Holden EcoLine: pohled Australanů na úsporné vozy

Australský Holden představil na letošním autosalonu v Sydney řadu úsporných modelů pod společným názvem EcoLine. V Evropě samozřejmě podobných modelů přibývá jako hub po dešti, ale zatímco zde téměř všechny disponují maloobjemovým motorem a různými dalšími úpravami pro snížení spotřeby, v Austrálii pojali hospodárnost a ekologii trochu jiným způsobem a místo úsporného čtyřválce si pod kapotami těchto modelů i nadále trůní osmiválce.

Jako první z modelů EcoLine se představil velice populární sedan Commodore, který se však od svých běžných soukmenovců liší jen v drobných detailech. Pod kapotou se nachází standardní osmiválec, který však navíc disponuje technologii Active Fuel Management, která zabezpečuje, že v určitých situacích v zájmu dosáhnutí nižší spotřeby běží motor pouze na čtyři válce. Ze šestilitrového osmiválce se tak v podstatě snadno stane třílitrový čtyřválec, což však na naše poměry taky nezní moc „ekologicky“.

Navíc zde podle předběžných informací nenajdeme ani upravenou převodovku a ani pneumatiky s nižším valivým odporem, zkrátka nic, na co jsme u evropských úsporných modelů zvyklí. Podle tiskové zprávy se po instalaci systému AFM zlepšila kombinovaná spotřeba v průměru o jeden litr na 100 km, což zdejší ekology sice trápit nemusí, ale můžou nad tím alespoň s pohoršením kroutit hlavou.

Záveřem zůstává už jenom zmínit, že vedle ekologického sedanu Commodore se představily i jeho další karosářské verze Ute a Sportswagon, a model Caprice. Skupina „eko vozů” Holden se však ještě určitě bude rozšiřovat.

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků