Honda Accord 2011: jemný facelift klasika

Honda stručně představila pro Evropu určené modernizované provedení své střední řady Accord. Nabídne relativně drobné změny.

Facelift Accordu se týká obou karosářských verzí, tedy sedanu i kombíku Tourer, nicméně modifikace přispěly k vylepšení podvozku s ohledem na zlepšení jízdních vlastností a čtyřválcového vznětového motoru, který v Evropě stále zůstává středem pozornosti. Na první pohled pozná jen velmi pozorné oko přepracovanou masku chladiče s novými chromovanými lištami, přepracované svítilny s čirými kryty blinkrů nebo nový nárazník. Cromovaná lišta zdobí také víko zavazadlového prostoru a opticky propojuje pozměněné zadní svítilny, nově si bude možno Accord objednat v odstínech Alabaster Silver a Graphite Luster. 

A jak už to u plánovaných faceliftů bývá, ani interiéru se změny nevyhnuly a všimneme si hlavně obkladových materiálů v nových barevných kombinacích. Objevily se zde také dodatečné matně stříbřité obklady volantu, madel řadicí páky a ruční brzdy, dveřních výplní a palubní desky. Vozy z řady Type S se dočkají specifické kombinace čalounění z kůže a látky v tmavě šedém odstínu a černého potahu stropu. Pozornost byla věnována zlepšení odhlučnění prostoru pro cestující. Nové jsou nejen tlumicí materiály ve dveřích a na podlaze, ale také tlustší okna. Ve výbavě nejlépe vybavených Accordů se objevuje populární nesvětlování zatáček a automatické tlumení dálkových světel v případě, že se na obzoru objeví „rovnoměrně osvětlená“ obec nebo jiný automobil.

Novinky čekejme také pod pláštěm karoserie. Těšit se můžeme na nově odladěné pérování a tlumení, na jejichž přípravě se podílely také specializované společnosti z Německa a Velké Británie. Změnami prošel také populární čtyřválcový „turbodiesel“ 2,2 i-DTEC s výkonem 150 koní (110 kW), jenž se nově může pochlubit snížením třecích ztrát a z toho plynoucího poklesu spotřeby paliva a emisí. Honda zatím definitivní údaje nezveřejnila, ale uvádí alespoň to, že sedan opatřený šestistupňovou manuální převodovkou omezí v laboratorních podmínkách obvyklého testování emisí produkci CO2 o 9 g/km, zatímco „automat“ až o 11 g/km. K těmto výsledkům mají přispět také změny v krytování podvozku, ložiska v kolec se sníženým třením a pneumatiky se omezeným valivým odporem.

Modernizovaná Honda Accord se evropskému publiku představí na autosalonu v Ženevě a do prodejů se má dostat ještě v dubnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Accord s faceliftem pro rok 2011 zatím jen takto
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 205 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2007
Stav: 126 640 km
Cena: 165 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků