Home Credit Petra Kellnera investoval do prověřování ojetin

Za novou službou nabízející pomoc s výběrem a pořízením ojetého auta stojí společnost Home Credit, která patří do portfolia úspěšného českého finančníka.

Možná i vy jste zaregistrovali poměrně masivní reklamní kampaň společnosti Autotým, která nabízí motoristům pomoc s vyhledáním a pořízením ojetého auta. „Auto vás může zradit po několika ujetých kilometrech či spolehlivě sloužit řadu let. Jsme odborníci, kteří pro vás auto prověří, abyste měli jistotu, že kupujete dobře,“ uvádí firma na svém webu

Ve srovnání s jinými podobnými službami, které většinou stojí na jednom expertovi nebo malém týmu, zaujme Autotým nejen velikostí online kampaně, ale také celostátní působností. Podle webu má pobočky ve všech krajích. Provozuje „zelenou“ infolinku s předčíslím 800 a má také internetový chat, jehož pracovníci vás při návštěvě webu osloví a nabídnou pomoc.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Člověka nutně napadne, že za projektem musí stát poměrně velký investor. A také ano. Společníkem s vkladem 100 % je v Nizozemsku registrovaná společnost Home Credit Lab N.V., kterou ovládá český podnikatel Petr Kellner – podle různých miliardářských žebříčků s náskokem nejbohatší Čech.

Home Credit: Na půjčkách Autotým nestojí

Nabízí se úvaha, zda prověřování ojetin neslouží jen jako záminka k přímému prodeji spotřebitelských úvěrů zájemcům o ojetiny. Tisková mluvčí Home Creditu Zuzana Bienvenu ale takové podezření odmítá. Argumentuje přitom přesvdčivými čísly: „Penetrace úvěrů je aktuálně asi 6 procent.“ 

To znamená, že ze stovky klientů, jimž Autotým pomohl vybrat ojetinu, si půjčku od Home Creditu vzalo jen šest lidí. 

Také  signály z trhu ojetin, které se nám podařilo získat, mluví o tom, že pro „experty“ Autotýmu není výběr aut žádnou formalitou. Naopak jsou prý až příliš vybíraví. Podle našeho zdroje odmítnou až dvě třetiny aut, na která se přijedou se svými zákazníky podívat. 

Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Škoda Octavia

Octavia 2.0 TDI najela 500.000 km. Proklepli jsme ji s expertem na ojetiny

Podle Zuzany Bienvenu jde zatím o mladý byznys, počty realizovaných zakázek se pohybují v desítkách měsíčně. Proč tedy skupina Petra Kellnera investovala do tak malého podniku, který navíc s finančnictvím souvisí pouze okrajově?

„Autotým je jeden z několika projektů, které vyvíjíme v naší „laboratoři“ jako ve start-upovém prostředí,“ vysvětluje tisková mluvčí Home Creditu. „Cílem těchto projektů  pod hlavičkou Home Credit Lab je nacházet nové příležitosti v oblastech, které nesouvisejí primárně s půjčováním peněz,“ říká.  

Pokud máte se službami Autotýmu osobní zkušenost, budeme rádi, když je napíšete do diskuze pod článkem.

Aktualizováno 7. dubna 16:35: Článek jsme doplnili na základě informací od tiskové mluvčí Home Creditu.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků