Holden Cruze SS: ostrý sedan do výroby

Australská odnož koncernu General Motors pracuje na výkonné variantě modelu Holden Cruze s typickým označením SS.

Ano, jak již název i přiložené snímky napovídají, je řeč o australském provedení také u nás populárního sedanu Chevrolet Cruze. Ačkoli Evropa žije uvedením praktické verze hatchback, u protinožců chystají do výroby sedan zaměřený na jízdní výkony. Do jeho označení by se měla dostat magická formule SS, jež je již několik desetiletí spjata ponejvíce s velkými vozy řady Holden Commodore opatřenými velkými a silnými vidlicovými osmiválci a ortodoxním pohonem zadních kol. Podobné modely se sporadicky objevují také ve Velké Británii, za příklad poslouží sedan Holden GTS s výkonem 431 koní, jenž se tam nyní začíná prodávat pod jménem Vauxhall VXR8. V souvislosti s poměrně malým modelem Cruze mohou možná milovníci těchto strojů reagovat podrážděně, nicméně půjde jistě o zajímavé zpestření jinak docela fádní modelové řady Cruze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod jeho kapotou osmiválec pochopitelně nebude, s největší pravděpodobností však půjde o moderní zážehový čtyřválec, který z objemu 1,6 l dává díky přeplňování 180 koní (132 kW) a točivý moment až 230 Nm. Jde o stejnou jednotku, jakou známe třeba z evropských vozů Opel Astra. Jeho zástavba do australského sedanu by měla být jednoduchá, protože Cruze i Astra sdílejí stejnou podlahovou plošinu GM Delta II. Holden Cruze SS by se měl do sériové výroby dostat koncem letošního roku a pomůže plánu General Motors ovládnout na australském trhu kategorii „malých“ vozů, v níž zatím vynikají konkurenční modely Toyota Corolla nebo Mazda3. Holden Cruze je zatím ve statistikách prodejů na třetím místě mezi Corollou a Hyundaiem i30.

Přímo z nitra Holenu uniklo krátké vyjádření jednoho z manažerů, který si nepřál být jmenován. Podle něj v současnosti zvažují instalaci prakticky jakéhokoli z motorů dodávaných do Opelu Astra. V úvahu teoreticky připadá také dvojitě přeplňovaný čtyřválec s objemem 2,0 l pro Astru OPC, nicméně tato varianta v případě Holenu Cruze SS není příliš pravděpodobná. Pérování bude nižší a tužší, elektronický posilovač řízení se dočká nového odladění.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 

Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků