Home Credit Petra Kellnera investoval do prověřování ojetin

Za novou službou nabízející pomoc s výběrem a pořízením ojetého auta stojí společnost Home Credit, která patří do portfolia úspěšného českého finančníka.

Možná i vy jste zaregistrovali poměrně masivní reklamní kampaň společnosti Autotým, která nabízí motoristům pomoc s vyhledáním a pořízením ojetého auta. „Auto vás může zradit po několika ujetých kilometrech či spolehlivě sloužit řadu let. Jsme odborníci, kteří pro vás auto prověří, abyste měli jistotu, že kupujete dobře,“ uvádí firma na svém webu

Ve srovnání s jinými podobnými službami, které většinou stojí na jednom expertovi nebo malém týmu, zaujme Autotým nejen velikostí online kampaně, ale také celostátní působností. Podle webu má pobočky ve všech krajích. Provozuje „zelenou“ infolinku s předčíslím 800 a má také internetový chat, jehož pracovníci vás při návštěvě webu osloví a nabídnou pomoc.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Člověka nutně napadne, že za projektem musí stát poměrně velký investor. A také ano. Společníkem s vkladem 100 % je v Nizozemsku registrovaná společnost Home Credit Lab N.V., kterou ovládá český podnikatel Petr Kellner – podle různých miliardářských žebříčků s náskokem nejbohatší Čech.

Home Credit: Na půjčkách Autotým nestojí

Nabízí se úvaha, zda prověřování ojetin neslouží jen jako záminka k přímému prodeji spotřebitelských úvěrů zájemcům o ojetiny. Tisková mluvčí Home Creditu Zuzana Bienvenu ale takové podezření odmítá. Argumentuje přitom přesvdčivými čísly: „Penetrace úvěrů je aktuálně asi 6 procent.“ 

To znamená, že ze stovky klientů, jimž Autotým pomohl vybrat ojetinu, si půjčku od Home Creditu vzalo jen šest lidí. 

Také  signály z trhu ojetin, které se nám podařilo získat, mluví o tom, že pro „experty“ Autotýmu není výběr aut žádnou formalitou. Naopak jsou prý až příliš vybíraví. Podle našeho zdroje odmítnou až dvě třetiny aut, na která se přijedou se svými zákazníky podívat. 

Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Škoda Octavia

Octavia 2.0 TDI najela 500.000 km. Proklepli jsme ji s expertem na ojetiny

Podle Zuzany Bienvenu jde zatím o mladý byznys, počty realizovaných zakázek se pohybují v desítkách měsíčně. Proč tedy skupina Petra Kellnera investovala do tak malého podniku, který navíc s finančnictvím souvisí pouze okrajově?

„Autotým je jeden z několika projektů, které vyvíjíme v naší „laboratoři“ jako ve start-upovém prostředí,“ vysvětluje tisková mluvčí Home Creditu. „Cílem těchto projektů  pod hlavičkou Home Credit Lab je nacházet nové příležitosti v oblastech, které nesouvisejí primárně s půjčováním peněz,“ říká.  

Pokud máte se službami Autotýmu osobní zkušenost, budeme rádi, když je napíšete do diskuze pod článkem.

Aktualizováno 7. dubna 16:35: Článek jsme doplnili na základě informací od tiskové mluvčí Home Creditu.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků