Honda Accord 2009 v českých luzích

Accord poosmé přijíždí opět jen s omezenou paletou motorů, ale ve čtyřech slušně osazených výbavách. (české ceny)

Zájemce o nový Accord modelového roku 2009 může vybírat mezi zážehovými čtyřválci s tradičním variabilním časováním ventilů a objemy 2,0 l (115 kW) a 2,4 l (148 kW). I přes strmě rostoucí ceny nafty však v našich podmínkách bude mezi nejvyhledávanější zřejmě opět patřit vznětový 2,2 i-DTEC s výkonem 110 kW, jenž stále náleží do kategorie nejlepších „dieselů“ ve třídě. Převodovky jsou ve všech případech šestistupňové a mají manuální ovládání, pouze pro nejvýkonnější z motorů se nabízí alternativně pětistupňový „automat“.

Nejlevnější provedení Comfort je vyhrazeno pro základní „dvoulitr“. Již zde se však setkáváme s plejádou bezpečnostních prvků, kam patří třeba šest airbagů, ABS, stabilizační systém ESP, asistent jízdy s přívěsem TSA, aktivní pěrky hlavy nebo aktivní posilovač řízení. Ke komfortu přispívá také standardní instalace elektrického stahování předních i zadních oken, dvouzónové klimatizace, palubního počítače, litých kol či rádia s CD a MP3. Metalizované laky jsou ve všech případech dodávány bez příplatku.

Vyšší stupeň se jmenuje Elegance a lze jej koupit pouze v kombinaci se vznětovým motorem. Oproti Comfortu dostala verze Elegance do vínku ještě tempomat, přední mlhovky, dálkové ovládání centrálního zamykání a alarmu, kůží obšitý volant nebo sedmnáctipalcová kola. Provedení Executive přidává třeba vyhřívaná sedadla, xenonové světlomety, kožené čalounění, elektricky ovládaná přední sedadla, parkovací asistent či výkonnější rádio s měničem na šest CD. Výbava Top Executive je skutečně „top“. K výše jmenovaným prvkům totiž doplňuje ještě aktivní tempomat, parkovací kameru nebo vestavěný navigační systém. 

Jako v předchozí generaci, také v té osmé lze Accord objednat v karosářských verzích sedan a kombi s označením Tourer. Za něj se v kombinaci s výbavami Comfort a Elegance připlácí 30 000 Kč, u ostatních pak 50 000 Kč. V následujícím přehledu jsou shrnuty ceny a technické specifikace jednotlivých provedení. Údaje v závorkách se týkají verzí s karosérií kombi.

Motor
2,0 i-VTEC 6M
2,4 i-VTEC 6M
2,4 i-VTEC 5A
2,2 i-DTEC 6M
Zdvihový objem [cm3]
1997
2354
2354
2199
Válce/ventily
4/4
4/4
4/4
4/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]
115/6300
148/7000
148/7000
110/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]
192/4100-5000
234/4300-4400
230/4200-4400
350/2000-2500
Max. rychlost [km/h]
215 (212)
227 (222)
227 (222)
212 (207)
Zrychlení 0-100 km/h [s]
9,4
8,1
8,1
9,7
Komb. spotřeba [l/100 km]
7,2 (7,3)
8,8 (9,0)
8,6 (8,9)
5,9
Cena Comfort [Kč]
619 900
-
-
-
Cena Comfort Tourer [Kč]
649 900
-
-
-
Cena Elegance [Kč]
-
-
-
709 900
Cena Elegance Tourer [Kč]
-
-
-
739 900
Cena Executive [Kč]
-
809 900
859 900
809 900
Cena Executive Tourer [Kč]
-
859 900
909 900
859 900
Cena Top Executive [Kč]
-
949 900
999 900
949 900
Cena Top Executive Tourer [Kč]
-
999 900
1 049 900
999 900
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Honda Accord 2009

 

Honda Jazz 1.198
Rok výroby: 2009
Stav: 50 860 km
Cena: 110 000 Kč
Honda CR-V 1.998
Rok výroby: 2003
Stav: 145 286 km
Cena: 95 000 Kč
Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 104 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků