace motorů. Klasický facelift tak naznačil, že život sedmé generace Accordu se přehoupl do druhé poloviny.

Otázkou ovšem je, zda Accord má stále co nabídnout proti konkurenci, která v nedávné době přišla se zcela novými generacemi svých modelů, které opět posunuly laťku o trochu výše.

Mírně nový vzhled 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

I přesto, že Accord sedmé generace brázdí silnice delší dobu, svými rozměry za konkurencí nijak nezaostává. Na délku měří 4 665 mm, na šířku 1 760 mm a na výšku 1 445 mm. Rozvor s délkou 2 680 mm stále nabídne dostatek prostoru pro posádku.

Ale nyní již ke změnám. V přední části vozu se změnilo asi nejvíce. Nový je design předních světlometů a také předního nárazníku. Také celkové tvarování přední masky doznalo drobných změn a přední kapota má nyní také jiné tvary.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek'

Vše je ovšem na úrovní velmi drobných změn a pokud Accord neznáte opravdu důvěrně, ani si jich nevšimnete. Přesto znalci tyto změny neuniknou a na mne působí velmi pozitivně. Chromované zebrovaní mřížky chladiče navazuje na linie světlometů a vniká tak dojem trochu tajemného úsměvu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Velmi podobné změny se odehrály i na opačném konci vozu, kde platí ještě více, že kdo Accord skutečně nezná, ničeho si nevšimne. Nový zadní nárazní a nové zadní světlomety se totiž postaraly o velmi decentní oživení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Honda Accord si ovšem zachoval to nejdůležitější. Agresivní ostré tvary, které jsou ovšem řádně zaobleny a dodávají vozu dynamický vzhled. Accord je i nadále velmi sympatické auto a svůj sportovní potenciál dává najevo i při pouhém pohledu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér  

Námi testovaný Accord dostal do vínku nejvyšší možnou výbavu Executive - E, která v sobě skrývá všechny možné prvky výbavy z nabídky Hondy. Ty doplnily i zcela nové, které nejspíše uvítá každý řidič.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

První viditelnou změnou je nový volant. Hrubší věnec a trochu jiné tvarování doplňuje nový znak Hondy, který mírně vystupuje. Nový je i multifunkční displej, který má nové funkce a lze tak hovořit o plnohodnotném palubním počítači.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jako drobnost lze označit i změnu tvaru hlavice řadící páky a také nové dekorativní materiály v interiéru. Námi testovaný Accord dostal kombinaci světlé kůže a imitace dřeva. Nejsem ale příliš velkým příznivcem podobných dřevěných experimentů. A u Hondy obzvláště.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dřevěná imitace je až příliš umělá a jde to z ní cítit. Navíc umístění těchto dekorů není nijak souvislé a přeskakování z místa na místo není zrovna povedené. Zde bych si dokázal představit raději použití hliníku, karbonu, nebo jejich imitací. Ovšem proti gustu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pochvalu si Accord zaslouží za opravdu slušný počet různých odkládacích prostorů a držáků. Schránky jsou umístěny po celém voze a v dostatečné míře.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Trochu rozpačitý jsem byl z loketní opěrky. Umístění i čalounění je výborné, ovšem její povrch byl z nějakého příliš hladkého materiálu a loket prostě neustále klouzal.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nemůžu si odpustit jednu malou poznámku. Když se mi dostal do rukou klíček od nového Accordu, zůstal jsem chvíli stát a přemýšlel jsem, zda přebírám auto za sto tisíc, nebo skoro za milion. Design by mohl být opravdu trochu luxusnější. Na druhou stranu se může majitel Accordu pyšnit, že má v podstatě stejný klíč, jako luxusní a větší Legend.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek   

Jedničku s hvězdičkou dávám sedadlům. Ty nabízejí skvělý mix komfortu, pohodlí a sportovna. Po delší době jsem tak opět cestoval s vozem, který ani na dlouhých cestách nijak neunavil vlivem špatných sedaček a při rychlejších průjezdech zatáčkami podrží tělo v optimální poloze.

Skvělé hodnocení si zaslouží navíc i použitá kůže, která byla velmi příjemná a také zadní sedadla, která nabídnou skutečný komfort dvojici cestujících s dobrou podporou i zatáčkách.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kam dát věci?

Accord nabídne základních 459 l, což sice mírně zaostává za konkurencí, ale ve výsledku je to vcelku jedno. Sedan prostě není typem vozu, který je extrémně praktický a více než litráž je důležitý nakládací otvor. Ten bych ohodnotil průměrnou známkou. Velké věci prostě nenaložíte.

Na druhou stranu se na horší využitelnosti zavazadelníku podepisují podběhy, které do kufru zasahují až příliš. Přestože Accord nabízí dělená a sklopná opěradla zadních sedaček, výsledný otvor moc praktičnosti nepřidá.

Přesto i v tomto bodu Honda nezaostává za konkurencí a přináší to, co se prostě od sedanu střední třídy čeká. Kdo chce více, ať zkusí kombi. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Exteriér. Interiér, Zavazadelník
  2. Motor, Dynamika, Spotřeba, Adaptivní Tempomat
  3. Jízda s Accordem
  4. Zhodnocení, Plusy a Mínusy, Cena, Technické parametry
  5. Kompletní fotogalerie (vč. nepublikovaných snímků)
Honda Jazz 1.246
Rok výroby: 2006
Stav: 136 420 km
Cena: 60 000 Kč
Honda Civic 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 187 979 km
Cena: 100 000 Kč
Honda CR-V 2.199
Rok výroby: 2013
Stav: 133 887 km
Cena: 410 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků