Holden Coupe 60: svalnatý Australan

Podobně jak to udělal Cadillac se svojí studií CTS Coupe, take Holden zazářil v Melbourne s dvoudvéřovým Coupe 60.

Nový vůz stojí na zkrácené podlahové plošině modelu VE Commodore a má za úkol připomenout šedesáté výročí výroby prvního čistě australského Holdenu. Vůz je poháněn motorem 6,0 V8, upraveným na alternativní spalování E85 a doplněným šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. Stříbrně lakovaná karosérie je poněkud nakloněna vpřed, což dává spolu s nízko uloženými otvory pro přístup vzduchu k chladičům vozu řádně agresivní vzhled, ještě podtržený jedenadvacetipalcovými litými koly s vysokovýkonnostními pneumatikami Kumho. „Drsně“ působí i výfuky vystupující z prahů před zadními koly, difusor v zadním nárazníku či decentní spoiler na víku zavazadelníku. To, co nevidíte, je zcela plochý podvozek.

Interiér osazený leštěnými prvky má samozřejmě volant vpravo a působí poněkud futuristicky. Spodní část volantu je plochá a v horní části jeho věnce se nachází signalizace aktuálně zařazeného převodového stupně, přístrojový štít je plně digitální. Sedadla jsou čalouněna kombinací kůže a semiše a zdobená červenými švy. Všechna sedadla jsou celistvá a mají integrovány čtyřbodové bezpečnostní pásy. 

Při tvorbě tohoto prototypu se designéři Holdenu nechali inspirovat u již zmíněného Cadillacu CTS Coupe. Střecha tedy byla snížena o nějakých 60 mm a o stejnou porci se zkrátil zadní převis, takže karosérie dostala novou siluetu. A stejně jako CTS Coupe bude mít zřejmě eventuální produkční verze oproti studiím sloupky B pro zachování potřebné tuhosti karosérie.

Pokud si tento Holden Coupe 60 prohlédnete dobře, nevšimnete si pouze velkých kol nebo do prahů vytažených výfuků. Jistě zaznamenáte také sériová světla či propracovanou palubní desku, v souvislosti s použitím již vyráběného podvozku tedy zřejmě nestojí nic v cestě tomu, aby se Coupe 60 dostalo na výrobní linky. Podle oficiálních vyjádření však Coupe 60 zůstane zatím jen studií, ačkoli by se mohlo snadno stát, že by se velmi rychle mohlo proměnit třeba v novou generaci Holdenu Monaro. Potíž je v tom, že současné Monaro se v Austrálii neprodává v nijak oslnivých počtech, takže pro další generaci by si mělo najít „parťáka“ u některé ze značek GM v USA. A jako vhodná volba se jeví Pontiac G8. Představitelé amerického GM však začínají být nervózní, protože s nástupem Camara a Challengeru začíná být v segmentu středních sportovních vozů s pohonem zadních kol poněkud těsno... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Holden Coupe 60

 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků