Home Credit Petra Kellnera investoval do prověřování ojetin

Za novou službou nabízející pomoc s výběrem a pořízením ojetého auta stojí společnost Home Credit, která patří do portfolia úspěšného českého finančníka.

Možná i vy jste zaregistrovali poměrně masivní reklamní kampaň společnosti Autotým, která nabízí motoristům pomoc s vyhledáním a pořízením ojetého auta. „Auto vás může zradit po několika ujetých kilometrech či spolehlivě sloužit řadu let. Jsme odborníci, kteří pro vás auto prověří, abyste měli jistotu, že kupujete dobře,“ uvádí firma na svém webu

Ve srovnání s jinými podobnými službami, které většinou stojí na jednom expertovi nebo malém týmu, zaujme Autotým nejen velikostí online kampaně, ale také celostátní působností. Podle webu má pobočky ve všech krajích. Provozuje „zelenou“ infolinku s předčíslím 800 a má také internetový chat, jehož pracovníci vás při návštěvě webu osloví a nabídnou pomoc.

Ojetiny | Život řidiče

Těchto 20 motorů obejděte v bazaru širokým obloukem

Člověka nutně napadne, že za projektem musí stát poměrně velký investor. A také ano. Společníkem s vkladem 100 % je v Nizozemsku registrovaná společnost Home Credit Lab N.V., kterou ovládá český podnikatel Petr Kellner – podle různých miliardářských žebříčků s náskokem nejbohatší Čech.

Home Credit: Na půjčkách Autotým nestojí

Nabízí se úvaha, zda prověřování ojetin neslouží jen jako záminka k přímému prodeji spotřebitelských úvěrů zájemcům o ojetiny. Tisková mluvčí Home Creditu Zuzana Bienvenu ale takové podezření odmítá. Argumentuje přitom přesvdčivými čísly: „Penetrace úvěrů je aktuálně asi 6 procent.“ 

To znamená, že ze stovky klientů, jimž Autotým pomohl vybrat ojetinu, si půjčku od Home Creditu vzalo jen šest lidí. 

Také  signály z trhu ojetin, které se nám podařilo získat, mluví o tom, že pro „experty“ Autotýmu není výběr aut žádnou formalitou. Naopak jsou prý až příliš vybíraví. Podle našeho zdroje odmítnou až dvě třetiny aut, na která se přijedou se svými zákazníky podívat. 

Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Škoda Octavia

Octavia 2.0 TDI najela 500.000 km. Proklepli jsme ji s expertem na ojetiny

Podle Zuzany Bienvenu jde zatím o mladý byznys, počty realizovaných zakázek se pohybují v desítkách měsíčně. Proč tedy skupina Petra Kellnera investovala do tak malého podniku, který navíc s finančnictvím souvisí pouze okrajově?

„Autotým je jeden z několika projektů, které vyvíjíme v naší „laboratoři“ jako ve start-upovém prostředí,“ vysvětluje tisková mluvčí Home Creditu. „Cílem těchto projektů  pod hlavičkou Home Credit Lab je nacházet nové příležitosti v oblastech, které nesouvisejí primárně s půjčováním peněz,“ říká.  

Pokud máte se službami Autotýmu osobní zkušenost, budeme rádi, když je napíšete do diskuze pod článkem.

Aktualizováno 7. dubna 16:35: Článek jsme doplnili na základě informací od tiskové mluvčí Home Creditu.

Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 125 423 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků