Kapitoly článku:
Na co si dát pozor
Vozy Honda Accord páté generace roku výroby 1996 a 1997 jsou dnes hodnoceny agenturou TÜV jako nadprůměrně spolehlivé a zaujímají třicátou pozici. To sice není špatný výsledek, ale mezi ostatními japonskými vozy poněkud zaostává. Ve střední třídě vozů tohoto roku výroby jsou Toyota Carina na 5., Mazda 626 na 18. a Mitsubishi Galant na 25. místě. Partu trhá jen Nissan Primera na místě 41. Accord naopak deklasuje evropskou produkci rozhodným způsobem.
Například Opel Vectra je 31., Volkswagen Passat 36. a Renault Laguna dokonce až 58. Podle zkušeností uživatelů se u Accordů páté generace občas vyskytují poruchy posilovače řízení, centrálního zamykání či osvětlení, časem přestává těsnit vodní pumpa. Problémy byly také zaznamenány s předčasně opotřebenými tlumiči pérování nebo uvolněnými sedadly. Žádné z uvedených nedostatků se však na zkoušeném voze dosud neprojevily.
Co se týče provozních nákladů, ceny originálních dílů a práce v servisech Honda jsou stále o něco vyšší než u vozů evropských. Nicméně Accord páté generace již patří k těm japonským vozům, na něž lze získat většinu mechanických dílů produkovaných druhovýrobou a ve srovnatelné kvalitě s díly originálními. Taktéž zkušenosti běžných servisů s těmito vozy již bývají dostatečné.
Accord páté generace neprošel nárazovými testy Euro NCAP. Roku 1997 se jich ale s velmi dobrými výsledky zúčastnil Accord generace 6. které mu vynesly celkem čtyři hvězdičky.
Závěrem
Honda Accord páté generace patří mezi malou hrstku sedanů, které mají právo nosit přídomek „sportovní“. Odpovídá tomu konstrukce tuhého podvozku, nízká karosérie i dynamický motor. Využitelnost vozu naopak ztěžuje omezený prostor na zadních sedadlech, malý objem zavazadlového prostoru či nepříliš velká světlost podvozku. U vozu byla k dispozici německá servisní knížka, jejíž údaje nevzbuzovaly pochybnosti. Poslední pravidelnou údržbou prošel vůz při 85 000 km, kdy byl měněn i rozvodový řemen, o čemž vypovídá nálepka v motorovém prostoru. Nicméně tato prohlídka proběhla již před třemi lety, takže počet najetých kilometrů bude možná o něco vyšší než udává tachometr. K vozu dostane nový majitel také kompletní sadu tří původních klíčů, včetně červeného servisního, a dálkový ovladač centrálního zamykání.
Palivová nádrž Accordu má lehce nadprůměrný objem 65 litrů, ovšem konstruktéři zřejmě dobře věděli, proč ji takto dimenzovali: v praxi jsem zjistil jízdní dosah necelých 500 km na jednu nádrž, což představuje průměrnou spotřebu okolo 13 l paliva na 100 km. Podle majitelů těchto vozů jde o běžnou hodnotu. Cca polovinu ujetých km jsem s testovaným vozem jsem ujel v městském provozu, většinou se zapnutou klimatizací. Osobně musím přiznat, že s vozem se mi jezdilo velmi dobře a vyšší provozní náklady podle mého názoru odpovídají schopnostem, které Honda Accord nabízí. I přes dobrý technický stav zkoušeného vozu a jeho nadstandardní výbavu se mi ze něj požadovaná cena jeví jako příliš vysoká.
Honda Accord 2,0i LS - konkurenti
|
Průměrná cena
|
Ford Mondeo 2,0i Ghia (po faceliftu)
|
120 000 Kč
|
Opel Vectra 2,0i CDX
|
130 000 Kč
|
Volkswagen Passat 2,0i (nový model)
|
170 000 Kč
|
BMW 320i
|
150 000 Kč
|
Mazda 626 2,0i GLX
|
135 000 Kč
|
Stručné technické údaje
|
|
Počet válců/ventilů na válec
|
4/4
|
Zdvihový objem motoru, typ
|
1 997 cm3, zážehový
|
Nejvyšší výkon
|
96 kW/5 400 ot./min.
|
Nejvyšší krouticí moment
|
178 N.m/4 800 ot./min.
|
Zrychlení z 0 na 100 km/h
|
10,1 s
|
Nejvyšší rychlost
|
200 km/h
|
Převodovka – způsob řazení, počet stupňů
|
Man., 5 st.
|
Spotřeba paliva podle EHK (město/90/120 km/h)
|
10,6/6,6/8,0 l/100 km
|
Rozvor náprav
|
2 720 mm
|
Délka/šířka/výška
|
4 685/1 720/1 380 mm
|
Základní objem zavazadlového prostoru
|
405 l
|
Očima odborníků
Petr Suchánek, manažer prodeje AAA AUTOZákazník: kupující tohoto vozu je spíše sportovně zaměřený, ze střední generace a vyžaduje od vozu dobré dynamické parametry. Nejoblíbenějším motorem je dvoulitrový „benzín“, lahůdkou je pak motorizace 2,2i VTEC s proměnným časováním ventilů v závislosti na otáčkách motoru. Zpracování karoserie je nadprůměrné, v případě interiéru pak vybavení odpovídá sportovně zaměřenému vozu střední třídy. Auto poskytuje tvrdší zpětnou odezvu, což je užitečné především při ostřejší jízdě, neubírá však příliš na komfortu.
Klady
- dílenské zpracování
- technicky vyspělé motory
- nízká poruchovost
- sportovní jízdní vlastnosti
- atraktivní design
- přesné řízení
- příznivá spotřeba vzhledem k dynamickým parametrům motoru
Zápory
- nákladný servis
- horší dostupnost dílů z aftermarketu
- řidší servisní síť
- vozům chybí image německé konkurence
Vůz k testu zapůjčila společnost AAA Auto.
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E