Honda Accord 2011: jemný facelift klasika

Honda stručně představila pro Evropu určené modernizované provedení své střední řady Accord. Nabídne relativně drobné změny.

Facelift Accordu se týká obou karosářských verzí, tedy sedanu i kombíku Tourer, nicméně modifikace přispěly k vylepšení podvozku s ohledem na zlepšení jízdních vlastností a čtyřválcového vznětového motoru, který v Evropě stále zůstává středem pozornosti. Na první pohled pozná jen velmi pozorné oko přepracovanou masku chladiče s novými chromovanými lištami, přepracované svítilny s čirými kryty blinkrů nebo nový nárazník. Cromovaná lišta zdobí také víko zavazadlového prostoru a opticky propojuje pozměněné zadní svítilny, nově si bude možno Accord objednat v odstínech Alabaster Silver a Graphite Luster. 

A jak už to u plánovaných faceliftů bývá, ani interiéru se změny nevyhnuly a všimneme si hlavně obkladových materiálů v nových barevných kombinacích. Objevily se zde také dodatečné matně stříbřité obklady volantu, madel řadicí páky a ruční brzdy, dveřních výplní a palubní desky. Vozy z řady Type S se dočkají specifické kombinace čalounění z kůže a látky v tmavě šedém odstínu a černého potahu stropu. Pozornost byla věnována zlepšení odhlučnění prostoru pro cestující. Nové jsou nejen tlumicí materiály ve dveřích a na podlaze, ale také tlustší okna. Ve výbavě nejlépe vybavených Accordů se objevuje populární nesvětlování zatáček a automatické tlumení dálkových světel v případě, že se na obzoru objeví „rovnoměrně osvětlená“ obec nebo jiný automobil.

Novinky čekejme také pod pláštěm karoserie. Těšit se můžeme na nově odladěné pérování a tlumení, na jejichž přípravě se podílely také specializované společnosti z Německa a Velké Británie. Změnami prošel také populární čtyřválcový „turbodiesel“ 2,2 i-DTEC s výkonem 150 koní (110 kW), jenž se nově může pochlubit snížením třecích ztrát a z toho plynoucího poklesu spotřeby paliva a emisí. Honda zatím definitivní údaje nezveřejnila, ale uvádí alespoň to, že sedan opatřený šestistupňovou manuální převodovkou omezí v laboratorních podmínkách obvyklého testování emisí produkci CO2 o 9 g/km, zatímco „automat“ až o 11 g/km. K těmto výsledkům mají přispět také změny v krytování podvozku, ložiska v kolec se sníženým třením a pneumatiky se omezeným valivým odporem.

Modernizovaná Honda Accord se evropskému publiku představí na autosalonu v Ženevě a do prodejů se má dostat ještě v dubnu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Accord s faceliftem pro rok 2011 zatím jen takto
Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 100 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků